RTCY 2023. EU TRUCKING: Soluția optimă

Un grup important pe piața internațională de logistică. Un răspuns la cerințele pieței. O soluție gândită în România, pentru a optimiza transportul. O echipă tânără, cu obiective clare, care să creeze premisele pentru asta. Și o flotă de 200 de camioane, gata pentru livrare on-time, oriunde în Europa. Sau, altfel spus: EU Trucking Service România.

Andrei Nichita

Compania EU Trucking Service a fost înființată în 2016, atunci când grupul-mamă, Ekol Logistics, a hotărât să separe activitățile în România, cărăușul preluând gestiunea întregii flote și raportând rezultatele direct în Turcia.

Firma de transport, cu sediul lângă București, deservește transporturile intracomunitare, realizate la nivelul grupului, fiind prima flotă ca dimensiune, după cea înmatriculată în Turcia.

„Operăm un parc de 200 de camioane, cu o echipă de 330 de șoferi. La birouri, avem 20 de angajați, care asigură activitățile de dispecerat, resurse umane, contabilitate și suport flotă”, ne-a explicat Andrei Nichita, directorul general EU Trucking Service România, precizând că 90% din flotă este Euro 6, cele 10  procente de camioane Euro 5 fiind în curs de reînnoire, livrarea a 20 de vehicule noi urmând să aibă loc la sfârșitul acestui an. „Discutăm ca, în cursul anului viitor, să înlocuim și parte din camioanele Euro 6 care au vechime mai mare.”

Modelul de business

Compania deservește anumite contracte pentru grupul din Turcia, reprezentând, în vest, ultima verigă a unui lanț complex de distribuție. Este vorba despre transport multimodal, majoritatea semiremorcilor venind pe cale maritimă, trimise din Turcia către porturi din Europa. Ulterior sunt transferate pe tren și livrate către centrul UE, cu precădere în Germania, pentru ca, de acolo, să fie preluate de camioanele EU Trucking Service, pentru a fi distribuite în toată Europa. Activitatea este una complexă, cu linii deja stabilite, trasate exact, iar clienții sunt, în cea mai mare parte, din industria auto, ceea ce impune curse cu timpi foarte stricți de livrare.

„Ekol România, compania de care ne-am separat, gestionează zonele de depozitare și casă de expediții. În prezent, contractăm, ocazional, de la ei curse de import și export (către și din România), pentru a respecta prevederile Pachetului Mobilitate 1”, a mai menționat Andrei Nichita.

Mai eficienți…

EU Trucking a trecut printr-un proces de optimizare, în prezent o echipă de 20 de persoane (cu 50% mai redusă decât înainte) gestionând întreaga activitate de la sediu: de la reparații, la gestiune și tracking. „Avem un sistem informatic comun cu grupul Ekol. Comenzile pornesc de la departamentele planificare al Ekol Turcia sau Germania către dispeceratul nostru, iar noi ne asigurăm că remorca ajunge din punctul A în B în ETA stabilit. Echipa noastră se ocupă de buna funcționare a lucrurilor, de la documentație, la capete tractor, mobilitate, reglementări, transfer șoferi, echipament, cap tractor sau semiremorcă. Avem un program de tip TMS dezvoltat in-house, unde urmărim și updatăm sistemul, în funcție de poziția camionului și a șoferului. Programul este zilnic, iar cursele noastre sunt foarte mici, pe o rază de 200-300 km față de terminalul de tren. Discutăm, însă, de un volum mare de încărcări și descărcări, ceea ce înseamnă și mai multă muncă pentru colegii din dispecerat. Rulăm, în medie, cu fiecare camion, pe lună, 7.000 km, dar obiectivul este să creștem numărul de km”, a mai arătat Andrei Nichita, observând că, odată cu intrarea în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1, care stipulează întoarcerea camionului acasă la 8 săptămâni, numărul kilometrilor a crescut, fiind introduse și curse noi, care implică România. „Avem un planning de 25-30 de camioane săptămânal și tranzităm teritoriul României, ori cu marfă de la Ekol România (cu import sau export), ori cu remorci de schimb, pe care le ducem până la granița cu Turcia, ceea ce ne ajută să ne aliniem noilor reglementări. În urma optimizărilor prin care am trecut, am devenit o companie profitabilă, după o perioadă în care am fost susținuți de compania-mamă”, a continuat el.

Andrei Nichita, director general EU Trucking Service: „Cuvântul de bază în firmă este dialogul, pentru că se rezolvă foarte multe lucruri când vorbești cu oamenii și înțelegi, de fapt, nevoia acestora.”

Echipa

„Obiectivul meu, încă de la început, a fost să creez o sinergie în rândul colegilor de la birou. Avem o echipă tânără, care este focusată și obiectivul este comun, acela de a livra în timp util, în conformitate cu dorințele clientului. Am avut parte de oameni ambițioși, care s-au adaptat foarte repede la nevoile companiei. Apoi, am redus turnover-ul în ceea ce privește șoferii, pentru că aveam un flux mare de plecări lunare din companie. Acum, avem peste 65% dintre șoferi cu o vechime de peste 4-5 ani. Și sunt destul de tineri. Am acceptat foarte mulți începători, care au mers în echipaje, o perioadă de timp, ceea ce ne-a ajutat. De asemenea, avem aproximativ 30 de echipaje soț-soție, pentru câteva proiecte pe Benelux, unde era nevoie de program dublu”, a afirmat managerul general EU Trucking. Ultima provocare a fost reprezentată de noile reglementări, de adaptabilitate la condițiile pieței și de cerințele noi, în rândul transportatorilor. „Vorbim de implementarea noilor regulamente europene, de declarații IMI, de tot ce înseamnă aducerea camionului și a șoferului acasă etc. Fiind o echipă cu un număr mic de membri, am încercat să ne ajutăm, să facem un brainstorming continuu și să luăm decizia bună, din punct de vedere timp/implementare”, a completat Andrei Nichita. Și pe partea operațională, au apărut elemente noi. „Ne-am adaptat, ne-am pliat pe nevoile clienților și pe nevoile din piață, urmărind cu strictețe consumul de carburant și costurile de service, pe care le optimizăm continuu. Încercăm să facem și verificări în trafic, neanunțate, pentru a ne asigura de securitatea încărcăturii și că totul funcționează corect”, a spus directorul general EU Trucking.

„Consumul mediu pe flotă este de aproximativ 29,5 l/100 km.”


Provocările și viitorul

O perioadă dificilă pe timpul pandemiei, în care compania a ținut pe dreapta 20% din flotă, a fost folosită pentru a face reparațiile necesare capetelor tractor, profitând de timpul liber. Industria a trebuit să ia în calcul provocări la care nici nu se gândise și probabil că astfel de surprize vor mai urma. „Inflația este mare și vorbim de scumpiri în tot ceea ce înseamnă industria de transport. Însă ceea ce am văzut este că marile companii din domeniu se adaptează de fiecare dată, respectă legislația și profită de oportunitate, ducând lucrurile într-o direcție bună. Apar tot felul de provocări, precum sustenabilitatea, protecția mediului, trecerea spre electromobilitate, însă eu sunt încrezător că o să ne aliniem cu  noile reglementări, inclusiv din punct de vedere tehnologic. Și de ce nu, chiar gânduri de o extindere”, a concluzionat directorul general EU Trucking Service.

Grupul danez DFDS a preluat Ekol Logistics în octombrie 2022, Autoritatea turcă pentru Concurență avizând tranzacția în luna august a acestui an.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.