Spune-ți părerea! Despre timpii de condus

Consideraţi că în acest moment, pe plan naţional, timpii de condus sunt depăşiţi în foarte multe cazuri cu perioade mari de timp ce pun în pericol siguranţa rutieră?

  1. Magnetul este folosit încă de multe companii pentru a creşte numărul de kilometri parcurşi şi, în special, pentru a masca perioadele de încărcare/descărcare.
  2. Timpii de condus sunt depăşiţi numai într-o mică măsură din cauza infrastructurii.
  3. Nu.

Puteți transmite comentariile dumneavoastră direct pe site-ul www.ziuacargo.ro la secțiunea „Întrebarea lunii“.

Liberalizarea transportului regulat de pasageri, o soluţie agreată?

Răspunsurile au fost relativ echilibrate la întrebarea lunii februarie: „Credeți că liberalizarea transportului național regulat de pasageri, la finalizarea actualelor programe de transport (județene și interjudețean), ar fi un lucru bun?“. 57% dintre respondenţi s-au declarat împotriva liberalizării, considerând că haosul rezultat ar falimenta multe firme de transport, creând probleme în asigurarea continuității serviciului de transport. 43% dintre cei care au răspuns susţin liberalizarea transportului regulat de pasageri, apreciind că un cadru concurențial liber poate asigura dezvoltarea acestui segment de transport, oferind servicii tot mai bune pasagerilor.

De menţionat că persoanele care au ales să comenteze pe marginea întrebării lunii februarie au scos în evidenţă neajunsuri pe care le poate genera liberalizarea.

„S-ar pierde toată lupta continuă cu obţinerea vechimii pe traseu şi s-ar naşte noi transportatori de persoane care au făcut bani din alte părţi, ilegal, şi în acest moment nu mai pot înşela statul“, se arată într-unul dintre comentarii, în timp ce într-un altul se atrage atenţia asupra concurenţei sălbatice care s-ar crea.

„Prin crearea unui mai mare număr de firme de transport nu rezultă decât o concurenţă sălbatică, aceasta ducând la diminuarea drastică a tarifului pe kilometru. Mai puţini bani înseamnă mai puţine fonduri alocate pentru întreținerea parcurilor auto sau înnoirea lor şi, bineînţeles, incapacitatea de a mări salariile șoferilor. Acest lucru este valabil atât pentru firmele de transport persoane cât şi pentru cele de transport marfă.“

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.