TAPA EMEA: Securitatea supply chainurilor, în Germania

În ediția din luna iulie a Vigilant, buletinul informativ al TAPA EMEA, au fost prezentate cele mai recente informații disponibile în cadrul serviciului TIS al acestui organism, disponibile companiilor care doresc să își protejeze supply chainurile din Germania.

Pentru primele șase luni ale anului 2022, au fost raportate către TIS 414 furturi de marfă, ceea ce ridică numărul de incidente din Germania în ultimele 18 luni la 2.500… Iar această cifră continuă să crească, noi și noi incidente fiind raportate către asociație, în fiecare zi. Și chiar și așa, numărul de infracțiuni raportate către TAPA EMEA – atât în Germania, cât și în alte state – este estimat a fi doar o fracțiune din nivelul incidentelor care se întâmplă în mod real. Un exercițiu anterior al TAPA, în colaborare cu 12 alte asociații industriale din Germania a concluzionat că au fost peste 26.000 de atacuri asupra camioanelor, la nivel național, în fiecare an, cu pierderi anuale de aproximativ 2,2 miliarde de euro.

Chiar și în aceste condiții, baza de date a TIS rămâne unul dintre cele mai importante instrumente pentru a oferi informații despre modul în care operează infractorii, zonele vizate, intervalele de timp și despre cele mai căutate produse. Astfel, se pot adopta măsuri dedicate, pot fi evitate anumite zone de risc etc.

Ce putem afla de la TIS?

În primele 181 de zile ale anului 2022, TIS a primit rapoarte în legătură cu 414 furturi de marfă din 14 state germane, cu pierderi totale de 4,1 milioane de euro. În 128 de cazuri (30,9%), au fost raportate valori ale pierderilor.

12 dintre aceste atacuri au implicat mărfuri cu valoare de peste 100.000 de euro, cu o valoare medie de 208.339 de euro.

Incidente majore

  • Pe 9 februarie, a fost furată o încărcătură de piese pentru biciclete dintr-un camion aflat într-o parcare securizată. Locația exactă nu a fost raportată. Valoarea pierderii: 295.797 de euro.
  • În mai, a fost furat, în Köln, un trailer care transporta cupru în valoare de 275.000 de euro.
  • Pe 29 iunie, a fost furat un camion cu semiremorcă dintr-o zonă industrială din Poessneck, Turingia. Valoare: 160.000 de euro.
  • Furtul a 288 de cutii cu accesorii pentru biciclete, în valoare de 100.000 de euro, pe 20 ianuarie, în Hainichen, Saxonia. Hoții au tăiat întâi o „ferestruică” în prelata camionului, să vadă despre ce marfă e vorba, apoi una mai mare, pentru a putea să sustragă cutiile.
  • Un cap tractor a fost furat din incinta unei companii din Heilbronn, pe 22 iunie (100.000 de euro).
  • Pe 25 aprilie, hoții au furat mărfuri nespecificate dintr-un vehicul parcat la Rossau, Saxonia. Valoarea a fost declarată: 100.000 de euro.

Furturi cu valoare mai mică

  • 165 de telefoane mobile furate dintr-o locație neprecizată, pe 1 ianuarie. S-a descoperit că infractorii au utilizat documente false de identificare atunci când au colectat bunurile (80.715 euro).
  • Un camion frigorific a fost furat dintr-o zonă de servicii din Bruena, Hesse, pe 1 aprilie (60.000 de euro).
  • 11 unități de control camioane au fost furate de pe vehiculele parcate la un depozit din Hesse, pe 5 martie (50.000 de euro).
  • Pe 4 mai, la Baden-Wurttemberg, hoții au intrat prin efracție într-un depozit de expediție și au furat echipamente agricole în valoare de 50.000 de euro.
  • 10 paleți cu pantofi au fost sustrași după ce infractorii au tăiat prelata unui camion dintr-o parcare neclasificată din Schwulper, Saxonia Inferioară, pe 23 iunie (50.000 de euro).

Cele mai expuse zone

Un lucru este sigur: supply chainurile din Germania se confruntă cu amenințări pe tot teritoriul acestei țări, cu 11 din cele 16 landuri germane raportând rate ale incidentelor cu două cifre, în primele 6 luni ale anului:

  • Nord Rhine-Westphalia – 84 de incidente
  • Saxonia Inferioară – 58
  • Baden-Wurttemberg – 49
  • Hessen – 40
  • Bavaria – 31
  • Saxonia – 26
  • Rhineland-Palatinate – 25
  • Brandenburg – 24
  • Turingia – 22
  • Saxonia-Anhalt – 13
  • Mecklenburg-Vorpommern – 12.

Membrii TAPA EMEA care vor interoga datele disponibile în TIS vor putea dobândi și alte informații pe care le pot folosi pentru a-și securiza și mai mult depozitele și transporturile.

Tipuri de incidente raportate

  • Furt din depozit – 137 (33,1%)
  • Furt din vehicul – 110 (26,6%)
  • Furt – 73 (17,7%)
  • Furt din trailer – 47 (11,4%)
  • Furt de vehicule – 18 (11,4%)
  • Furt din container – 8 (1,9%)
  • Furt de trailer – 6 (1,4%)
  • Jaf – 5 (1,2%)
  • Furt de container – 3 (0,7%)
  • Deturnare – 2 (0,5%)
  • Clandestin – 2 (0,5%)
  • Fraudă – 2 (0,5%)
  • Necunoscut – 1 (0,2%).

Modus Operandi

  • Intruziune – 229 (55,3%)
  • Necunoscut – 162 (39,2%)
  • Intern – 14 (3,4%)
  • Violență sau amenințarea cu violența – 7 (1,7%)
  • Oprire forțată – 1 (0,2%)
  • Colectare frauduloasă a mărfurilor – 1 (0,2%).

Locațiile infracțiunilor

  • Depozit de origine – 151 (36,5%)
  • Necunoscută – 125 (30,2%)
  • Parcare neclasificată – 69 (16,7%)
  • Stații de servicii de terță parte – 21 (5,1%)
  • Depozit de destinație – 19 (4,6%)
  • Pe drum – 17 (4,1%)
  • Parcare securizată – 4 (1%)
  • Depozit feroviar – 4 (1%)
  • Facilități transport rutier – 2 (0,5%)
  • Facilități autorizate de terță parte – 1 (0,2%)
  • Facilități transport aerian – 1 (0,2%).

Tipuri de mărfuri vizate

  • Diverse – 158 (38,2%)
  • Combustibil – 72 (17,4%)
  • Metal – 53 (12,8%)
  • Nespecificate – 35 (8,5%)
  • Unelte/materiale de construcții – 20 (4,8%)
  • Furt de camion și/sau trailer neîncărcate – 15 (2,7%)
  • Telefoane – 11 (2,7%)
  • Mobilă/electrocasnice – 7 (1,7%)
  • Bani – 7 (1,7%)
  • Biciclete – 6 (1,4%)
  • Anvelope – 6 (1,4%)
  • Îmbrăcăminte și încălțăminte – 5 (1,2%)
  • Computere/laptopuri – 4 (1%)
  • Piese auto – 4 (1%)
  • Tutun – 3 (0,7%)
  • Alimente și băuturi – 3 (0,7%)
  • Cosmetice și produse de igienă – 2 (0,5%)
  • Materiale agricole – 2 (0,5%)
  • Bijuterii/metale prețioase – 1 (0,2%).

sursa: Vigilant, iulie

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.