Surse de inspirație

radu-borcescu-2-300x240Și-a început activitatea la sfârșitul anilor ’90. Vremuri grele… Totul lucra împotriva lui – clienți pretențioși și, parcă, tot timpul doritori să-i dea „țeapă”, lipsă de autorizații (de CEMT-uri nu putea fi vorba pentru o firmă așa mică), șoferi veșnic nemulțumiți și indisciplinați, iar furnizorii… Dacă primea măcar jumătate din ceea ce i se promitea, putea considera că a fost o tranzacție reușită.

A căutat să se inspire de la alții, să învețe ce putea face pentru a se dezvolta. Și a avut „șansa” să discute cu patronii altor două firme care păreau „pe val”. Unul vindea autorizații (activitatea de transport reprezenta ceva secundar) și, financiar, o ducea atât de bine, încât aproape devenise o legendă locală. Celălalt își plătea puțin mai bine șoferii decât se obișnuia în mod normal, însă doar pe hârtie. Își dezvolta parcul fantastic de repede și, paradoxal, nici nu ducea lipsă de șoferi. Managerul nostru a încercat să ia câte puțin de la fiecare, însă nu avea nici conexiunile politice necesare, și nici „obrazul destul de gros” pentru a minți șoferii în față…

Realizarea acestui catalog reprezintă un nou pas prin care Ziua Cargo își onorează promisiunea de „utilitate” făcută cititorilor. Practic, el reprezintă o colecție de sfaturi, recomandări și exemple în legătură cu activitatea de transport și logistică, o coagulare a informațiilor acumulate pe zona de consultanță în ultimii opt ani, în paginile revistei, în cadrul evenimentelor și ca urmare a concursurilor Ziua Cargo.

Un asemenea proiect ambițios nu poate avea pretenția perfecțiunii și, cu atât mai puțin, aceea de a fi exhaustiv. De altfel, s-ar fi putut încadra perfect la capitolul proiecte obligatorii, care, însă, niciodată nu devin realitate.

Noi am hotărât să ne asumăm riscul, deoarece credem că întotdeauna a fost, este și va fi nevoie de exemple de bune practici. Realizăm acest catalog pentru că, astăzi, piața oferă surse pertinente de inspirație, iar numărul firmelor care respectă legislația (inclusiv cea fiscală) este unul consistent, dar și pentru că transportul intră într-o nouă etapă, având o componentă intelectuală tot mai bine conturată.

Ghidul se dorește a fi un instrument util, atunci când aveți nevoie de un sfat și ne propunem să îl dezvoltăm de la ediție la ediție, ținând, bineînțeles, pasul cu realitățile pieței.

…Firma despre care vorbeam la începutul editorialului a rezistat doar câțiva ani. Între timp, patronul ei a mai înființat câteva firme și niciuna nu a rezistat mai mult de 2-3 ani. Ce să-i faci, nu prea are noroc în afaceri! Nici „sursele de inspirație” nu au avut un parcurs strălucit. Cea care se credita din sumele datorate și neachitate șoferilor a continuat să se dezvolte, însă, o dată cu criza, s-a prăbușit. Cel care vindea autorizații mai deține încă firma, însă, o dată cu aderarea la UE, a rămas fără obiectul principal de activitate și nu mai este foarte clar cu ce se ocupă astăzi.

Ghidul Ziua Cargo nu ar fi putut fi de ajutor pentru aceste firme, însă pentru ceilalți…

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.