RTCY 2011 – Creatorii de tendinte

In cadrul Groep H.Essers nimic nu este la intamplare. Nici macar pe termen lung. H.Essers face parte dintre companiile care au creat tendinte pe piata romaneasca prin implementarea de standarde pe baza know-how-ului detinut la nivel international. Iar pentru Marc Paulissen, Country Manager Romania, lucrurile sunt foarte clare: „timpul inseamna bani, ba mai mult decat atat, daca nu iti folosesti timpul in mod eficient, te costa“.

O afacere de familie ajunsa la a doua generatie, grupul belgian, care astazi detine aproximativ 1.200 de vehicule si opereaza peste un milion mp de depozite avand o cifra de afaceri de 350 de milioane de euro, a fost la baza o firma de transport specializata in vaci si lapte. In Romania, numele H.Essers a devenit cunoscut dupa preluarea pe plan international a companiei olandeze Centrum Transport, prezenta pe piata locala inca din 1992. Dar daca in acea perioada pe statul de plata Centrum nu apareau decat 15 soferi, doua persoane in birou, un mecanic si un contabil, in prezent cei aproape 450 de angajati din Romania, flota de circa 150 de camioane si cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, inregistrata doar in prima jumatate a acestui an, transforma piata locala intr-un centru strategic pentru Groep H.Essers.

Dezvoltare de concepte

„Avem o pondere de 15-20% din cifra de afaceri a grupului, fiind cea mai mare filiala a acestuia. Dezvoltam concepte, nu facem numai depozitare, ci operam servicii cu valoare adaugata, vamale, distributie locala si export. In cadrul grupului se spune ca suntem un al doilea sediu central pentru strategia grupului, reprezentand cea mai importanta structura din Estul Europei“, a explicat Marc Paulissen, mentionand ca, pe segmentul de distributie in Romania, a fost dezvoltat conceptul de one stop shopping. La baza acestuia sta o structura care acopera intreg teritoriul tarii noastre prin huburi la Bucuresti, Roman, Sibiu, Oradea si Timisoara. Toate aceste depozite sunt interconectate printr-un sistem electronic de management si, de asemenea, conectate la sistemul de management al transporturilor, astfel incat, in orice moment, miscarea marfurilor poate fi urmarita si controlata. Toate huburile sunt operationale 24 h pe zi, iar un sistem de shuttle-uri zilnice intre huburi si principalele depozite asigura timpii de tranzit si livrare conveniti. Fiecare hub are propria flota de vehicule de distributie, de la vanuri de 1,5 t la camioane de 10 t, toate prevazute cu oblon ridicator, echipate ADR, iar toti soferii au atestat de transport marfuri periculoase. De mentionat ca 80% din flota poate distribui, de asemenea, marfuri sub temperatura controlata. „Putem spune ca reteaua de livrari din Romania este completa“, a apreciat Marc Paulissen.

Urmarire pas cu pas prin internet

Intreaga flota este echipata cu sistem GPS si computer de bord iar vehiculele sunt monitorizate in timp real de catre planificatorul de serviciu, de la birou, clientul putand sa isi urmareasca incarcatura via internet prin intermediul unui sistem „track and trace“. „Majoritatea sistemelor de urmarire (track&trace) functioneaza pe camioane sau trailere. La noi, functioneaza pe marfa. Chiar daca se schimba camionul, clientul poate urmari toata istoria unei anumite partide de marfa: cum a fost transportata, in ce depozite a stationat etc. Este uimitor pentru o companie de transport si multor clienti nu le vine sa creada pana cand nu vad, dar pentru o companie de logistica internationala este o necesitate. De curand ne-am schimbat si logo-ul. Noul slogan este «Warehousing, transport and systems»“, a mai explicat Marc Paulissen.

Cat de important este trenul?

Chiar daca ramane la baza o companie de transport rutier, H.Essers este unul dintre pionierii transportului combinat in Romania. „Seful nostru conduce camioane si ii place sa fie la curent cu noutatile de pe acest segment, deci nu a fost usor de convins de necesitatea transferului unei parti a transporturilor pe calea ferata. Dar ne-am confruntat la nivel international cu situatia in care nu puteam face fata competitorilor nostri care utilizau deja trenul, pentru ca nu puteam opera volume la fel de mari. Transferul marfurilor catre tren a fost, de asemenea, motivat de faptul ca taxele de drum cresc, sunt zile de sarbatoare de care trebuie sa tii cont, iar preturile la carburant se majoreaza. In plus, de la o medie de viteza de 63 km/h, avem camioane care au ajuns la o medie de 50 km/h in Europa. In transporturi, si timpul pe care il cheltui conteaza. Iar o data ce am inceput cu transportul feroviar pentru o firma, tot mai multi clienti s-au aratat interesati de acest transfer. In prezent, operam 4 trenuri pe saptamana Genk (Belgia) – Oradea, avem propriile vagoane si containere si incercam in permanenta sa gasim marfa necesara pentru a transporta tur-retur“. Chiar daca trenul ocupa un loc important, Marc Paulissen apreciaza insa ca in competitia dintre tren si camion, trenul va pierde intotdeauna. In acelasi timp, flexibilitatea cu care pot fi operate volume diferite este astazi foarte importanta, iar posibilitatea de a pastra o proportie sanatoasa intre flota proprie si cea subcontractata devine vitala. „Cred intr-un raport sanatos intre utilizarea propriei flote si a subcontractorilor. Oamenii mei spun ca un procentaj sanatos este 80-20%, dar eu apreciez raportul la 70-30%. Consider ca profitul va veni din depozitare, din distributie, din servicii cu valoare adaugata“, a concluzionat Marc Paulissen.

 Marc Paulissen, Country Manager Romania Groep H.Essers:

„Compania noastra face planificari pe 5-10 ani. Avem intalniri de strategie in fiecare an in luna septembrie, in care se discuta evolutia pietei, care sunt necesitatile, care va fi viitorul. Nu suntem interesati de toate tarile din Europa. Operam in Bucuresti un depozit relativ mic, de 24.000 mp, dar vom construi un depozit propriu foarte mare. Vom ajunge incetul cu incetul la conceptul pe care il avem in Belgia si Europa de Vest. Vom avea, probabil, candva, un depozit de 100.000 mp care sa acopere Romania, Bulgaria si zona Balcanilor. Sunt multinationale care pot decide sa inchida totul in centrul Europei si sa deschida aici depozite pentru a acoperi toata partea de Est a Europei. De aceea consideram Romania un al doilea centru de comanda, pentru ca are un potential incontestabil.“

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.