RENAULT TRUCKS E-TECH T ȘI C: Începe producția de serie, la Bourg-en-Bresse

Producția de serie a camioanelor electrice de mare tonaj de la Renault Trucks tocmai a început, la uzina din Bourg-en-Bresse (Franța).

Uzina Renault Trucks din Bourg-en-Bresse, care funcționează din 1964, va asambla de acum înainte și Renault Trucks E-Tech T și C. Aceste camioane de 44 t, destinate distribuției regionale și, respectiv, construcțiilor urbane, sunt cele mai recente completări ale gamei integral electrice a constructorului francez, care este cea mai largă din Europa și care acoperă și decarbonizează în prezent aproape toate aplicațiile urbane și regionale, de la 650 kg la 44 t.

Adaptarea unităților industriale

Pentru a permite fabricarea acestor camioane electrice de 44 t, Renault Trucks a investit în transformarea și adaptarea unităților sale industriale, precum și în dezvoltarea competențelor angajaților săi. Constructorul se bazează pe patru ani de experiență în fabricarea camioanelor electrice de tonaj mediu la uzina sa din Blainville-sur-Orne și aplică aceleași concepte și bune practici la Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks E-Tech T și C sunt asamblate pe aceeași linie ca și echivalentele lor diesel, după care sunt transferate într-o zonă dedicată, de 5.200 mp – Fabrica Renault Trucks E-Tech – unde operatori și tehnicieni calificați efectuează operațiunile tehnice specifice electrificării, și anume asamblarea Electric Drive Unit (EDU) și instalarea transmisiei și a bateriilor. Vehiculele electrice se întorc, apoi, în procesul de producție în serie, cu teste de performanță și teste pe circuit, pentru a garanta fiabilitatea și calitatea acestora.

Decarbonizarea noilor activități economice

Renault Trucks E-Tech T și C acoperă, practic, toate aplicațiile de construcții urbane și de distribuție regională. Fie că transportă mărfuri, materiale sau deșeuri industriale, de exemplu, vehiculele pot fi adaptate la orice tip de caroserie datorită celor trei tipuri de priză de putere (PTO): electrică, electromecanică sau pe cutia de viteze, ceea ce deschide posibilitatea de a decarboniza noi domenii de activitate urbană și regională.

Cu o greutate totală maximă combinată de până la 44 de tone, Renault Trucks E-Tech T și C sunt disponibile în versiuni de tractor 4×2 și 6×2, cu o cabină lungă și un ampatament de 3.900 mm. În configurație rigidă, acestea sunt disponibile în variantele 4×2, 6×2 și 8×4 tridem, cu cabină scurtă sau lungă, cu o gamă de unsprezece ampatamente, de la 3.900 la 6.700 mm.

Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu două sau trei motoare electrice, care dezvoltă o putere combinată de până la 490 kW (660 CP).

Pentru a răspunde nevoilor clienților în ceea ce privește autonomia și activitatea, Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu patru până la șase baterii litiu-ion, care furnizează între 390 și 540 kWh de energie. Bateriile pot fi reîncărcate prin curent alternativ (AC) până la 43 kW, sau prin curent continuu (DC) până la 250 kW. Aceste camioane vor putea parcurge până la 300 km cu o încărcare completă și până la 500 km cu o încărcare rapidă intermediară (250 kW), care durează o oră (pentru un vehicul echipat cu 6 baterii).

Celulele și modulele de baterii sunt furnizate de Samsung SDI și asamblate în Ghent, Belgia, la o uzină deținută de Grupul Volvo, din care face parte și Renault Trucks.

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.