RPTCY. Comati PSG: Specialistul pe țările nordice

Traseele lungi și un bazin relativ restrâns de potențiali călători reprezintă, la prima vedere, condiții neprielnice pentru orice operator de transport rutier internațional. Și totuși… Comati PSG reușește să se dezvolte, în ciuda costurilor de operare ridicate și a ofertei tot mai largi a companiilor aeriene.

Compania timișoreană și-a optimizat activitatea pe trei direcții principale: experiența călătorilor, exploatarea flotei și angajați. Rezultatele sunt impresionante.

Călătorii

Există trei categorii principale de călători care circulă către țările scandinave: cei care lucrează acolo (cei mai mulți – în general este vorba despre construcții, agricultură, muncă sezonieră), cei care merg în vizită la rudele stabilite acolo și studenții (foarte mulți în Danemarca, unde facultatea este gratis pentru studenți din țările UE).

„Nu suntem singurii transportatori care deservesc aceste trasee și, de aceea, punem accent pe condițiile oferite – autocare moderne, noi, o atenție mare este acordată curățeniei, prize la fiecare scaun, internet gratuit pe tot traseul, toaleta autocarului permanent deschisă, la dispoziția călătorilor”, a precizat Sașa Bojici, director general Comati PSG.

Atenția la detalii este extraordinară. Pasagerii primesc inclusiv pernuțe gonflabile pentru gât, sandwich-uri și cafea gratis.

Biletele se vând on-line, sau se fac rezervări la agenție, telefonic, și se plătește la autocar înainte de îmbarcare, numerar sau cu cardul, toate autocarele firmei fiind dotate cu POS. Iar pasagerul știe locul pe care va sta de la momentul cumpărării on-line a biletului.

Din vara anului trecut, compania a deschis o agenție în București, urmează Iași și sunt în plan și alte orașe din România.

În 2016, compania a transportat peste 16.000 de pasageri.

Autocare și șoferi

Care este maximul de productivitate pe care îl poate atinge un autocar? Comati PSG a răspuns la această întrebare creând un sistem în care autovehiculele aproape că nu stau, fiecare generând venituri de peste 400.000 de euro în fiecare an.

Astăzi, compania are cinci autocare proprii, operând cinci linii, iar, din cei 45 de angajați, 36 sunt șoferi.

„Autocarele sunt de generație nouă și am preferat modelul Setra 517 HDH. Liniile deservite sunt lungi, de exemplu București – Stockholm pe un singur sens are aproximativ 3.200 km. Șoferii trebuie să respecte legislația privind timpii de lucru și odihnă și, astfel, o asemenea cursă implică cazări intermediare și la capăt de linie. Practic, un autocar este condus de cinci șoferi pe parcursul unei curse”, a explicat Sașa Bojici.

Sașa Bojici, director general Comati PSG: „Considerăm că suntem cei mai buni pe relația cu țările nordice. Specializarea a adus dezvoltare, mai ales că pasagerii care merg către țările nordice sunt atipici, mai pretențioși și mai serioși.”

Alături de transportul de călători, firma oferă și serviciul de transport colete, însă acesta generează doar aproximativ 10% din cifra de afaceri.

Șoferii reprezintă un punct forte al companiei.

„Avem 36 de șoferi, iar șapte dintre ei au fost premiați de către IRU și alți doi vor fi, probabil, premiați anul viitor. Le oferim condiții bune de muncă, o salarizare corectă și îi implicăm în deciziile care țin de buna desfășurare a curselor și atragerea clienților. Ținem cont de odihna lor, de oboseala acumulată în curse, de faptul că au nevoie de timp liber, de concedii, de timp alături de familie. Încercăm să le îmbinăm pe toate, pentru ca toată lumea să fie mulțumită”, a declarat directorul general Comati PSG.

O direcție importantă o reprezintă și tehnologizarea. Compania utilizează FleetBoard, instalând acest sistem inclusiv pe autocarele care nu îl aveau din fabrică.

„Exploatarea autocarelor este, astfel, optimizată și nu apar uzuri premature, sau costuri neprevăzute cu service-ul. FleetBoard este expert în conducerea preventivă, oferind șoferilor sfaturi pentru îmbunătățirea stilului de condus”, a explicat Sașa Bojici.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.