Stefi Spedition – Exista viitor pentru afacerea pura de transport

“Romanian Transport Company of the Year 2010 – Continental”

Chiar si pentru afacerile mici. Chiar in aceasta perioada. Atunci cand exista profesionalism, seriozitate si experienta si cand te bazezi pe contracte ferme.

Pentru George Ungureanu, directorul general Stefi Spedition, afacerea de transport nu are viitor in lipsa unor contracte ferme pe termen lung care sa asigure un rulaj satisfacator. Iar exemplul firmei cu sediul in Popesti Leordeni demonstreaza ca si carausii cu flote mici se pot dezvolta in aceasta perioada daca o fac pe principii sanatoase, iar la conducere se afla o persoana cu experienta, care tine lucrurile sub control.

„Firma am infiintat-o in 2005, dar experienta mea in domeniu este mult mai vasta. Ma trag dintr-o familie in care transportul reprezinta o traditie. Si bunicul si tata au fost soferi profesionisti. La noi in familie, pana si pisica are carnet de conducere“, ne-a explicat glumind George Ungureanu, adaugand ca, la originea denumirii firmei, se afla numele fiului sau, Stefan.

Mereu in mijlocul actiunii

In opinia directorului Stefi Spedition, succesul tine de modul in care reusesti sa tii situatia sub control. „In fiecare dimineata, la 8:30, sunt la firma intre camioane. Aceasta este si cheia succesului, sa fii tot timpul intre angajati“. Iar principiul functioneaza. Daca in ianuarie firma avea sase camioane, in cursul acestui an a mai achizitionat inca trei cu banii jos, iar pana la finele anului se va mai cumpara cel putin unul. Aceasta in conditiile in care pentru un singur vehicul din parc mai sunt de achitat rate de leasing. „Este vorba despre un trailer destinat transporturilor agabaritice, cumparat cu 240.000de euro in 2008“, a aratat George Ungureanu, mentionand ca flota de camioane este formata din autovehicule Volvo si Scania.

Specialisti in Berlin

Daca pe segmentul de transport agabaritic lucrurile merg in acest moment mai greu, „prelatele Stefi Spedition au cursele asigurate, abordand in proportie de 80% relatia Berlin, exporturile fiind sustinute de o companie cu care avem un contract ferm incheiat pe o perioada lunga de timp, care ne permite inclusiv indexarea tarifelor de transport in functie de majorarea costurilor. De asemenea, am reusit sa gasim o firma care importa papetarie din aceeasi zona si care ne acopera 70% din retururi. Am incheiat si cu ei un contract pe termen lung la tarife corecte atat pentru beneficiar cat si pentru transportator“, a afirmat George Ungureau, subliniind ca numai prin seriozitate pot fi mentinute contractele pe termen lung. De altfel, directorul general Stefi Spedition isi propune demararea in perioada imediat urmatoare a unei campanii de atragere de clienti noi.

Atentie la termenele de plata

„Pana acum, nu am fost expusi fluctuatiilor de pe piata datorita contractelor stabile; chiar pot spune ca anul acesta am transportat un volum mai mare de marfa la export. Dar am fost foarte atenti la mentinerea termenelor de plata intr-o limita pe care sa o putem sustine“. Altfel spus, Stefi Spediton a renuntat la acei clienti care faceau plati la termene mai lungi de 35 de zile dupa emiterea facturii, inlocuindu-i cu „firme mai mari, care se respecta si platesc la timp“.

„Am renuntat la foarte multi clienti, care efectuau platile cu intarziere. Multi au solicitat initial 45 de zile, apoi 60… si tot asa. Si pe segmentul de transport agabaritic am lucrat la un moment dat cu trailerul la constructia Pasajului de la Basarab. Am acceptat initial plata la 75 de zile pentru ca tariful era bun si era vorba des pre o lucrare de anvergura. Dar cele 75 de zile s-au transformat ulterior in 4-5 luni, iar firma noastra nu isi permitea sa devina creditor pentru antreprenorii lucrarii. Asa ca am renuntat“, a explicat George Ungureanu, care sustine ca pentru el criza a trecut in conditiile in care 90% dintre camioane sunt achitate.

Asa ca este loc si pentru planuri de viitor. In conditiile in care lucrurile vor merge bine, George Ungureanu planuieste pentru anul viitor achizitia a inca 5 camioane noi, precum si constructia unui sediu care sa includa un service, unde sa se poata realiza activitatile de mentenenta pentru flota proprie, precum si o spalatorie.

Puncte forte

Stefi Spedition a fost infiintata in ianuarie 2005, cu capital integral romanesc privat si ofera servicii de transport agabaritic si de marfuri generale, cu autovehicule aflate intr-o stare tehnica excelenta. Punctul forte al companiei il reprezinta, insa, soferii. Potrivit directorului general George Ungureanu, atuurile societatii in relatie cu clientii constau in punctualitate, corectitudine, seriozitate si profesionalism.

O relatie clara cu soferii

Atunci cand vine vorba despre motivarea conducatorilor auto, George Ungureanu sustine ca totul pleaca de la bani. „Eu nu am diminuat veniturile angajatilor mei, nici in 2009, nici in 2010, chiar daca nu am mai inregistrat profiturile din perioada anterioara, iar aceasta reprezinta o motivatie importanta. Am o regula: din moment ce nu scad veniturile soferilor, ei sunt multumiti si intretin mai bine camionul. Pe de alta parte, politica firmei este de a nu schimba conducatorii auto: daca ai schimbat 2-3 soferi intr-un an de zile pe un camion, acela nu mai este camion. Este unul dintre avantajele pe care le avem privind intretinerea flotei. Fiecare sofer are capul tractor si semiremorca lui, ca sa putem tine evidenta costurilor si a reparatiilor. In ceea ce priveste combustibilul si celelalte cheltuieli, atunci cand constat ca un sofer depaseste limita bunului simt, imi fac timp si plec intr-o cursa asemanatoare pentru a stabili consumul si costurile reale. Este cel mai bun tip de control; in general, conducatorii auto se incadreaza. In afara unui singur caz, unde am gasit diferente, toti se incadreaza in cheltuieli“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.