Primii 30 de km din Autostrada Sebeș – Turda

Primii 30 de kilometri din Autostrada A10 Sebeș – Turda (loturile 3 și 4) vor fi deschiși traficului după mai bine de o jumătate de an de așteptări.

Constructorul italian Tirrena Scavi a contestat, până acum, de două ori măsurătorile privind planeitatea și rugozitatea, efectuate de CESTRIN, dar, până la urmă, a fost nevoit să frezeze circa 2 kilometri de pe Lotul 3 și să reasfalteze porțiunea.

Pe Lotul 4, construit de SC PORR Construct SRL / PORR Bau GmbH, au căzut niște taluzuri în luna martie și a fost nevoie de refacerea lor. Între timp, a fost finalizată și montarea parapetelor. În afară de aceste probleme, cele două loturi de autostradă sunt gata din luna ianuarie să fie deschise traficului rutier.

Ambele contracte au fost semnate în aprilie 2014 și aveau termen de finalizare a lucrărilor luna martie 2016.

Autostrada Comarnic – Brașov, la atribuire prin PPP

Premierul Viorica Dăncilă promite că în luna august vor începe procedurile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii în vederea realizării Autostrăzii Comarnic – Brașov.

Studiul de fundamentare a fost discutat în Guvern, după ce autoritățile române au renunțat la acordul cu Banca Mondială și au luat decizia ca această investiție să fie realizată în parteneriat public – privat (PPP).

„Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov este unul dintre proiectele strategice de investiții decis a se realiza în parteneriat public – privat. Este primul proiect în parteneriat public – privat demarat în România, iar, în luna august, vor începe procedurile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii”, a precizat Viorica Dăncilă.

Autostrada va avea aproximativ 115 kilometri lungime și „va realiza legătura cu municipiul Brașov, unul dintre cele mai importante centre economice și turistice ale țării, traversând axa turistică Sinaia – Bușteni – Azuga – Predeal”, a mai spus premierul.

Banca Mondială s-a oferit, anul trecut, să aloce 35 milioane euro pentru crearea unei infrastructuri de finanțare, în scopul atragerii mai rapide a fondurilor europene și a altor investitori. Însă ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că acest parteneriat pe proiect cu Banca Mondială, încheiat în toamna anului 2017, a aparținut fostei guvernări.

„A fost o intenție, asumată de fostul premier Mihai Tudose, pentru a obține asistență tehnică din partea Băncii Mondiale, la care era legat și un credit de 35 de milioane de euro, inclusiv pentru revizuirea unui studiu de fezabilitate anterior. Ulterior, Guvernul Dăncilă a luat decizia de a include proiectul Brașov – Comarnic în noul pachet de parteneriate public – private, astfel că s-a luat în discuție oportunitatea de a mai semna și acest împrumut”, a precizat ministrul Transporturilor.

Proiectant pentru drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani

O altă investiție în infrastructură, dar ceva mai avansată, este drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani, pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul licitației pentru elaborarea documentației necesare construirii unuia dintre tronsoane. Este vorba despre Consitrans SRL, care va avea la dispoziție 24 de luni pentru a realiza Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru 72 de kilometri din șosea. Valoarea ofertei câștigătoare este de 13.933.291,10 lei, fără TVA.

„Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații la CNSC sau la Tribunalul București și după emiterea unor decizii definitive. Desemnarea ofertei câștigătoare pentru sectorul Buzău – Focșani reprezintă primul pas spre întocmirea documentației necesare realizării unei legături de mare viteză între Muntenia și Moldova, pe ruta Ploiești – Pașcani, cu o lungime estimată de 329 de kilometri”, au precizat reprezentanții CNAIR.

În prezent, se mai află în faza de evaluare a ofertelor contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice destinate tronsoanelor de drum de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 de km, Focșani – Bacău, de 110 km, și Bacău – Pașcani, de 82 de km.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.