SAMEDAY: Volumul de livrări de Black Friday crește semnificativ

Compania de curierat Sameday a investit, în ultimii 3 ani, peste 20 de milioane de euro în tehnologie software și a crescut capacitatea operațională la 76.000 colete procesate pe oră, doar în România. Cu 4.960 de easybox-uri active în regiune, Sameday a ajuns la o rețea de 7 hub-uri logistice în România, Ungaria și Bulgaria.

Conform unui studiu de piață efectuat de Sameday, 64% dintre consumatorii din mediul urban care își propun să comande online, în cadrul campaniei de Black Friday, vor alege livrarea la easybox. Pentru acest an, volumul de livrări asociate campaniei de Black Friday va crește semnificativ, după estimările companie cu 25%, iar Sameday a luat o serie de măsuri necesare astfel încât să respecte promisiunea de livrare.

„Black Friday, cea mai aglomerată zi din an, este un adevărat test al capacității noastre de a oferi experiențe de livrare fără griji. Vom fi alături de clienții noștri din regiune în această perioadă agitată, să le deschidem drumuri europene și să fim parte importantă din dezvoltarea lor în afara granițelor. Ne vom asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp și în condiții optime, în ciuda provocărilor pe care le întâmpinăm. Am investit constant în tehnologie și în consolidarea capacității operaționale, dar și în relațiile pe care le avem cu partenerii noștri, iar acesta este momentul din an în care se vor vedea și mai clar rezultatele acestor investiții financiare și emoționale”, a declarat Lucian Băltaru, CEO Sameday Group. 

Cea mai aglomerată zi, 600.000 de colete

Pentru a face față cu succes celui mai aglomerat moment al anului pentru e-commerce, Sameday crește cu 45% numărul de angajați din depozit și scoate pe teren cu 22% mai mulți curieri. Numărul de camioane care vor livra coletele va crește, de asemenea, până la 45%, raportat la o perioadă normală.

Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele sunt păstrate în easybox maximum 36 de ore de la încărcarea acestora. Produsele comandate, în acest an, de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24-48 de ore din momentul în care acestea ajung în hub-ul de livrare. Toate comenzile vor fi livrate într-un interval de până la 10 zile.

Investiții de peste 120 de milioane de euro

În ultimii trei ani, Sameday a investit peste 120 de milioane de euro în tehnologie, dezvoltarea regională, consolidarea capacității operaționale și extinderea rețelei easybox în Ungaria și Bulgaria. În prezent, Sameday a ajuns la o rețea regională de șapte centre logistice în România, Bulgaria și Ungaria.

Începând cu 2021, compania a direcționat investiții de peste 20 de milioane de euro către tehnologie software, prin care a dezvoltat un ecosistem de aplicații integrate, ce oferă transparență pentru clienți, în procesul de livrare. Totodată, acestea permit o procesare eficientizată în centrele logistice, optimizări pentru rutele curierilor și coordonare mai bună între curier si hub-urile logistice. Ecosistemul creat de Sameday, care integrează aplicația de curierat cu suita de aplicații easybox, aplicația curierului, aplicațiile din hub-uri și cele de expeditor și destinatar, asigură mai multă eficiență în procese, iar, pentru clienți, control și predictibilitate, când trimit sau primesc colete livrate de Sameday.

Dezvoltarea internațională accelerată din ultimii trei ani, cu patru hub-uri logistice în Ungaria și Bulgaria și extinderea rețelei easybox, a deschis oportunități de dezvoltare internațională pentru magazinele online din România. Prin crearea unui ecosistem unic de livrare pentru clienții din regiune, în intervalul ianuarie-octombrie 2023, Sameday a livrat peste 1,4 milioane de colete către consumatori unguri și bulgari, sprijinind, astfel, dezvoltarea regională a magazinelor online.

Rețea extinsă de easybox

Sameday a alocat investiții semnificative și pentru dezvoltarea easybox, astfel că, în ultimii trei ani, 33% din totalul investițiilor a fost direcționat către optimizarea locală și consolidarea regională a rețelei easybox, care numără, în prezent, 4.960 de unități. Comparativ cu anul trecut, în regiune rețeaua easybox a crescut cu peste 30%, atingând 700 de easybox în Ungaria și aproximativ 400 în Bulgaria.

Livrarea la easybox a devenit standard, în România, pentru magazinele online, dar și pentru consumatori. Peste 73% dintre magazinele online din ecosistemul Sameday au livrat cel puțin un colet la easybox, în primele 9 luni ale acestui an. În intervalul ianuarie-septembrie, Sameday a livrat, în easybox, peste 25 de milioane de colete, în creștere cu 38% față de anul precedent.

În cadrul acestei ediții a Black Friday, Sameday estimează un volum de 2,4 milioane colete livrate în easybox, în primele zile ale campaniei. Astfel, creșterea estimată a numărului de colete livrate în easybox este de peste 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În medie, Sameday livrează în easybox 2,9 milioane de colete, în fiecare lună.

Lucian Baltaru

Sameday App – 260.000 de descărcări, în șase săptămâni

În primele șase săptămâni de la lansare, aplicația Sameday a înregistrat peste 260.000 de descărcări, iar în orele de vârf sunt peste 5.000 de utilizatori, în același timp, în aplicație. Până în prezent, cele mai utilizate funcționalități au fost prelungirea termenului de păstrare a coletului în easybox, folosită de 16,5% dintre utilizatori, urmată de opțiunea de amânare a livrării sau redirecționare către un alt easybox sau adresă, preferată de peste 8% dintre utilizatorii aplicației, și urmărirea în timp real a traseului coletului.

Consumatorii preferă livrarea în locker, astfel că peste 24% dintre utilizatorii care au folosit aplicația până acum au salvat easyboxul preferat, dar și plata online, dat fiind faptul că peste 6% dintre utilizatori și-au salvat cardul pentru plata ramburs.

Aplicația urmează să aibă funcționalități noi, precum posibilitatea de a închiria un box, rating pentru curier direct din app, posibilitatea de a plăti cu cardul pentru comenzile easybox și altele.

Black Friday, la eMAG

Pentru ediția din acest an a Black Friday, eMAG vine cu peste 2,8 milioane de oferte potrivite tuturor nevoilor. Valoarea reducerilor se ridică la peste 390 de milioane de lei, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile, iar 71% dintre oferte sunt la cel mai bun preț din 2023.

Anul acesta, intenția de cumpărare a consumatorilor de Black Friday se situează la 57%, în creștere față de anul trecut. Categoriile de produse pe care intenționează să le cumpere sunt televizoare (37%), produsele electrocasnice mici (37%), haine (27%), telefoane mobile (24%) sau frigidere (22%), potrivit unui studiu Kantar România, iar oferta eMAG ține cont de dorințele lor. Bugetul pe care consumatorii și l-au planificat cu ocazia Black Friday a crescut și el de la an la an, ridicându-se, în medie, la 2.855 lei, cu 11% mai mult decât în 2022, potrivit aceluiași studiu.

Pentru ediția din acest an, eMAG estimează vânzări de 680 de milioane de lei, în creștere cu 36 de milioane de lei față de anul trecut.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.