S.C. URBIS S.A. Baia Mare: Accent pe productivitate

Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare
Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare

Compania are 385 de angajați, iar principiul de bază este simplu: dacă fiecare angajat își face treaba bine, rezultatele vor fi pe măsură.

Având un parc de 63 de autobuze, 18 troleibuze și 8 microbuze, compania Urbis asigură transportul în Baia Mare și localitățile învecinate, fiind cea mai mare firmă de transport persoane din județul Maramureș.

Accentul pus pe productivitate a asigurat în cazul Urbis o trecere funcțională dinspre vechi spre nou, iar acest lucru este oglindit atât în ceea ce privește parcul auto cât și atelierele de reparații, stația ITP și stațiile de redresare. Procesul de modernizare a început în anul 2013 și a făcut ca, de la an la an, să apară mijloace de transport noi (autobuze, troleibuze și microbuze) și atelierele să fie modernizate conform unui plan etapizat. Însă baza materială mai veche nu este abandonată, ci dimpotrivă… Urbis este una dintre puținele companii de transport care se mândrește în egală măsură cu autobuzele noi și cele vechi, menținute într-o stare impecabilă de funcționare. Însă, pentru călători, probabil cele mai importante lucruri sunt curățenia și punctualitatea, pentru care există un adevărat cult în întreaga organizație.

Urbis funcționează ca o mică armată ce acționează precis pentru a obține rezultate tot mai bune. De altfel, directorul general al companiei, Ion Pop, este militar de carieră, având gradul de General de brigadă în rezervă.

Dezvoltare metropolitană

La ora actuală, Urbis asigură transportul pentru 6 localități din apropierea municipiului Baia Mare, iar acest proces va continua și în următorii ani.

„Vrem să ne extindem în zona Metropolitană, iar acesta este vectorul de dezvoltare pe următorii 5 ani. Localităţile ne solicită transportul și depinde de fiecare primărie în parte dacă îşi asumă să plătească subvenția“, a explicat Ion Pop, director general al S.C. Urbis S.A..

Totodată, procesul de modernizare va continua în cadrul companiei.

„În planul de dezvoltare este prevăzut şi transportul electric, care, în principiu, este mai ieftin. Din punct de vedere al energiei consumate, este de 3 ori mai redusă decât consumul de motorină, plus că scăpăm de emisiile poluante“, a arătat Ion Pop.

1_IMG_5375

Sistemele moderne dedicate activității de transport nu lipsesc nici ele.

Amintim faptul că Urbis a implementat un sistem de taxare pe oră (biletele sunt valabile o oră de la validare), dispune de urmărirea flotei prin GPS, monitorizează în timp real consumul de carburant, a montat automate pentru vânzarea biletelor și oferă posibilitatea plății călătoriei prin SMS…

Atenția pentru imagine reprezintă, de asemenea, o surpriză plăcută în cadrul unei societăți care provine dintr-o fostă regie autonomă. Numele companiei și tricolorul României sunt elementele care nu lipsesc din birouri, de pe mașini și nici de pe vestimentația personalizată a angajaților.

3_IMG_5373

„După ce le-am dat veste controlorilor, în prima săptămână, am observat că au crescut încasările şi au scăzut procesele verbale de contravenţie, acționând astfel în scop preventiv pentru a combate călătoriile frauduloase“, a completat directorul general Urbis.

Ecuația de succes dezvoltată de Urbis include și sprijinul de care compania se bucură din partea primarului municipiului Cătălin Cherecheș și a consiliului local Baia Mare.

Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare
Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare

Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare:

„Cei care fac imaginea firmei sunt şoferul, autobuzul, controlorul și casiera. În acest sens, am lucrat mult și în privința atitudinii pe care angajații Urbis trebuie să o aibă.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.