SEB & ANDRE TRANS – O afacere de familie

Atunci cand experienta se impleteste cu seriozitatea, poti pune bazele unei afaceri. Iar daca mai adaugi si un strop de noroc… calea iti este deschisa. Sebastian si Andreea sunt motivul pentru care totul se misca. Ana-Maria reprezinta baza de sustinere iar Marius Gavril este motorul. Impreuna au pornit in 2007 o frumoasa afacere de transport.

„Firma a fost infiintata in 2007. Am luat decizia impreuna cu sotia, dupa ce, timp de 5 ani, am lucrat ca sofer profesionist pe segmentul de transporturi internationale de marfuri generale si sub temperatura controlata“, isi aminteste (zambind) Marius Gavril, administratorul Seb & Andre Trans din Sibiu. Primul camion al firmei a fost un Iveco din 2001 cumparat cu banii jos. A urmat primul contract de transport incheiat cu o firma importanta din Germania, la sugestia unui apropiat al actionarului majoritar pe care Marius Gavril il cunoscuse in perioada in care era sofer. „La cateva luni dupa ce incepusem colaborarea, in decembrie 2007, am fost chemat de catre reprezentantii conducerii firmei si am incheiat un contract pentru efectuarea unor transporturi tur-retur, la Bremen. Mi s-a comunicat ca, in martie 2008, se va reinnoi contractul de transport pe o perioada de doi ani si ca ar fi bine sa achizitionez doua camioane noi. Am cerut un timp de gandire si am decis sa vindem camionul pe care il luasem cu banii jos si sa contractam un leasing“. In acea perioada, conditiile de finantare erau favorabile, iar piata deschisa, motiv pentru care achizitia a doua autocamioane Iveco Stralis EURO 5 cu semiremorci Schmitz a mers ca pe roate. Atunci au fost angajati si primii soferi, in contextul in care fiecare camion executa cate 4 curse de Germania pe luna.

Se spune ca reusesti daca ai putin noroc…

„Soferii angajati atunci sunt si la ora actuala in firma. Pe primul dintre ei l-am luat de pe drum, vorbind prin statie. Este si el din Sibiu. Un om extraordinar, pe nume Stoia Ciprian, cu care poti pune bazele unei afaceri. Ulterior, am angajat si al doilea sofer si am inceput sa facem cate o cursa pe saptamana catre Germania cu fiecare masina. Eu am continuat sa conduc pana in mai 2008, apoi am renuntat; am mai mers doar in cazuri speciale (concedii sau daca unul dintre soferi se imbolnavea). Am inceput sa studiez piata in ideea de a ma extinde“. Pentru ca avea experienta in domeniul marfurilor perisabile, Marius Gavril a decis, in iunie 2008, sa achizitioneze un Iveco Stralis Black cu semiremorca frigorifica din Germania, noi. „Cred ca am fost primul din Romania care a adus acest model. O masina frumoasa, cu un design care mi-a placut intotdeauna. Atunci cand am inceput sa ne ocupam de acte, nu aveam nici macar o promisiune ferma privind incheierea unui contract de transport – doar povesti din piata. Nimic sigur. Am dat drumul in august la treaba pe acest segment si am inceput sa caut marfuri de la diversi clienti. Se spune ca reusesti daca ai putin noroc. Sa stiti ca este adevarat. In noiembrie, am primit un telefon de la o companie olandeza, care se arata interesata de un contract de transport flori daca masina mea se incadra in anumite dimensiuni. Trebuie sa precizez ca, atunci cand am cumparat duba frigorifica, am ales-o pe cea mai lata si cu o inaltime de 2,7 metri. Dubele normale au 2,45 m. Transportul de flori se face ca un puzzle, cu ajutorul unor carucioare. Intr-o duba normala, intra 38 de carucioare, iar intr-una doar putin mai lata – 43, un lucru foarte interesant pentru clienti. Atunci cand am facut achizitia, nu m-am gandit ca voi face transport de flori, dar am ales duba cea mai lata de la Kögel, iar acest lucru urma sa fie benefic. Cei din Olanda m-au gasit prin intermediul unei persoane din Romania care fusese delegata sa recomande o persoana serioasa care sa se ocupe de transport“.

Conditiile fiind intrunite, Marius Gavril s-a deplasat personal in Olanda pentru prima cursa de flori. A vorbit cu acea ocazie cu partea olandeza, care s-a aratat foarte incantata de faptul ca era vorba despre o masina noua, cu un vagon nou. „Am colaborat din noiembrie 2008, pana in iunie 2009. Erau curse regulate Olanda – Romania“.

Cu 3 camioane in plina criza. Si totusi…

„Am pornit contractul de flori, beneficiind de sustinere din partea celor de la City Garden din Romania, pentru care era livrata marfa in tara. De altfel, ei au preluat la un moment dat plata transportului. In acest timp, celelalte doua masini faceau 8 curse pe luna de Germania. Am mers pe ideea ca daca iti doresti mai mult, primesti mai mult. In aprilie 2009, am facut un bilant cu sotia. Am vazut ce bine ne merge si am luat hotararea (si la insistentele unor clienti din Romania care se ocupau cu procesarea carnii) sa cumparam inca doua camioane echipate pentru transportul sub temperatura controlata. Vreau sa va spun ca atunci cand am sunat la firma de leasing, persoana care ne gestiona contractul de la prima masina a facut o pauza si mi-a spus: „Domnul Gavril, suntem in an de criza. Altii dau camioanele inapoi si dumneavoastra…“ Eu i-am spus ca vreau sa merg inainte. Au fost de acord… Am ales de data aceasta Scania, pentru ca Iveco finanta (din cauza crizei) doar camioane din parcul propriu din Romania si nu dispuneau de dotarile pe care le voiam. Am lucrat ca sofer si cunosc foarte bine componentele masinii si ce poate fiecare sa faca. Vorbesc despre un retarder bun, care scuteste din uzura placutelor si discurilor de frana, de motoare un pic mai puternice, de un confort al cabinei, unde un conducator auto trebuie sa se simta in largul lui. Am optat pentru doua masini Scania full dotate, cu semiremorci Schmitz, chiar daca sunt putin mai scumpe“, a aratat managerul firmei Seb & Andre Trans.

Pentru ca, la jumatatea anului trecut, lucrurile incepusera sa scartaie pe segmentul de transport general, masinile au fost dotate pentru transport sub temperatura controlata. De asemenea, dubele au fost alese la dimensiuni maxime. „Mi-am spus ca olandezii imi vor cere mai multe masini. Asa a si fost. In aprilie, le-am achizitionat, iar in mai am primit telefon ca sunt necesare mai multe masini pentru transportul de flori. Tot acest proiect a mai durat o luna si jumatate, dupa care s-a sistat, din cauza crizei economice. Am ajuns la inceputul lunii iunie cu 3 autocamioane frigorifice in curte. Stateam si ma uitam la ele si mi-am spus: sutul in fund pe care l-am primit va fi un pas inainte“.

Experienta isi spune cuvantul

„M-am apucat de facut oferte. M-am dus in Germania la mai multe companii. Am avut un mare avantaj prin faptul ca vorbesc foarte bine limba engleza. Este un lucru mare intr-o afacere de acest gen sa stii sa vorbesti o limba straina. Am discutat cu diferite companii din Germania care exporta carne in Romania. Apoi, am pus bazele colaborarii cu o firma extraordinar de serioasa din Mizil, Carmistin. Este o firma pe care as putea-o clasifica undeva la 5 stele. Dupa ce am inceput colaborarea cu Carmestin Mizil, au mai urmat si altele. Pana la finalul anului 2009, am transportat pentru diversi procesatori de carne din Romania. De asemenea, am lucrat foarte bine cu fabrica Pirelli Slatina, pentru care duceam materie prima (care trebuie pastrata sub temperatura controlata) in Germania. Ulterior, am mai incheiat un contract cu o firma din Bucuresti cu obiecte electronice si electrocasnice, pentru care facem transport in Spania si Germania. Ei ne ofera exporturile, iar importurile le facem pentru diferite firme din Romania pentru care am incheiat un contract cu o firma din Germania (de la Hanovra), care distribuie mezeluri in tara noastra. Am avut de castigat pentru ca am cunostinte solide in domeniu si, atunci cand am achizitionat «termokingul» si dubele frigorifice, am ales sa le cumpar cu imprimanta pe baza de hartie si cu dispozitive potrivite de ancorare a marfii. Mi-am luat, de asemenea, avizele sanitare si FRC la toate dubele. Am vrut sa fiu exact acolo unde trebuie sa fie un om ca sa reuseasca in afaceri, pentru ca poti sa mergi o data la incarcat cu o usa legata cu sarma, dar a doua oara, nu mai esti chemat. Un contract nu poti sa il obtii cu dube gaurite sau necorespunzatoare din punct de vedere estetic“, este de parere Marius Gavril.

Doar inceputul…

In prezent, Seb & Andre Trans continua achizitiile cu 3 camioane frigorifice, pentru care au fost finalizate negocierile. „Urmeaza, de asemenea, sa deschidem, in aprilie, un service de camioane si, pentru a avea un studiu complet, dorim sa ne profilam pe mai multe tipuri de camioane. De asemenea, vom deschide si pagina de web, pentru care s-a facut rezervarea domeniului. Mecanicii vor fi trimisi la specializari pe toate tipurile de camioane pe care le detinem, ca sa putem raspunde cererilor de pe piata. Sper ca o sa iasa o treaba buna, pentru ca sunt si un bun cunoscator de mecanica. Merg pe ideea ca o sa reusesc“, a explicat Marius Gavril. Iar acesta este doar inceputul….

„Avem contracte si sunt un om fericit, datorita familiei. Copiii nostri, Sebastian si Andreea, m-au stimulat in momentul in care am decis sa ma las de TIR“.

„Ne-au preocupat intotdeauna relatiile cu clientii. Am vrut sa le demonstram ca putem fi o familie, ca nu facem doar afaceri impreuna. Am vrut sa cunoasca si ce fel de oameni suntem. Tot timpul mi-am dorit sa cunosc omul de la capatul firului de telefon cu care lucrez. De cate ori execut pentru cineva un transport sau doua, ii fac propunerea sa ne intalnim pentru a pune bazele unei colaborari pe termen lung“.

 

Marius Gavril recunoaste ca mult din succesul firmei se datoreaza sotiei: „M-a sprijinit si in cresterea copiilor si in ceea ce priveste contabilitatea si gestiunea documentelor in cadrul firmei. Atunci cand eram plecat din tara, ea se ocupa de relatiile cu clientii. Este un om cu coloana vertebrala, dedicat muncii“.

 

Ana Maria Gavril: „Tot timpul l-am sustinut pe sotul meu, pentru ca este o persoana care isi doreste mult si, in acelasi timp, mi-a oferit mie si copiilor nostri tot ce are nevoie o familie. Eu am muncit foarte mult si mi-a fost foarte greu, mai ales atunci cand el lucra ca sofer de TIR: a trebuit sa ma ocup de cresterea copiilor si, totodata, mai si lucram la o firma din Sibiu pe postul de operator. Ideea de a cumpara un camion si a deschide o firma a fost a sotului meu si am fost de acord cu ea datorita faptului ca stiam ca tot ce isi propusese pana la acea ora infaptuise. De aceea l-am sustinut si il sustin in continuare. La inceput, mi-a fost foarte greu cu actele contabile, mai ales ca eram noua in acest domeniu si trebuia sa calculez fiecare bon si fiecare decont in parte, dar am invatat foarte repede pentru ca el stia foarte bine ce inseamna fiecare cheltuiala pentru fiecare tara tranzitata de camioanele noastre. Am avut o perioada mai dificila in anul 2009, in momentul in care s-a sistat transportul de flori, dar sotul meu a stiut, prin cunostintele pe care le detine in domeniul transporturilor, sa iasa din impas. In viitor, imi doresc sa fim sanatosi cu totii si copiii nostri sa se bucure de tot ce le putem oferi, sa creasca mari si sa duca mai departe ce-am inceput eu cu sotul meu.“

 

„Sunt cateva persoane carora ar trebui sa le multumesc. Ma refer la firmele pentru care am lucrat, care mi-au dat posibilitatea sa muncesc, sa castig un ban, sa invat. Ar mai trebui sa le multumesc colaboratorilor mei cu care lucrez si in ziua de astazi. In special domnilor Emil Pop, Mihai Dumitrescu, Eugen Vasilioiu de la SC Rehau Polymer SRL, domnului Ettien Pana de la SC Carmistin SRL, dlui Dan Luca de la SC Luca SRL, dlui Ovidiu Urda de la Intercan Distribution SRL, dlui Dan Puscas, reprezentantul firmei Tonnies Fleisch in Romania.“

 

In decembrie 2007, compania avea o cifra de afaceri de 225.544 ron, iar la sfarsitul anului 2009, a atins suma de 2.871.829 ron.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.