RENAULT TRUCKS OPTIDRIVER XTREM: O cutie de viteze pentru aplicații dificile

Vehiculele din gama Renault Trucks K pot fi acum echipate cu o nouă cutie de viteze manuală automatizată, denumită Optidriver Xtrem. Cu un sistem de gestionare a treptelor de viteză proiectat special pentru situații extreme Optidriver Xtrem este în special recomandată pentru aplicații miniere, de carieră sau pentru transport greu. Noua cutie de viteză va fi prezentă și la expoziția Intermat din aprilie.

Stabilind noi standarde în termenii robusteții, capacității de trecere peste obstacole și ai tracțiunii, Renault Trucks K este proiectat să răspundă necesităților clienților care operează în medii dificile de lucru. Mergând și mai departe în indeplinirea cerințelor în domeniul aplicațiilor severe, cum ar fi transportul unor încărcături grele sau aplicațiile din mine sau cariere de piatră, Renault Trucks a introdus pe gama K noua cutie de viteze Optidriver Xtrem.

Această cutie robustă de viteze are un ax de intrare cu șase secțiuni zimțate în loc de patru, zimții angrenajelor fiind dimensionați special și tratați termic pentru a crește rezistența întregului ansamblu. Mai mult decât atât, sistemul oferă o capacitate de tracțiune de până la 120 t și un program special de management al treptelor de viteze, care se adaptează în mod constant gradului de încărcare a vehiculului, grație informațiilor furnizate de un senzor. Acest lucru face posibilă adaptarea perfectă a rapoartelor de transmisie la orice situație de transport.

Renault Trucks oferă astfel clienților săi care operează în condiții dificile posibilitatea de a se bucura de avantajele unei cutii de viteze automatizate, în termenii confortului în conducere și ai consumului scăzut de combustibil. Optidriver Xtrem îmbunătățește, de asemenea, mobilitatea vehiculului, ceea ce contribuie la creșterea gradului de siguranță în ultilizare.

Noutăți la Intermat

Modelele Renault Trucks K echipate cu noua cutie automatizată de viteze Optidriver Xtrem vor face cunoștință cu publicul în cadrul prestigioasei expoziții Intermat Trade Show, care se va desfășura în perioada 20-25 aprilie 2015 la Paris-Nord Villepinte.

Tot acolo, Renault Trucks va expune, alături de toți reprezentanții gamelor C și K, o serie de noutăți interesante, cum ar fi mixerul de ciment C XLOAD sau modelul C 8×4 Tridem. Nu în ultimul rând, constructorul francez va aduce în atenția publicului o gamă completă de servicii care vin în sprijinul eficienței în activitatea de zi cu zi din domeniul construcțiilor, indiferent de aplicație.

Trebuie subliniat faptul că multiplele versiuni de vehicule disponibile și sistemele modulare ce pot fi preluate de pe o gamă pe alta permit companiei Renault Trucks să ofere utilizatorilor soluții robuste de transport, destinate reducerii costurilor operaționale.

Tracțiune și manevrabilitate

Modelul C 8×4 XLOAD, echipat cu mixer de ciment, a beneficiat de eforturi particulare pentru a reduce masa proprie a vehiculului, fapt care permite utilizatorilor să încarce mai mult ciment la fiecare cursă, rezultând într-o creștere a productivității și într-un grad mai mare de eficiență a costurilor.

Renault Trucks C 8×4*4 Tridem este echipat cu o a patra axă directoare cu o rază de întoarcere de 90 cm, ceea ce face vehiculul mai manevrabil. Modelul a fost, de asemenea, proiectat pentru a suporta o încărcătură grea pe partea din spate, cum ar fi macara cu platformă, basculantă detașabilă, catarg sau unitate industrială de vacuum.

La Intermat va fi expus și modelul Renault Trucks C 6×4 OptiTrack, echipat cu un sistem care asigură temporar un plus de putere de tracțiune, datorită a două motoare hidraulice instalate la nivelul butucilor roților față. OptiTrack oferă o tracțiune temporară pe toate roțile, la cerere, eliminând constrângerile unei tracțiuni integrale convenționale, în special în termenii consumului de combustibil, ai înălțimii de încărcare, ai costurilor de întreținere și ai masei suplimentare.

Un alt exponat interesant este C cu cabină de 2,3 m, 6×4, un vehicul adaptat necesităților transportatorilor care realizează livrări multiple de materiale de construcții în zone urbane și suburbane. Vehiculul este echipat cu o cutie de viteze manuală robotizată OptiDriver ca dotare standard, iar înălțimea cabinei și lățimea sa redusă oferă șoferilor un grad crescut de manevrabilitate și le permit urcări și coborâri mai ușoare în și din cabină.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.