Proiect-pilot: tarif unic de călătorie STB-Metrou-Tren

UPDATE: Transportul integrat STB-Metrou-Tren a devenit operațional, începând din 17 februarie.

Primele titluri de călătorie integrate metropolitan STB-Metrou-Tren, pentru transportul în comun din București și Ilfov, vor fi implementate în cadrul unui proiect pilot, potrivit unui proiect de ordin lansat în consultare publică de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Este vorba despre realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul), utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață.

„Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat, apoi, la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important”, se arată în referatul de aprobare.

Oricâte transbordări dorește călătorul

Potrivit proiectului de ordin, titlurile de călătorie metropolitane integrate, cu valabilitate de 24 h și 72 h, permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar, pe ruta Gara de Nord (stația București Nord) -Aeroportul „Henri Coandă”, în regiunea București-Ilfov, în intervalul orar de valabilitate, începând din momentul validării până în ultimul minut al valabilității pe liniile de transport de suprafață și până la finalizarea călătoriei cu metroul sau trenul.

Prețuri

Biletele de călătorie valabile pentru 24 de ore vor costa 20 de lei, iar cele pentru 72 de ore, 40 de lei. Abonamentul STB-metrou-feroviar va costa 210 lei pentru o lună, 1.100 de lei pentru 6 luni și 2.000 de lei pentru 12 luni.

Ministrul Transporturilor propune și combinații de titluri de călătorie pentru mijloacele suprafață-metrou, suprafață-feroviar, metrou-feroviar.

„Se are în vedere diversificarea ofertei de transport public, pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului „Henri Coandă” la transportul public de călători”, se precizează în referat.

Comercializarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate se va face prin cele trei rețele de distribuție: rețele suprafață-metrou-feroviar.

Decontarea, în procentele stabilite

Decontarea între operatori/autorități a sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate se va face în procentele și sumele stabilite în ordin.

În situația în care pe ruta feroviară Gara de Nord-Aeroportul „Henri Coandă” își desfășoară activitatea mai mulți operatori de transport feroviar de călători, alocarea sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie se va realiza proporțional cu nr. de trenuri/zi operate de fiecare operator.

Administratorul sistemului automat de taxare aferent rețelei de suprafață, operatorul de metrou și operatorii de transport feroviar vor încheia un contract de clearing/convenție, pentru stabilirea modului de decontare a veniturilor, realizate din comercializarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate, a modalității de colaborare cu privire la activitatea de emitere, comercializare și control a titlurilor de călătorie metropolitane integrate.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.