Poți să iei șoferii cu duhul blândeții?

Răbdare, comunicare și, mai ales, respect. Sunt elementele principale pe care mizează Felicia Nae, noul manager de transport al Practicom, în relație cu șoferii.

Am discutat cu Felicia Nae la puțin timp de la preluarea funcției de manager de transport pentru proiectul Mega Image, în cadrul Practicom, după ce avusese atribuții similare în cadrul unei alte companii cu o importantă flotă de distribuție. Și în noua poziție, Felicia Nae va avea ca obiectiv principal asigurarea distribuției, flota care lucrează efectiv pentru acest proiect fiind de 65 de autovehicule.

„Avem în vedere angajarea a 105 șoferi, în condițiile în care în prezent există un colectiv de 85 de conducător auto alocați acestui proiect. Diferența până la 65 o reprezintă concediile medicale și de odihnă”, a menționat Felicia Nae, menționând că pe fiecare mașină se află, pe lângă șofer, și un manipulant.

Felicia Nae, manager transport pentru proiectul Mega Image în cadrul Practicom:

„Dorim să avem centru de costuri nu numai pe fiecare mașină, ci inclusiv pe fiecare om, prin evidențierea costurilor fixe și variabile.”

„Am elaborat un manual al șoferului, care se află la bordul fiecărei mașini. Există, de asemenea, un set de instrucțiuni pentru activitate, în care sunt precizate și penalizările la care se expun în cazul nerespectării.”

„Voi încerca să structurez o procedură de interviu pentru angajare, astfel încât să plecăm de la premise corecte încă de la începutul colaborării.”

Economia recompensată 100%

Costin Banță, Directorul de Operațiuni al Practicom, a apreciat, la rândul său, că, în ultimele două luni, s-au accentuat dificultățile pe segmentul de angajare de șoferi. „În toată țara, se manifestă o criză de șoferi și de manipulanți”, a precizat el.

Iar, într-o perioadă dificilă din punctul de vedere al forței de muncă din transporturi, Practicom schimbă abordarea, prin intermediul unei doamne manager. „Am trecut de la tratamentul sever, la ascultare și sfaturi, la instruire, răbdare în explicații”, a subliniat Felicia Nae.

Costin Banță, Directorul de Operațiuni Practicom

În acest context, s-a apelat inclusiv la serviciile unui formator, care va pregăti traineri din rândul celor mai buni șoferi. „Ne dorim să avem două persoane dedicate pregătirii conducătorilor auto. Am găsit doi șoferi foarte buni, pe care i-am selectat să fie asistenți formatori”, a explicat Costin Banță.

Și pentru ca angajații să simtă că firma apreciază stilul de condus, șoferilor le este plătită integral economia de combustibil, mai puțin TVA. De asemenea, în 99,9% dintre cazuri, șoferii pot merge cu mașina acasă, pentru ca, de acolo, să plece la încărcare a doua zi. „Există și avantajul de a putea să îi alertezi atunci când apare o situație de urgență. Șoferii sunt plătiți pentru fiecare oră pe care o lucrează. Orele se înregistrează pe GPS. Noi pontăm din momentul în care încep la depozit, până la ultimul magazin, sau înapoi la depozit”, a mai precizat directorul operațional Practicom.

Bonus pentru vechime și traseu de carieră

Din punctul de vedere al bonusurilor, în afară de cel legat de combustibil, la un an vechime, șoferii au 4% bonus la salariul de bază, la doi ani – 8% și la trei ani 12%. Există, de asemenea, un parcurs de carieră, care le permite șoferilor de distribuție să ajungă să facă transport intracomunitar.

Astfel, dacă un șofer scoate consum bun, nu are reclamații de la client și este pregătit pentru a putea merge mai departe, primește din partea managementului companiei propunerea de a avansa. Și manipulanții sunt încurajați, dacă doresc să își ia permisul, să urmeze un parcurs de carieră. „Vrem să oferim tuturor o șansă de a-și crește veniturile și de a ajunge unde doresc în plan personal. De asemenea, este desemnat «angajatul lunii» pe fiecare segment deservit”, a mai explicat Costin Banță.

Planuri respectate 100%

„Eu merg foarte mult pe planificare și analiză. Îmi doresc să obțin o respectare de 100% a planificării. Aș vrea să ne ajutăm unii pe alții, să creăm o adevărată familie. Am să încerc să atrag șoferii cu răbdare și prin comunicare”, a subliniat, la rândul său, Felicia Nae.

„Am lucrat în majoritatea timpului cu bărbați. La începutul carierei, am avut experiențe mai ciudate cu șoferii, după care s-au obișnuit. Am introdus componenta de respect și i-am forțat să reacționeze în același mod, mai ales prin reducerea stresului. Este o abordare pe care vreau să o introduc în modul de lucru”, a concluzionat ea.

Poți să iei șoferii cu duhul blândeții? Ce obții? Vom vedea în perioada următoare…

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.