SCHMITZ CARGOBULL: Carosare în România

MKO, un nou produs ce completează gama Schmitz Cargobull, se adresează transportului urban, datorită manevrabilității, dar nu numai. MKO răspunde perfect nevoilor de transport printr-o gamă variată de opțiuni și dimensiuni disponibile.

Suprastructura formată din panouri Ferroplast, îmbinate între ele prin profile care se unesc, astfel încât să nu apară punți termice, asigură o stabilitate excelentă și o izolare termică optimă. Suprastructurile se montează pe vehicule în România, prin intermediul partenerilor Schmitz Cargobull, precum Afi Car Utilaje, RomTrailer sau Termoport. Iar cererea pentru aceste produse este în plină creștere.

„Există jucători pe piață care se dezvoltă foarte mult”, a subliniat George Badea, Product Manager Schmitz Cargobull Romania. „De exemplu, Fan Courier a ajuns, de la câteva unități pe an la comenzi multiple între 20 și 30 de caroserii de la începutul anului și până acum și mai sunt în producție încă 20. Întreaga piață de coletărie, de supermarketuri, de produse pharma, atinge un punct de dezvoltare fără precedent, iar acum este momentul potrivit de a lansa un astfel de serviciu de carosare.“

În funcție de marfa transportată, Schmitz Cargobull Romania poate pune la dispoziția clientului o gamă variată de panouri FP, astfel încât temperatura interioară să fie menținută la o valoare constantă, eliminând, în acest fel, riscul apariției pierderilor termice și pe cel al costurilor neprevăzute.

Chiar și în cazul unui accident în care panourile pot fi străpunse la interior sau exterior, temperatura interioară rămâne constantă. Remedierea unui panou străpuns se poate face într-un interval scurt de timp, reparând doar partea afectată, nefiind nevoie de înlocuirea întregului perete, operație care se poate executa de către partenerii service.

Gamă extinsă

În dezvoltarea unei noi soluții, Schmitz ține întotdeauna cont de aplicațiile practice. De aceea, acest model de suprastructură este compatibil cu toți producătorii de autoșasiuri, cum ar fi DAF, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Iveco, Scania, Volvo.

Prin folosirea panourilor Ferroplast, suprastructura oferă o serie de avantaje.

În primul rând, este vorba despre o igienă exemplară, panourile folosite de către Schmitz respectând normele HACCP. Apoi, adaptarea temperaturii este foarte rapidă: straturile protectoare de metal ale box-ului se ajustează pentru răcirea temperaturii mult mai repede decât GRP. Inima poliuretanică a panourilor este mai groasă cu 12% față de convenționalele GRP, ceea ce oferă un grad înalt de izolare, iar temperatura interioară este menținută pentru o mai lungă perioadă de timp.

Straturile metalice ale panourilor FP previn absorbția umezelii, astfel încât protejează împotriva acumulării unei mase nedorite de apă, iar spuma nu-și pierde proprietățile.

Utilizarea FP în loc de GRP este mai avantajoasă și pentru că FP se bazează în construcție pe calitatea expandării spumei, celule apropiate (fără spații care să nu izoleze) și pe spuma poliuretanică presată între 2 straturi de metal.

De asemenea, soluția prezentată se poate configura cu o serie de opțiuni suplimentare, care ajută la manevrarea, încărcarea și răcirea mărfurilor. Printre acestea, se numără montarea unui perete despărțitor pentru transport multitemperatură (longitudinal sau lateral), șină pentru asigurarea încărcăturii, termometru, clapetă de aerisire, montarea unor lumini suplimentare pentru a asigura o iluminare interioară cât mai bună, șină pentru double deck, ușă laterală cu lift și multe altele.

„Oferim o soluție foarte flexibilă și durabilă. Avem clienți care transportă atât marfă vrac, paletizată cât și pe cărucioare specializate, toate cu același vehicul. Marfa pentru supermarketuri, care este extrem de variată, se înscrie perfect acestui tipar. Pentru coletărie, a trebuit chiar să facem câteva invenții pentru a adapta suprastructura necesităților lor variate de transport, precum și condițiilor grele de lucru. Putem livra absolut orice fel de soluție, pentru orice domeniu uzual, de la panificație, la mărfuri congelate, coletărie, produse farmaceutice, băuturi și marfa generală de supermarketuri”, a spus George Badea.

Mai multe tipuri de business

Varianta descrisă se poate prezenta sub diferite forme de asamblare, în funcție de posibilitățile și cerințele clientului. Acesta poate opta pentru montarea suprastructurii la fabrica Schmitz Cargobull Baltic UAB din Lituania.

De asemenea, suprastructura poate fi livrată la orice carosier din România sub forma unui KIT tip lego, acesta efectuând montajul folosind piese și metode de asamblare 100% Schmitz Cargobull. Dacă se dorește o suprastructură gata asamblată de către Schmitz Cargobull, se poate livra sub forma unui BOX, montajul suprastructurii pe caroserie urmând a fi făcut de un carosier agreat de comun acord.

„Fie livrăm suprastructura complet asamblată BOX, fie ca un KIT tip lego sau doar ca panouri simple, fără profile de îmbinare. Materialele și metoda de asamblare a panourilor va fi efectuată 100% de către un carosier, cu garanția oferită de acesta. Atunci când livrăm suprastructura în BOX, vorbim despre piese 100% de origine și manoperă specializată, de nivel înalt”, ne-a explicat Directorul de Produs Schmitz Cargobull Romania.

De asemenea, el a subliniat faptul că Schmitz Cargobull Romania a început cu trei bodybuilderi. Afi Car Utilaje achiziționează doar panouri și le asamblează după tehnologia proprie. Termoport merge pe partea de kituri, primind toate piesele, pe care apoi le asamblează. RomTrailer primește boxurile deja asamblate, construiește un șasiu intermediar (sau îl primește de la Schmitz) și montează pe șasiu. Urmează, însă, și alți parteneri.

De la lansarea comenzii și până când este gata mașina, în cazul în care este vorba despre o structură standard, nu durează mai mult de 4-5 săptămâni. Dacă este vorba despre ceva specializat, poate dura 6 și 7 săptămâni, pe varianta de panouri sau 11-12 săptămâni pentru kit sau box. Autoșasiul nu trebuie să fie în permanență la carosier pe toată această durată, ci numai în faza de asamblare finală.

Dar Schmitz Cargobull nu se oprește aici. „La fel vrem să acționăm și în domeniul suprastructurilor basculabile. Noi livrăm momentan numai partea de suprastructură la fabrică în Germania, dar am vrea să le aducem sub forma unui kit, pentru a fi montat local pe șasiu. Astfel, se pot evita costurile cu transportul camioanelor între fabrici, iar timpul de livrare scade“, a încheiat George Badea.

Planuri ambițioase de dezvoltare

„Avem un plan ambițios de dezvoltare pentru următoarea perioadă, ne dorim să extindem foarte mult ramurile de produse KIT și BOX pentru toate variantele de autoșasiuri începând de la 3,5 t și terminând cu 26 t, masă maximă autorizată”, a spus Răzvan Ciucu, reprezentant vânzări caroserii Schmitz Cargobull.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.