Still şi Antalis – Parteneri în reducerea costurilor

Cum arată un parteneriat care, în timp, aduce beneficii? Care este reţeta potrivit căreia lucrurile decurg conform planului? Ce elemente stau la baza deciziei de a continua colaborarea cu acelaşi furnizor de echipamente de depozitare? La aceste întrebări am încercat să găsim răspunsul împreună cu Bogdan Bălăşoiu, Supply Chain Manager Antalis.

Antalis, braţul de distribuţie al companiei Sequana, face zilnic 12.000 de livrări în Europa şi distribuie anual, la nivel mondial, 1,9 milioane tone de hârtie. Compania este lider european şi numărul 3 la nivel mondial în distribuţia hârtiei, soluţiilor de ambalare şi materialelor pentru signalistică şi comunicare vizuală, cu vânzări de 2,7 miliarde euro în 2012. În România, Antalis beneficiază din 2010 de un depozit nou de 9.500 mp, în Bucureşti, la care se adaugă alte două depozite în Cluj şi Iaşi, iar livrările se fac inclusiv în 24 de ore. În plus, specificul mărfurilor manipulate impune echipamente speciale. „În 2007, Sequana Capital, proprietar al grupului Antalis, a achiziţionat Map Merchant Group, iar în 2009 s-a realizat în România unirea diviziilor Viscom ale Map Merchant Group şi Antalis – sub acelaşi nume. În acest context trebuiau unite fluxurile logistice, situaţie în care s-a impus necesitatea unui depozit mai mare în zona Bucureşti şi a unui parc nou de echipamente. Am căutat un depozit de 8.000 mp, dar am găsit în vara anului 2009 unul de 9.500 mp, dimensiune care se afla în limite, ţinând cont că fusese previzionată şi dezvoltarea, iar planul era gândit pe următorii cinci ani, În 2009 am regândit structura şi fluxurile de marfă, situaţie în care ştiam exact de ce echipamente aveam nevoie“, au declarat oficialii companiei. Pentru achiziţia de echipamente au fost avute în vedere iniţial 6 variante pentru ca ulterior gama să se restrângă. „Am optat pentru echipamentele Still pe baza unor criterii în special tehnice şi am ales această variantă pe baza experienţei pe care o am în domeniu. Chiar dacă a fost într-o primă etapă mai scumpă, am câştigat pe segmentul de mentenanţă ulterioară. În ideea de a nu avea timpi morţi în utilizarea echipamentelor ca urmare a unor probleme tehnice, am ales o opţiune full, existând contracte de service pentru fiecare echipament în parte“. În acest context, se fac trimestrial verificări ale echipamentelor, iar rezultatele sunt foarte bune.

Soluţii pentru orice nevoie

„În acest moment, avem echipamente Still care lucrează 8-9 ore pe zi, ajungând la 4-5000 ore de funcţionare, dar şi echipamente specializate care, deşi au ieşit din perioada de garanţie, nu au mai mult de 500 de ore de funcţionare – echipamente achiziţionate special pentru a reduce costurile de manipulare pentru mărfuri atipice. Sunt momente în care, de exemplu, se întâmplă ca un echipament să descarce timp de 12 ore în continuu. Service-ul este un element extrem de important pentru aceste echipamente şi de aceea am negociat cu Still termenul de garanţie la 2 ani sau 2.000 de ore“, a mai arătat Supply Chain Managerul Antalis. Iar în opinia sa, un service specializat oferă o diagnoză corectă şi garanţia existenţei pe stoc a pieselor sau a vitezei de reacţie în obţinerea ei, în timp ce în cazul unui service multibrand termenele pot ajunge la 2-3 săptămâni. „Am lucrat şi cu service-uri multibrand, dar nu au acces la soft-uri de diagnoză specializate, de aceea am preferat să facem servisarea cu actualii parteneri, chiar dacă tariful este mai mare“, a precizat Bogdan Bălăşoiu. El a explicat că atunci când priveşti strict financiar această problemă, la prima vedere o relaţie foarte strânsă cu furnizorul de echipamente poate părea mai costisitoare. Dar dacă realizezi calculele per ansamblu, ţinând cont inclusiv de productivitate, lucrurile se schimbă. „După o serie de calcule şi încercări nereuşite, recomand această soluţie. Iar cu Still nu am avut nici un fel de probleme pe segmentul de mentenanţă şi din punctul de vedere al calităţii echipamentelor. Prima achiziţie am făcut-o în 2009, iar cea de-a doua în 2012, dar de fiecare dată am luat în considerare şi concurenţa, iar până acum, suntem mulţumiţi“, a concluzionat Bogdan Bălăşoiu.

Viziune şi inovaţie de la STILL

STILL oferă soluţii personalizate pentru logistică internă pe plan mondial, implementând interoperabilitatea inteligentă a stivuitoarelor, echipamentului de depozit, software şi servicii. Ceea ce fondatorul companiei, Hans Still, a început în 1920, cu multă creativitate, spirit întreprinzător şi calitate, s-a dezvoltat rapid într-o marcă puternică, de renume mondial. Astăzi, peste 7000 de angajaţi calificaţi lucrează zilnic în dezvoltare, producţie, vânzări şi servicii, pentru a răspunde cerinţelor clienţilor din lumea întreagă. Cheia succesului corporaţiei este o gamă eficientă de produse, care includ soluţii complete proiectate special pentru companii mari şi mici în industrii individuale, precum şi aplicaţii software pentru logistică, pentru administrarea eficientă a depozitelor şi materialelor. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.still.ro.

Bogdan Bălăşoiu, Supply Chain Manager Antalis

„Gama de echipamente utilizate conține de la transpalete la reach truck-uri. Stivuim atât în rafturi cât şi în bulk. Descărcarea şi încărcarea le facem cu echipamente frontale, manipularea interioară se face ori cu echipamentele frontale, ori cu transpalete electrice şi dispozitive adiacente – avem dorn pentru manipulat role, clame pentru rolele de hârtie, furci normale standard.“

„Echipamentele mai vechi sunt transferate către depozitele din ţară, caracterizate printr-un trafic mai redus. De exemplu, un stivuitor din Cluj are o durată medie de utilizare pe zi de aproximativ 3 ore.“

„Atunci când am făcut achiziţia, am stabilit costul orei de service şi o perioadă de timp în care sunt rezolvate problemele. Toate acestea au fost prinse în contract, iar costurile sunt mai uşor de previzionat în acest context.“

Un service proactiv

Still pune la dispoziţia clienţilor pachetul Fleet Data Services, pentru a face un nou pas înspre transparenţă, flexibilitate şi unicitate. Fleet Data Services reprezintă colectarea inteligentă, analiza şi disponibilitatea online a vehiculelor şi operatorilor lor. Din pachet fac parte aplicaţiile:

– FLEET MANAGER – permite o utilizare controlată a vehiculelor, administrarea şi dezvoltarea operatorilor, precum şi întreţinere şi gestionare. Pentru a controla utilizarea individuală a vehiculelor, clientul poate stabili în prealabil cine are permisiunea să opereze vehiculul.

– STILLReport – un software online care permite clientului să menţină o imagine de ansamblu rapidă şi uşoară a întregii flote, oferind posibilitatea organizării, analizei şi optimizarea flotei de utilaje.

– STILLProActive – pentru orice defecţiune tehnică sistemul transmite prin GPS către dispecerat problema sub forma unui cod şi de acolo către un tehnician. Datorită acestui program, tehnicianul care vine să repare echipamentul în depozit ştie detalii privind defecţiunea şi de ce piesă este nevoie. Astfel, câştigă timp, care înseamnă bani, calculaţi în ore de manoperă.

Antalis – de la o afacere de familie la o firmă multinaţională, lider de piaţă

Compania a apărut pe piaţa românească în anul 1993 ca departament din organigrama unei firme constituite iniţial ca o afacere de familie: RTC. A fost la acea vreme singura firmă pe piaţa de hârtie offset şi dublu-cretată, care livra şi în cantităţi relativ mici (minim un top). În perioada următoare, a reuşit extinderea gamei de produse, prin introducerea de noi finisaje, formate şi gramaje.Până la sfârşitul anului 1996, departamentele de Aprovizionare şi Vânzări s-au individualizat, creând premisele unei activităţi moderne şi independente. În perioada următoare, eforturile s-au concentrat asupra îmbunătăţirii serviciilor şi lărgirii reţelei de distribuţie la nivel naţional, prin deschiderea de birouri de vânzări în cele mai importante zone geografice.În anul 1998, departamentul de hârtii s-a desprins din compania mamă, noua companie – RTC Paper + Boards – devenind membră a grupului RTC HOLDING, cu propriul său statut juridic.În acelaşi an, pachetul majoritar de acţiuni a fost preluat de grupul Arjo Wigging Appleton, lider pe piaţa europeană de hârtie, iar în anul 2000 RTC Paper + Boards devenea Antalis S.A., odată cu modificările ce aveau loc în cadrul companiei la nivel global.La începutul lui 2003, Antalis S.A. era lider pe piaţa românească, cu o cotă de piaţă de aproximativ 24%. Până la sfârşitul lui 2003, Antalis Group achiziţionează întregul pachet de acţiuni, devenind acţionar majoritar al Antalis S.A.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.