„Romanian Transport Company of the Year 2016”: International Lazăr – Compania de Transport a Anului

Compania piteșteană International Lazăr Company a câștigat concursul Romanian Transport Company of the Year 2016 – Hankook. Locul doi a fost ocupat de către Routier European Transport, iar poziția a treia a fost adjudecată de Onci Eurotrans ’96.

Pe lângă premierea companiilor câștigătoare, concursul RTCY poate scoate în evidență o parte dintre tendințele pieței, fiind două aspecte care merită evidențiate, în primul rând, în legătură cu ediția 2016 a concursului – dezvoltarea transportului intern și o nouă abordare a problemei lipsei acute de șoferi pe piață.

Transportul intern – o nouă speranță

Până acum, era larg acceptat faptul că performanțele transportului intracomunitar depășesc cu mult pe cele ale transportului intern și chiar pe cele ale transportului internațional clasic. O asemenea situație a concentrat aproape toate investițiile și eforturile manageriale ale transportatorilor către segmentul intracomunitar, iar transportul intern a cunoscut o perioadă lungă de degradare.

Era și greu să fie altfel, în condițiile în care transportul intern devenea tot mai puțin atrăgător pentru toți factorii implicați (mai ales în comparație cu intracomunitarul) – profit mic sau inexistent, salarii mult inferioare, camioane vechi, km puțini parcurși pe o infrastructură rutieră dificilă și, mai ales, clienți focusați pe obținerea unor tarife, de multe ori, ridicol de mici.

Dacă mai adăugăm lipsa de siguranță, seriozitate și corupția care guvernează un număr mare dintre contractele de transport la nivel național, înțelegem de ce multe companii de transport și-au dorit atât de mult să își pună flota la muncă în afara României.

Însă lucrurile încep să se schimbe.

Iar la acest aspect lucrează ambele părți implicate. Pe de o parte, tot mai mulți clienți de transport pun accent pe calitatea serviciilor și, în același timp, și pentru transportatori „fructele sunt coapte” pentru o reafirmare a interesului pentru piața internă. Și merită să amintim câteva elemente esențiale: dorința șoferilor de a fi cât mai mult și mai aproape de casă, creșterea tarifelor, existența premiselor pentru realizarea unui număr minim de km (8.000 km/lună pare să fie granița ce trebuie trecută pentru obținerea profitului).

Oportunități valorificate

Pentru International Lazăr Company, achiziția activelor edy a dus la dezvoltarea „peste noapte” a unei infrastructuri potrivite pentru transportul național. A urmat o perioadă de asimilare a acestei investiții și adaptare la sistemul de lucru al companiei piteștene. Chiar dacă tranzacția s-a referit exclusiv la preluarea unei flote și a unor sedii la nivel național, un mare câștig a fost reprezentat de angajații edy, majoritatea dorindu-și să continue activitatea alături de International Lazăr Company.

Această infuzie de experiență, care a ajutat la menținerea clienților edy, a pus compania din Argeș în situația de a deveni cel mai important transportator de intern din România. Iar lucrurile nu se opresc aici, astăzi lucrându-se intens la asigurarea sinergiilor (între diferite sedii, contracte și industrii), pentru a crește numărul de kilometri parcurși lunar și a scădea distanța parcursă pe gol. Spațiul alocat acestui articol și fireasca discreție ce trebuie acordată unor informații sensibile pentru strategia unei companii nu ne permit să intrăm în amănunte, însă putem concluziona faptul că International Lazăr Company duce transportul intern la un nivel de performanță neatins până în prezent.

Și merită să amintim faptul că, alături de propria flotă, International Lazăr Company colaborează cu un număr tot mai mare de firme de transport subcontractoare – discutăm de o flotă captivă.

Cel mai fericit șofer

Colaborări cu școlile de șoferi s-au realizat de-a lungul timpului de către numeroase companii de transport, însă nu așa…

Proiectul gândit și pus în practică de către Routier European Transport este impresionant nu datorită elementelor care îl compun, ci, mai ales, a modului de abordare. Astfel, compania clujeană își asumă plata integrală a sumelor aferente efectuării școlii de șoferi pentru orice persoană, asigurând, apoi, angajarea acestora în cadrul companiei. Dacă, după o vreme, respectivul șofer își dorește altceva… În general, practica a arătat că șoferii tineri vor să ajungă cât mai repede să lucreze pe comunitate, atrași de câștigurile mari.

Routier European Transport le oferă experiența necesară și apoi le caută un angajator serios pentru transport intracomunitar.

Proiectul este atât de frumos, încât nu vom intra în detaliile financiare – de altfel sumele sunt relativ mici, dacă te gândești la problemele pe care transportatorii le întâmpină din cauza lipsei șoferilor.

Această abordare a fost vehiculată de multă vreme pe piață, însă întotdeauna se preciza că ar trebui să implici un număr important de companii pentru a avea efect.

Routier European Transport demonstrează că o idee bună nu trebuie să aștepte după alții.

Efectele la nivel național vor fi nesemnificative, însă acest proiect poate fi implementat de către orice firmă de transport, indiferent de dimensiuni.

Atragerea de șoferi noi și tineri pe o piață care nu își mai găsește angajați, asigurarea unei trasabilități în evoluția șoferilor, ameliorarea conflictului dintre companiile de transport, cauzat de „furtul” șoferilor de la una la alta – iată câteva avantaje ale acestei abordări, în care șoferul este respectat chiar de la afirmarea intenției de a practica această meserie.

Și pentru că lipsa de personal pregătit în transporturi nu se referă doar la conducătorii auto, Routier European Transport a început o colaborare cu universități de profil pentru modernizarea unor cursuri și introducerea unor materii noi, care să permită pregătirea studenților mult mai aproape de nevoile reale ale industriei.

Premianții

International Lazăr Company a primit trofeul Romanian Transport Company of the Year 2016 – Hankook, în cadrul Galei Premiilor de Transport, organizată de revista Ziua Cargo, pe data 21 octombrie 2016, la Hotel Alexander, București.

Locurile doi și trei au fost ocupate de companiile Routier European Transport și Onci Eurotrans ’96, aceasta din urmă primind, de asemenea, Premiul pentru Flote Mici și Premiul pentru Popularitate.

 International Lazăr Company și-a adjudecat și Premiile pentru Siguranță Rutieră, pentru IT, pentru Stabilitate Financiară, precum și Premiul pentru Management.

Ediția 2016 a concursului a adus, poate mai mult decât altă dată, în prim plan ce înseamnă o firmă matură de transport, cum se poate realiza dezvoltarea atunci când în spate există un colectiv format, mecanisme bine puse la punct, dar și o capacitate financiară redutabilă.

Ceremonia de premiere a avut loc în prezența a peste 300 de reprezentanți ai industriei de transport și logistică și s-a încheiat cu un concert oferit de Ștefan Bănică.

La fel ca în fiecare an, evenimentul a oferit un prilej de întâlnire între cererea și oferta de transport, reprezentând o platformă de unde s-au putut porni afaceri noi, fiind prezenți numeroși transportatori, clienți de transport, precum și furnizori de soluții dedicate acestui segment de piață.

Totodată, au fost prezentate rezultatele Barometrului Pieței de Transport și Logistică, realizat de Ziua Cargo și Supply Chain Management Center.

Premiul I

Lee Byong Ryong, Managing Director Hankook Tire Ungaria și România, a înmânat trofeul RTCY 2016 directorului general International Lazăr Company, Ion Lazăr.

Premiul II

Rareș Retegan, Managing Partner Routier European Transport, a primit trofeul pentru locul II, înmânat de Alexandra Banu, B2B Marketing Expert Mol Romania.

Ozana Desagă, director marketing CTE Trailers, unic importator Krone în România, a oferit premiul pentru locul III…

Premiul III

… câștigat de Onci Eurotrans ’96, reprezentată de Adriana și Victor Oncică. Echipa Onci Eurotrans ’96 a sărbătorit, de asemenea, câștigarea trofeului RTCY 2016 pentru flote mici.

Premiul pentru Stabilitate Financiară

Bogdan Militaru, Director Comercial, International Lazăr Company, a primit Trofeul pentru Stabilitate Financiară, oferit de Oana Stoenescu, Sales Director Garanti Leasing.

Premiul Managerul Anului

Premiul Managerul Anului a plecat către International Lazăr Company, trofeul fiind oferit de Hakan Sundstrom, Director General al Scania Black Sea (România și Bulgaria).

Premiul pentru siguranță rutieră

International Lazăr Company a câștigat Premiul pentru siguranță rutieră, trofeul fiind înmânat de către Adina Someșan, Operational Marketing Manager Iveco Romania.

Premiul pentru Popularitate

Premiul pentru Popularitate a fost câștigat de Onci Eurotrans ’96. Trofeul a fost înmânat de Peter Ericson, Managing Director Volvo Group Romania.

Adriana Pălășan – Managing Partner Supply Chain Management Center a prezentat rezultatele Barometrului de Transport și Logistică.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.