TAPA EMEA: Iar sunt românii de vină?

Police_Line_Crime_SceneUn asigurător de top la nivel internațional, din domeniul transporturilor și logisticii, precizează că, în prezent, resursele forțelor de ordine sunt sub o asemenea presiune, încât foarte rar mai au timp să se angajeze în investigații privind furturile de marfă.

Tapa Emea atrage atenția asupra celor subliniate de către Peregrine Storss-Fox, director de management al riscului la TT Club, firmă internațională de asigurări din domeniul transporturilor și logisticii, care a publicat, pe website-ul companiei, un material sub titlul „Crima: evitați să deveniți parte a statisticilor”.

Tapa îl citează: „Multe agenții de aplicare a legii, la nivel local, național și internațional se află sub constrângeri legate de buget și, în consecință, trebuie să și administreze resursele mai eficient. Necesitățile politice și sociale atrag în mod inevitabil resursele limitate ale acestora numai către cele mai serioase infracțiuni, care nu sunt legate, în general, de valoarea mărfurilor.

El a precizat faptul că forțele de aplicare a legii se implică foarte rar, în mod activ, în investigarea furturilor de mărfuri, fapt care înseamnă că infractorii nu sunt prinși, iar imaginea de ansamblu a infracțiunilor din domeniu este neclară și incompletă. Consecințele asupra integrității supply-chain-ului, la nivel internațional, ale acestui fapt pot fi foarte grave.

O „mașinărie” de înregistrat

Peregrine Storss-Fox mai spune că autoritățile sunt, mai des decât ar trebui, mai degrabă asemănătoare unui portal destinat infracțiunilor din domeniul logisticii mărfurilor, care primesc rapoartele incidentelor și emit numere de înregistrare. „În multe cazuri, chiar și formalitatea fundamentală de a se deplasa la locul faptei este neglijată, bazându-se doar pe intervievarea victimei, de la distanță, prin telefon, adesea prin intermediul unui serviciu de traducere. Acolo unde agențiile se deplasează, totuși, la locul faptei, sunt rareori colectate probe esențiale, cum ar fi eventualele înregistrări filmate etc. Mai mult decât atât, lipsa de apetit pentru investigarea incidentelor din domeniul logisticii mărfurilor se evidențiază chiar și în cazurile în care marfa respectivă este furată și apoi apare de vânzare pe platformele de social media.”

Raportarea incidentelor: o sarcină simplă

Articolul citat de către Tapa Emea continuă: „Raportarea unui furt de marfă este o sarcină simplă, aproape fără niciun fel de risc pentru cei implicați, ceea ce oferă și mai multe oportunități pentru organizațiile criminale. Acest lucru este ilustrat de către un caz recent în care un șofer, în declarația sa către poliție, a pretins că nu a auzit și nu a simțit nimic suspect, în timpul furtului a 10.000 kg de marfă din trailerul său.

Dar un alt șofer (neidentificat) a fost martor la furt și a notat numărul de înmatriculare al vehiculului utilizat de către hoți pentru a fura marfa. Vehiculul era un mic autoturism de familie, pe care niște investigații mai susținute l-ar fi putut identifica, fapt care ar fi putut conduce la anchete critice, viitoare. Însă, raportul poliției a fost încheiat și arhivat.”

Semnatarul articolului de pe site-ul TT Club subliniază, de asemenea, mai multe cazuri care au avut loc în ultimele luni, în care investigațiile privind pierderile „au identificat șoferii implicați ca fiind de naționalitate română, dar lucrând pentru operatori de transport din întreaga Europă.

Tendințele recente sugerează că operatori de transport și şoferi din unele țări din Europa de Est își oferă serviciile la tarife extrem de reduse comparativ cu mediile din cadrul industriei de profil. În contextul economic actual, astfel de economii sunt în mod inevitabil atractive. Dar există un vechi proverb care spune că «dacă pare prea frumos să fie adevărat, probabil așa și este»”.

Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

Surse: Tapa Emea, TT Club

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.