Scania EURO VI gata sa atace piata

Scania a anuntat, la sfarsitul lunii martie, lansarea motoarelor de 13 l, cu puteri maxime de 440 si 480 CP, in varianta EURO VI. Acestea sunt destinate in special transportului de lunga distanta, dar se potrivesc, de asemenea, si altor tipuri de aplicatii. Aceasta initiativa este de natura sa le ofere operatorilor posibilitatea de a investi in tehnologii de ultima ora in ceea ce priveste protectia mediului.

Motoarele combina solutiile tehnice inovatoare pentru a reduce radical emisiile poluante, mentinand, in acelasi timp, consumul de combustibil la nivelul celui realizat de motorizarile EURO V. Martin Lundstedt, vice-presedinte executiv Scania pe probleme de vanzari si marketing, a declarat, cu ocazia lansarii noilor motoare: „Suntem mandri sa punem acum la dispozitia clientilor nostri aceasta remarcabila realizare inginereasca. Noile motoare sunt proiectate sa ofere aceeasi performanta si eficienta a consumului de combustibil ca si omoloagele lor EURO V. Aceste motoare fac posibil pentru operatori sa treaca la nivelul urmator si sa investeasca in cele mai verzi tehnologii disponibile pe piata. Vor putea astfel sa beneficieze de taxe de autostrada mai reduse si de alte stimulente care pot fi introduse de autoritati. Vehiculele in conformitate cu cele mai recente standarde privind emisiile dicteaza, de asemenea, o valoare mai mare pe piata second-hand“. EURO VI reprezinta un pas drastic in reducerea nivelurilor de emisii comparativ cu EURO V.

Emisiile de noxe si particule se situeaza la o cincime din cele prevazute de normele EURO V. Un nou element in testarea emisiilor este acela al numararii particulelor, ceea ce inseamna ca nivelul real al acestora este la o sesime din nivelul EURO V. „Toata activitatea de dezvoltare a fost realizata in cadrul Scania. Am combinat toate noile tehnologii pe care Scania le-a dezvoltat in ultimii ani: recircularea gazelor de esapament, geometrie turbo variabila, injectie common-rail de inalta presiune, reductie catalitica selectiva si filtrarea particulelor. La acestea se adauga un motor propriu si propria noastra tehnologie de management al gazelor de evacuare, care acum au fost integrate intr-un singur sistem. N-am precupetit nici un efort pentru a evita penalizarea consumului pe aceste motoare. Operatorii vor descoperi ca economia de combustibil, usurinta in conducere si reactiile motorului sunt in intregime similare cu cele ale propulsoarelor EURO V“, a aratat Jonas Hofstedt, senior vicepresedinte Scania pentru dezvoltarea trenului derulare.

Pentru camioane din Seriile G si R

Motorizarile de 440 si 480 CP EURO VI vor fi disponibile pe gamele Seriilor G si R pentru toate tipurile de aplicatii, inclusiv pentru transportul ADR. In 2012, vor fi introduse si vehicule in configuratie 8×2 si 8×4. Dupa cum am subliniat, propul soarele au fost dezvoltate pentru a corespunde precis performantelor si caracteristicilor cu care s-au obisnuit clientii Scania, in special in cazul motoarelor EURO V EGR. In mod similar acestora din urma, cuplul noilor motoare este disponibil deja de la 1.000 rpm, oferind calitati excelente de conducere si abilitatea de a seta vehicule pentru rulaj la turatii reduse, de 1.100 rpm, pentru a optimiza consumul de combustibil. In cazul noilor motoare, consumul de AdBlue se situeaza la 3-4% din consumul de combustibil, comparativ cu 5-6% pentru motorizarile EURO V SCR. Motoriza rile EURO VI ale Scania sunt aprobate pentru a functiona cu amestecuri de pana la 8% biodiesel in motorina normala. In prezent, se realizeaza teste pentru a asigura o functionare pe termen lung a sistemului de post-tratare atunci cand se alimenteaza cu 100% biodiesel.

Propulsorul de baza

Noile motoare EURO VI au la baza cea mai recenta platforma modulara Scania introdusa in 2007. Aceste propulsoare dispun de injectie common-rail (Scania XPI), EGR si turboincarcator cu geometrie variabila (VGT). Primul motor V8 pe aceasta platforma (730 CP, 3.500 Nm) a fost lansat in 2010, dar a fost echipat cu sistemul SCR. Noul sistem de management al motorului, acelasi ca in cazul motorului V8 de 16,4 l, controleaza parametrii motorului, precum si sistemul de tratament al gazelor de esapament, fiind integrat in intregime cu celelalte sisteme ale vehiculului. O solutie inovatoare cu senzori in sistemul de amortizare asigura un control precis al temperaturii si al nivelurilor NOx. Sistemul de injectie commonrail de inalta presiune Scania XPI este proiectat pentru presiuni de injectie de pana la 2.400 bar, cu un nivel mediu de 1.800 bar in operare normala. injectoarele cu 8 gauri asigura pana la trei pulsuri de injectie pe ciclu, pentru o performanta optima. Scania VGT este combinat cu EGR pentru o racire intr-o singura etapa. Un senzor asigura un flux de aer optim. „Amortizorul“ pentru tratarea gazelor de esapament este o unitate compacta, izolata, care contine un catalizator de oxidare si un filtru de particule, urmate de doua catalizatoare SCR paralele si catalizatoare de amoniu. Scania a dezvoltat un sistem nou electronic de dozaj al AdBlue pentru un grad mai mare de precizie. AdBlue este injectat intr-un mixer patentat de catre Scania si se evapora pentru a crea uree inainte de a intra in cele doua catalizatoare paralele SCR. Catalizatorul de amoniu indeparteaza si ultimele urme de amoniu ramase in gazele de evacuare. Traseul de evaporare este extrem de scurt, facand mai usoara mentinerea temperaturii necesare. Sistemul este monitorizat de senzori noi de temperatura, presiune si NOx, pentru un plus de performanta si control. Prin intermediul a doi senzori, presiunea este monitorizata de-a lungul intregului filtru de particule pentru a estima gradul de contaminare si necesitatea de regenerare. Aceasta din urma are loc in mod continuu pe parcursul rulajului. Daca filtrul incepe sa se infunde cu reziduuri, soferul va fi atentionat. Este disponibil un intrerupator pentru cazul in care este necesar un ciclu stationar de regenerare.

EURO VI

Stadardele de emisii EURO VI vor intra in vigoare in Uniunea Europeana si in anumite tari invecinate de la data de 31 decembrie 2012 pentru modelele noi si un an mai tarziu pentru toate vehiculele noi vandute. Sunt aplicabile urmatoarele niveluri: – NOx: 0,4 g/kWh (2 g/kWh pentru EURO V); – Particule: 0,01 g/kWh (0,02/0,03, in functie de ciclul de test, pentru EURO V); – Numaratoare de particule: 6,00 x 1011 particule/kWh (ciclu de testare tranzitoriu). 8,00 x 1011 particule/kWh (ciclu de testare stationar). Aceasta inseamna 600 sau 800 miliarde particule per kWh. Un kWh corespunde energiei consumate in timpul a aproximativ 30 de secunde de rulare in cazul unei combinatii de 40 t la viteza de autostrada. Nu exista nici o cerinta de numaratoare pentru EURO V, dar reducerea numarului de particule este undeva la 99%.

Standarde armonizate la nivel mondial

EURO VI reprezinta primul pas catre implementarea unor standarde armonizate la nivel mondial, in Europa, America de Nord si Japonia, iar acest lucru va facilita coordonarea si dezvoltarea standardelor viitoare. Nivelurile EURO VI sunt apropiate de cele aplicabile in America de Nord (EPA 10) si Japonia (Post NLT) incepand cu anul 2010. Cu EURO VI, este stipulat pentru certificare pentru prima data ciclul WHDC (ciclu de sarcina armonizat la nivel mondial).

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.