UN COCKTAIL ANTICRIZA: Clienti, Carausi, Legislatie

Peste 100 de clienti si furnizori de servicii de transport si logistica au participat alaturi de reprezentanti ai autoritatilor la conferinta organizata de revista Ziua Cargo in perioada 3-4 iunie la Hotel Iaki din Mamaia. Intalnirea dintre cele trei parti s-a dorit un cocktail cu proprietati anticriza, prin intermediul caruia sa dispara barierele create de lipsa de comunicare.

Exista variante legislative, exista posibilitati de colaborare, exista solutii inteligente de reducere a costurilor. Toate acestea au fost scoase in evidenta pe parcursul a doua zile de discutii, care au avut ca punct central identificarea unor modalitati concrete de dezvoltare a afacerii de transport pe baze sanatoase, dar si informarea participantilor cu privire la tendintele din perioada urmatoare.

Cine este „Romanian Transport Company of The Year“?

Conferinta de la Mamaia a constituit momentul potrivit pentru lansarea de catre Ziua Cargo a concursului national „Romanian Transport Company of The Year“, al carui castigator va reprezenta tara noastra la concursul european de profil, unde revista Ziua Cargo este membru in juriu. Competitia nationala urmeaza pasii celei europene si presupune completarea unui dosar, care trateaza toate segmentele importante ale afacerii de transport, precum si sustinerea unui interviu in fata unui juriu format din specialisti in transporturi si in domeniile financiar si in al asigurarilor. Regulile concursului, care isi va desemna in toamna castigatorii, si componenta juriului vor fi anuntate in numarul din iulie al revistei Ziua Cargo.

Povestea unei reusite romanesti in Europa

Si ca o demonstratie a faptului ca romanii pot face performanta in Europa, reprezentantii International Lazar Company si-au prezentat experienta in cadrul competitiei „European Transport Company of the Year“, unde s-au clasat pe locul trei, devansand firme din state cu traditie indelungata in domeniul transporturilor, precum Germania sau Olanda.

„Am reprezentat Romania in februarie 2010 la concursul «European Transport Company of the Year 2010» la Bruxelles. A fost vorba despre o competitie prestigioasa, unde juriul a fost format din reprezentantii presei de specialitate din mai multe tari. Asta ne-a ajutat sa avem relatii de colaborare cu firme din Vestul Europei si sa ne impartasim experienta. Consideram ca locul 3 este pentru noi un loc onorabil. Am impartit podiumul cu Marea Britanie si Belgia, iar dupa noi s-au regasit Germania, Suedia si Olanda. Am fost singura companie din Estul Europei prezenta printre finalisti, desi la concurs au mai participat si alti estici. Invitam firmele romanesti de transport sa participe la acest concurs, suntem convinsi ca va fi o experienta buna pentru dumneavoastra, asa cum a fost si pentru noi“, a afirmat Dana Midvichi, director comercial al International Lazar Company.

Cum s-a desfasurat, insa, competitia din perspectiva International Lazar Company? „Am depus un dosar pana pe 22 decembrie 2009, un dosar pe care l-au constituit sefii mai multor departamente din compania noastra, apoi s-a realizat o analiza a rezultatelor financiare de catre PriceWaterhouseCoopers si, de asemenea, a existat si un chestionar de satisfacere a clientilor nostri, completat de un numar de cinci clienti nominalizati de catre noi. Se pare ca feed-back-ul a fost bun, pentru ca acesta a fost unul dintre punctele noastre forte in cadrul concursului. A urmat pentru cei sapte finalisti un interviu realizat la Bruxelles, unde noi am fost primii intervievati, am facut o prezentare a companiei si ne-au fost puse cateva intrebari. In acea seara, a avut loc festivitatea de premiere la care elementul surpriza as spune ca a fost destul de spectaculos. Desi aveam si noi un membru in juriu, pe Radu Borcescu, redactorul-sef de la Ziua Cargo, nu am stiut care va fi rezultatul pana la orele 23:30, cand a fost anuntat la microfon; practic, pentru toata lumea, a fost surpriza. A fost o audienta destul de larga, aproximativ 1.200 de participanti din media, dintre transportatori, dintre companiile de logistica, dar si producatori de camioane“, a explicat Dana Midvichi. Ea a subliniat ca in Vestul Europei comunicarea intre transportatori este mult mai facila.

„As zice ca avantajele participarii se vad deja si, pe langa autoevaluarea pe care ne-am facut-o, castigul de imagine al companiei este indubitabil, experienta pe care am castigat-o prin contactele pe care le-am avut cu omologii nostri din domeniul transporturilor din alte tari. De remarcat este ca la festivitatea de premiere, am putut stabili contacte noi“, a concluzionat Dana Midvichi.

Solutii ca sa fii competitiv

Pentru cei care doresc sa fie competitivi, conferinta de la Mamaia a reprezentat o oportunitate in plus de a identifica solutii inteligente de reducere a costurilor, pe unele dintre cele mai importante segmente ale afacerii: combustibil, anvelope, pregatirea profesionala a soferilor.

Preia controlul alimentarilor cu combustibil!

Vlad Pacea, manager de marketing al Oscar Downstream, cel mai mare importator independent de motorina din Romania si promotor al serviciului statiilor de incinta in Romania, a prezentat serviciul Dieselpoint, care ofera utilizatorilor avantaje substantiale precum economie, controlul alimentarilor, carburant de calitate, flexibilitate si promptitudine. De mentionat ca statia de incinta se ofera in sistem de comodat, implicand costuri zero pentru beneficiar, este dotata cu o aplicatie electronica de stocare si gestionare a datelor despre alimentarile realizate, iar asistenta si service-ul sunt, de asemenea, gratuite. Aprovizionarea cu motorina se face cu flota proprie de cisterne Oscar Downstream, iar termenele de plata sunt flexibile.

Foloseste anvelope performante!

Adrian Gaina, reprezentant vanzari anvelope camion in Departamentul de vanzari al Continental AP Romania, a adus in atentia carausilor prezenti la Mamaia avantajele noilor profile ale anvelopelor de camion Continental pentru Autostrazi si Regionale, lansate in urma analizei pietei. „Promisiunea marcii noastre o reprezinta realizarea celor mai reduse costuri totale de deplasare. Aceasta este asigurata prin combinarea celor mai importanti patru factori, in mod specific pentru fiecare segment de clienti, cum ar fi, de exemplu, Regionale sau Autostrazi“, a aratat el, adaugand ca rentabilitatea afacerii de transport este influentata de multi factori. „Punctele centrale nu sunt reprezentate numai de randamentul kilometric si de economia de combustibil, ci si de capacitatea de resapare si serviciile oferite. Astfel, in final, totalitatea acestor factori duce la realizarea celor mai reduse costuri totale de deplasare“, a precizat el.

Pregateste-ti cu adevarat soferii!

Sandor Gabor, presedintele Institutului de Formare Profesionala in Transporturi Rutiere (IFPTR), a pus accentul pe sistemul integrat de formare continua a soferilor, care, pus in practica, poate aduce beneficii importante companiei de transport, traduse in costuri substantial reduse si castiguri in ceea ce priveste siguranta rutiera. „Trebuie sa intelegeti ca formarea nu se va realiza doar pentru ca exista obligatia legala in acest sens, ci numai daca dumneavoastra sesizati aceasta necesitate. In acest moment, aproximativ jumatate dintre cei care au nevoie de atestate le acceseaza prin cai oculte, desi carausii nu ar avea nevoie de «patati», care nu stiu in ce se baga, ci de oameni competenti care se descurca si care muncesc“, a explicat presedintele IFPTR.

IFPTR este lider de piata in domeniul in care activeaza, asigurand peste 70% din necesarul de formare profesionala de specialitate din domeniul transportului rutier din Romania.

Benone Lazar a invitat transportatorii sa se inscrie in concurs:

Profit de aceasta ocazie sa ma adresez colegilor de breasla, sa ii invit sa se inscrie si sa participe anul acesta. Noi va sustinem. International Lazar Company a cautat sa isi obtina locul propriu in piata, nu sa ne luptam cu ceilalti, nu sa ne mancam unii pe ceilalti. Pentru viitor, abordam o strategie noua si va invit sa ganditi la fel. Am vazut ca in Europa se pune mult accentul pe mediu si ne-am gandit sa ne concentram si noi mai mult pe transportul intermodal. Pozitia noastra geografica ne-a ajutat sa obtinem un contract de transport intermodal pe sase ani cu o firma foarte importanta pe plan mondial. Am profitat de aceasta ocazie si ne-am gandit sa facem un terminal de cale ferata pentru a crea o legatura intre camioane si containere. Va invit si pe dumneavoastra sa facem impreuna lucruri care sa ne permita sa fim competitivi, pentru ca eu am avut probleme serioase cu concurenta din Vest. La inceput, au venit sa ma testeze, sa ma consulte… Sa vada daca sunt bolnav. Au incercat sa-mi dea 7 milioane pe firma, apoi 14 milioane, unii au oferit chiar si 22 de milioane. Le-am spus ca poate mai tarziu, acum inca pot sa muncesc. Va invit si pe dumneavoastra sa gandim la fel. Trebuie sa ne unim fortele pentru a putea fi competitivi“.

Mai multe imagini si prezentari din timpul conferintei „Un Cocktail anticriza: Clienti, Carausi, Legislatie“ puteti gasi pe www.ziuacargo.ro, la sectiunea Evenimente.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.