RENAULT TRUCKS: Urban Lab 2, premiat pentru lanțul cinematic

Renault Trucks a primit „Low Emissions Driveline Award” („Premiul pentru Lanț Cinematic cu Emisii Reduse”), pentru vehiculul său laborator destinat activității de distribuție, Urban Lab 2. Acest premiu, acordat de către LUTB Transport & Mobility Systems și PFA Automotive Industry and Mobilities, ca parte a Solutrans Innovation Awards (Premiile pentru Inovație Solutrans), i-a fost înmânat producătorului la Camera de Comerț și Industrie Lyon, în luna noiembrie.

Marți, 21 noiembrie 2017, la Camera de Comerț și Industrie Lyon, Renault Trucks a primit Premiul pentru Lanț Cinematic cu Emisii Reduse, pentru vehiculul său laborator destinat activității de distribuție, Urban Lab 2.

Trofeul, acordat în cadrul Premiilor pentru Inovație Solutrans 2017, este oferit de LUTB Transport & Mobility Systems și PFA Automotive Industry and Mobilities și recunoaște progresul semnificativ sau inovația la nivelul lanțului cinematic al vehiculelor de transport.

Primind acest trofeu, François Savoye, Energy Efficiency Strategy Director la Renault Trucks, le-a reamintit celor prezenți că producătorul cu siglă în formă de diamant si-a concentrat cele mai multe eforturi de cercetare-dezvoltare pe reducerea emisiilor poluante. „Combustibilul diesel asigură acum un răspuns eficient necesităților sectorului de transport rutier. Urban Lab 2 demonstrează potențialul neexplorat care încă există, în special în domeniul hibridizării”.

Sistem micro-hibrid

Urban Lab 2, proiectat pe baza unui vehicul Renault Trucks D WIDE Euro 6, de 19 t, are în vedere sectorul de distribuție urbană și regională. Inovațiile premiate în cadrul Solutrans privesc un sistem care combină tehnologia Stop&Start cu cea a micro-hibrizilor, dezvoltat în colaborare cu Valeo. Sistemul Stop&Start întrerupe motorul atunci când vehiculul se oprește, de exemplu la lumina roșie a semaforului, reducând, astfel, consumul de combustibil.

În plus, sistemul micro-hibrid recuperează energia „liberă”, cum ar fi cea generată la ridicarea piciorului de pe pedală sau în timpul frânării, prin intermediul unui dispozitiv electric reversibil, de înaltă putere (48 V). Această energie poate fi utilizată pentru alimentarea accesoriilor electrice ale vehiculului sau pentru reducerea forței mecanice solicitate de către motorul termic. Renault Trucks lucrează, de asemenea, împreună cu INSA Lyon, pentru a reduce fricțiunea în partea frontală a motorului, pentru a optimiza eficiența generală a sistemului micro-hibrid.

Cam(p)ionul inovației

În plus față de hibridizarea motoarelor, Urban Lab 2 combină tehnologii inovative asociate cu aerodinamica, performanța anvelopelor și interfață de comunicație între vehicul și infrastructură, cu scopul reducerii consumului de combustibil cu 13%. Obiectivul primordial este de a oferi inovații accesibile până în anul 2020 pe patru zone cheie: aerodinamica, lanțul cinematic, conectivitatea și anvelopele.

Pentru a reduce coeficientul de frecare al Urban Lab 2 – și, deci, și consumul de combustibil – inginerii au lucrat asupra fluxului de aer de-a lungul vehiculului. Lamberet și Renault Trucks au adaptat cabina, șasiul și caroseria frigorifică, în funcție de recomandările specialiștilor în aerodinamică, îndeplinind, în același timp, cerințele legale și operaționale care vizează transportul sub temperatură controlată.

Urban Lab 2 dispune de tehnologie pentru a sprijini șoferii în timpul conducerii, prin conectarea vehiculului cu infrastructura. Lucrând împreună cu compania BeNomad, inginerii au dezvoltat un software special de navigație capabil să ofere o astfel de conectivitate.

Nu în ultimul rând, deja partener în cadrul proiectelor Optifuel Lab 1 și 2, Michelin lucrează din nou împreună cu Renault Trucks, pentru a dezvolta anvelope pentru economia de energie, special proiectate pentru vehiculele de distribuție.

Pentru aceasta, Michelin a mobilizat o gamă largă de tehnologii, în special cea denumită Infini-Coil, pentru a garanta anduranța anvelopelor și siguranța. În primul rând, profilul auto-generant asigură o tracțiune durabilă de-a lungul vieții anvelopei și, în al doilea rând, silica utilizată ca agent de ranforsare în cadrul profilului îmbunătățește compromisul între longevitate și rezistență la rulare.

Camionul dispune de o tehnologie dezvoltată împreună cu șase parteneri, și anume Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA Lyon (LamCoS) and IFSTTAR (LICIT). Urban Lab 2 este rezultatul proiectului EDIT (Efficient Distribution Truck), finanțat de către Fondul Inter-Ministerial Unic, la care participă Regiunea Auvergne Rhône-Alpes, autoritățile metropolitane din Lyon, consiliul departamental Ain și FEDER.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.