Scania Touring – Productie low-cost

Touring este un autocar turistic de ultima generatie, asa cum Scania stie sa faca, avand dotari la un nivel inalt, menite sa garanteze siguranta si confortul pasagerilor si toate acestea la un pret incredibil. Secretul – productia este asigurata de constructorul chinez Higer.

Este tot mai dificil, daca nu imposibil, pentru constructorii europeni de vehicule comerciale, sa ignore posibilele colaborari cu piata chineza. Preturile extrem de competitive, capacitatea mare de productie, acuratetea executiei fac din China „un taram al fagaduintei“, imposibil de neglijat. Indiferent ca este vorba despre scaune, componente electrice sau alte subansamble, mai mult sau mai putin complexe, marii constructori isi reduc costurile de productie prin colaborarea cu firme din China, dar, cel putin pana in prezent, nu s-a mers mai departe.

Pe segmentul autocarelor, Scania este primul mare constructor care a decis sa intre pe piata europeana cu un produs realizat in China. Prezentat in premiera la Busworld Kortrijk 2009, Scania Touring intra in Europa la un pret de vanzare de sub 200.000 de euro. Scania Touring este destinat transportului turistic de pasageri, fiind dotat, in echiparea standard, cu elementele necesare pentru a oferi confortul – doua monitoare, cafetiera, toaleta, scaune confortabile, clima…

Autocarul are o capacitate de transport de 49 + 1 + 1 locuri si poate primi patru stele prin diminuarea numarului de scaune, la 45 + 1 + 1 locuri.

100% Scania

Pe segmentul turistic, Scania a preferat, pana acum, sa colaboreze cu carosieri europeni consacrati. In conditiile in care costurile de productie sunt tot mai mari in Europa, Scania a luat o decizie importanta – mutarea productiei in China. „Dorinta constructorului suedez a fost aceea de a dispune de un produs 100% Scania pe acest segment. Pana in prezent, Scania a colaborat cu peste 100 de carosieri. Oricum, si din cauza costurilor mari de productie din Europa, Scania s-a orientat catre constructorul chinez Higer, cu care are o colaborare mai veche, existand si alte produse realizate impreuna, dar nu pentru piata europeana, ci exclusiv pentru zona asiatica“, a precizat Mihnea Taranu, Buses & Coaches Salesman Scania Romania.

Strategia pare a fi una menita sa asigure succesul: cel mai mic pret pe segmentul autocarelor turistice (sub 200.000 euro), calitate ridicata, dotari la nivel inalt si o retea de service bine pusa la punct in Europa.

„Acest produs este unul de top, care va fi lansat in toate tarile europene. Discutam de un proiect Scania, aceasta caroserie fiind montata exclusiv pe sasiu Scania. Linia de productie-asamblare din China, destinata modelului Touring, este complet separata de restul productiei. Higer este unul dintre marii constructori de autobuze si autocare din China, avand o capacitate de productie de 14.000 de unitati pe an. In ceea ce priveste Scania Touring, Higer poate produce 1.500 – 2.000 de unitati in primul an. Practic, pentru acest proiect, Higer nu face altceva decat sa asambleze caroseria pe sasiul venit din Suedia. Aspectele tehnice, dar si designul autocarului au fost realizate de Scania“, a explicat Mihnea Taranu.

Livrare in patru luni

Pentru Scania Touring, a fost dezvoltat proiectul 4×2 de 12 m lungime, existand doua specificatii, una standard si alta highclass. Anul acesta, va fi dezvoltata si versiunea pe trei punti, 6×2, si este posibil ca, pe viitor, sa apara modele destinate si altor segmente de transport, precum cel interurban. Standardizarea ridicata a produsului, precum si capacitatea de productie pot asigura un termen de livrare obisnuit si in cazul constructorilor cu facilitati de productie in Europa.

„Tot ce inseamna motor, transmisie, sistem de franare, suspensii sunt in totalitate Scania. Practic, in China, ajunge un sasiu complet echipat. Datorita capacitatii mari de productie a constructorului chinez, se va ajunge la un termen de livrare foarte bun. Nu se va lucra pe stoc, insa lantul logistic este bine pus la punct; in plus, exista doar doua specificatii posibile. Comanda pleaca de la client catre Scania Suedia si incepe constructia sasiului conform acesteia. Avand in vedere gradul ridicat de standardizare, in acelasi timp, producatorul chinez poate incepe lucrarile la caroserie. Din momentul in care primesc sasiul si pana cand autocarul este complet, nu dureaza mai mult de trei saptamani. Sasiul ajunge in China pe vapor, iar autocarul complet se intoarce tot cu vaporul. In Belgia, va exista o platforma logistica, de unde vor fi livrate autocarele catre clientii finali. De asemenea, tot in Belgia, va exista si un important stoc de piese de schimb pentru modelul Touring. In aceste conditii, termenul de livrare nu ar trebui sa depaseasca patru luni“, a completat Mihnea Taranu. In Romania, Scania Touring va fi prezentat in luna iulie a acestui an, iar asteptarile sunt destul de ridicate.

In ceea ce priveste service-ul si piesele de schimb, noul produs va beneficia de aceleasi conditii precum toate produsele realizate de constructorul suedez. Nu va fi greu, mai ales ca Scania a colaborat in timp cu multi carosieri, reusind sa acorde, fara probleme, asistenta tehnica necesara. Motorizarea este EURO 5 fiind utilizata tehnologia EGR (fara Ad-Blue). In plus, noul autocar este dotat cu un nou bord si noua transmisie OptiCruise (fara pedala de ambreiaj), lansate de curand de Scania, pecamioane, odata cu noua Serie R.

„Dorim sa propunem acest model pentru transportul international si, acolo unde este posibil, pentru cel interjudetean. In 2011, ne dorim sa comercializam in Romania in jur de 20 de autocare Scania Touring“, a spus Mihnea Taranu.

Mihnea Taranu, Buses & Coaches Salesman Scania:

„Sunt in discutii cu mai multi transportatori romani si nu am simtit nici un moment ca ar exista vreo retinere din cauza faptului ca acest produs este realizat in China. Oamenii au incredere in Scania, pentru ca, indiferent unde va produce, Scania nu va face niciodata rabat la calitate.“

Fisa tehnica

Dimensiuni (lungime/latime/inaltime): 12.000/2.550/3.800 mm

Motor: EURO 5

Putere maxima: 400 CP sau 440 CP

Cutie de viteze: automata, OptiCruise, 12 trepte

Sistem de franare: discuri, EBS, ABS, retarder, ESP

Capacitate de transport: 49 + 1 + 1 locuri

Volum cala de bagaje: 7,5 mc

Capacitate rezervor combustibil: 530 l

Dotari: volan reglabil, cruise control, scaun incalzit, sistem audio-video, clima, sistem auxiliar de incalzire, radio/CD/DVD, 2 monitoare LCD 17“, camera pentru mers cu spatele, toaleta.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.