RPTCY. Balint Trans: Focus pe clienții care apreciază calitatea

Dorința permanentă de a face lucrurile mai bine și respectarea partenerilor de afaceri a asigurat dezvoltarea Balint Trans, de la trei microbuze în 2001, la peste 90 de autovehicule, astăzi, și o cifră de afaceri de peste 13 milioane de lei.

Balint Trans a fost înființată în 2001, de către doi investitori (soț și soție) cu capitalul minim de 200 RON. Astăzi, capitalul social a ajuns la 6.900.000 lei, structura capitalului rămânând neschimbată.

Dezvoltarea companiei s-a realizat gradual, de la transportul local, la cel interjudețean, apoi la cel de convenție și ajungându-se la cel turistic.

„Am pornit cu 3 microbuze. În prima fază, am încercat să ne descurcăm pe plan local, însă am observat din primele luni de funcționare potențialul transportului interjudețean. În dezvoltarea firmei, a avut un rol important faptul că am reușit întotdeauna să ne alegem partenerii de afaceri. Am fost mereu parteneri de încredere ai unor firme mai mari, respectiv, la rândul nostru, am avut încredere în prietenii noștri”, a precizat Jozsef Balint, director general Balint Trans.

Un pas important în dezvoltarea firmei a fost câștigarea, prin licitație, a primelor trasee interjudețene. Prin aceste trasee, compania a luat contact cu piața din alte județe; astfel, au fost deschise mai multe puncte de lucru în țară, fiind oferite servicii de transport local județean și intrajudețean. Un alt pas important l-a reprezentat transportul de convenție.

„Am sesizat din timp că există o piață în plină dezvoltare, în ceea ce privește transportul pe bază de convenție al forței de muncă. Avem, în continuare, destul de multe contracte în acest sens. Recent, ne-am decis să țintim către o piață mai pretențioasă, a transportului ocazional pe bază de comandă, cu autocare, cu scop de turism. Deja putem contabiliza acest aspect ca o nouă treaptă de dezvoltare”, a explicat Jozsef Balint.

Noi forme de concurență neloială  

Dezvoltarea serviciilor oferite, țintirea segmentelor de piață sensibile la calitate a ferit Balint Trans de presiunea exercitată de „pirateria” clasică. Și totuși…

„În contextul economic actual este o realitate fenomenul concurenței neloiale. La prima impresie, cei neavizați ar putea crede că, de fapt, cel mai mare pericol este reprezentat de acei transportatori care practică servicii de transport fără a poseda autorizațiile necesare, practicând prețuri de dumping și datorită faptului că, prin evaziune fiscală, nu plătesc impozite și taxe. Aceste firme cauzează mai puține pagube firmei noastre, deoarece țintim către piețe mai evoluate, în care «micii descurcăreți» nu au prea multe șanse. Însă, resimțim concurența neloială în formele ei mai avansate, mai subtile. Considerăm că aceste practici la limita legii, sau unele sub această limită, dar greu de dovedit, țin de realitatea actuală economică autohtonă și încercăm să le contracarăm prin servicii de calitate și prin tehnici de fidelizare a călătorilor”, a concluzionat directorul general Balint Trans.

Jozsef Balint, director general Balint Trans: „Ne propunem, în permanență, să îmbunătățim ceea ce știm să facem bine și, totodată, să renunțăm la acele activități care nu sunt rentabile. Încercăm să ne orientăm către piețe în care calitatea serviciilor este recompensată și, astfel, prin efort mai mic, să obținem valoare adăugată mai ridicată.”

„Avantajul faptului că avem mai multe direcții de dezvoltare, prestăm mai multe tipuri de servicii de transport, constă în faptul că suntem mai puțin expuși la fluctuațiile sezoniere sau cele cauzate de contextul economic. Bineînțeles, această strategie presupune o atenție divizată din partea managerilor și, adesea, este greu să te concentrezi în egală măsură asupra a tot ceea ce se întâmplă.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.