Reteaua extinsa are gauri importante

Unul dintre cele mai mari castiguri pe care le-au reputat carausii pe plan legislativ a fost extinderea retelei de drumuri cu portanta 11,5 tone pe osie cu 9.000 km. Au ramas, insa, gauri importante, care duc la izolarea totala a anumitor zone.

„Avem acum posibilitatea de a circula pe infrastructura deficitara si plina de gauri din Romania, dar la o portanta de 11,5 t pe axa, respectiv 40 t masa totala maxima autorizata“, a afirmat Augustin Hagiu, presedinte al FORT, referindu-se la Ordinul 355/2010 recent publicat in Monitorul Oficial.

„Este un proiect care am sperat ca se va pune in practica, pentru care ne-am luptat ani de zile cu totii, nu numai noi cei din FORT, dar inca suntem prea putini pentru a da mai multa tarie, pentru a misca lucrurile mult mai rapid. Mai sunt lucruri care scapa in Ordinul 355, lista aceea este incompleta. Da, am facut un pas, care ar putea sa insemne optimizarea rutelor de transport“, a completat Augustin Hagiu.

„Am constatat studiind harta cu drumurile ridicate la portanta de 11,5 t pe axa ca s-au scapat din vedere la intocmirea listei segmente de foarte mare interes“, ne-a declarat, la randul sau, Sorin Filip, logistics manager Carpatcement Holding. El a precizat ca printre scaparile mari se afla DN 1A Bucuresti – Ploiesti – Sacele – Brasov. Acestuia i se adauga DN 1D Albesti – Urziceni, care preia traficul greu dinspre Ploiesti, Targoviste, Brasov inspre Urziceni sau DN 61 Gaesti – Ghimpati, care preia traficul dinspre Targoviste sau Pitesti catre Giurgiu (in plus, nu se face legatura intre Gaesti si A1). „O alta problema este aceea ca, in conformitate cu aceasta lista, mai multe orase din Romania nu au un acces la trafic greu cu portanta de 40 t: Hunedoara, Oltenita, Comanesti, Targu Ocna, Moinesti, Dorohoi, Radauti, Zimnicea, Corabia, Negresti Oas, Corabia, Campul lui Neag, Ostrov, Bicaz“, a subliniat Sorin Filip, adaugand ca, in plus, accesul spre mai multe vami, cum ar fi cea de la Radauti Prut, nu este posibil la portanta de 40 t. De altfel, logistics managerul Carpatcement Holding ne-a furnizat o lista a drumurilor nationale care nu au fost prinse in Ordinul 355/2010, precum si o harta unde este evidentiata situatia actuala, pe care vi le prezentam alaturat.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.