RTCY 2015: Votează compania de transport a anului!

Nouă companii de transport au intrat în faza finală a competiției Romanian Transport Company of the Year 2015 (RTCY).

Cele nouă companii finaliste sunt: Aquila, Asexpress, Denis Spedition, Dolo Trans Olimpic, Ekol, Int. Transporte Popovici, Licurici Impex, Marvi Logistic, Vio Trans Grup.

Cea de-a șasea ediție a RTCY aduce câteva aspecte noi. Poate cea mai importantă modificare este legată de crearea a două secțiuni în cadrul competiției: companii mari, cu flotă de peste 40 de autovehicule, și companii mici.

Această modificare, solicitată de către o parte dintre cititorii Ziua Cargo, a fost acceptată în unanimitate de către juriul RTCY. Pe de o parte, se creează astfel premisele de a atrage într-un număr mai mare firme mici în cadrul competiției și, totodată, scopul principal al concursului este mai bine servit – oferirea de modele de bune practici.

Este greu, dacă nu imposibil, pentru o firmă de mici dimensiuni, să preia ca model practici și modele de organizare utilizate de companiile mari. În același timp, nu putem uita că firmele de transport din România sunt, în majoritate, mici.

Această schimbare nu va aduce însă nicio modificare din punct de vedere al modului de exercitare a votului cititorilor Ziua Cargo.

Dezvoltare și diversitate

RTCY 2015 are loc într-un context bun pentru transporturi. Anul 2014 a fost unul bun pentru multe firme de transport, iar 2015 ar putea fi chiar mai bun. De altfel, cel mai elocvent semn al unei perioade bune pentru transportul rutier este reprezentat de criza șoferilor, resimțită astăzi puternic în piață.

Rezultatele financiare creează premisele creșterii investițiilor în transporturi, totuși, adevărații câștigători sunt companiile care au dezvoltat modele mai profitabile decât media pieței.

Astfel, un bun control al costurilor, km mulți parcurși (pe plin) și asigurarea profitabilității pentru fiecare cursă în parte sunt aspecte ce fac diferența. Îmbunătățirea permanentă a sistemelor IT utilizate a devenit deja o normalitate pentru elita firmelor de transport. Totodată, accelerarea achiziției de vehicule noi, de ultimă generație, alături de pregătirea șoferilor reprezintă importante avantaje competitive, consumul mediu de carburant putând scădea semnificativ.

Pe de altă parte, prețul mai mare al camioanelor EURO 6 precum și efortul suplimentar legat de costul finanțării pot influența puternic profitabilitatea. În aceste condiții, nu puține sunt firmele care renunță la finanțare (leasing sau credit bancar), bazându-se pe propriile resurse pentru achiziționarea vehiculelor.

Această perioadă de dezvoltare aduce și reașezări și modele noi de business în transporturi. Specializare sau diversificare, clienți mulți sau clienți siguri, concentrarea pe reducerea costurilor sau maximizarea veniturilor, flotă proprie sau dezvoltarea segmentului de expediții? Sunt întrebări ce au devenit din nou de actualitate, candidații RTCY ilustrând din plin diversitatea strategiilor aplicate la ora actuală în piață.

Fiecare vot contează!

Rezultatul final al concursului și implicit desemnarea câștigătorului se va realiza cu ajutorul votului cititorilor Ziua Cargo (pondere 50%) și prin evaluare de către un juriu format din autorități, asociații patronale și specialiști, a unui dosar pe care fiecare finalist îl va completa.

Modalitatea de vot este aceeași ca în fiecare an – oricine poate vota o dată, formularul de vot fiind disponibil pe www.ziuacargo.ro.

Gala de premiere va avea loc pe data de 30 octombrie, la Willbrook Platinum Business & Convention Center, București.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.