Un hub complex la Marea Neagră

DB Schenker Logistics România (DBSL RO) deţine la Marea Neagră, în Portul Constanţa Sud Agigea, terminalul MOL1S, conectat la Canalul Dunăre-Marea Neagră, pentru sectorul danubian inferior, precum şi pentru distanţe maritime scurte şi fluviale către Rusia şi ţările riverane Mării Caspice.

Este vorba, de fapt, despre un hub complet şi complex, care combină în mod optim toate modurile de transport terestre, pe care am avut ocazia de a-l vizita la sfârşitul lunii septembrie, în cadrul unui eveniment organizat de către DBSL RO, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Elveţiană.

Situat la intersecţia rutelor comerciale care leagă ţărmurile europene la căile maritime din lume, terminalul DBSL MOL1S este aproape de canalul Dunăre-Marea Neagră, beneficiază de conexiune rutieră directă, datorită vecinătăţii cu noul pod de la Agigea, şi are o reţea feroviară complexă. De asemenea, terminalul MOL1S este conectat la reţeaua europeană de transport a DB Schenker şi oferă, astfel, acces către întreaga lume.

Infrastructura dezvoltată, precum şi apropierea de Terminalul de containere Constanţa Sud, permite DBSL să ofere o gamă variată de operaţiuni. Acestea includ manipulare de marfă şi încărcare/descărcare nave, Project Cargo – manipulare marfă pentru proiecte speciale, manipulare echipamente destinate industriei petroliere, servicii de consolidare/deconsolidare containere, manipulare/depozitare cereale în silozuri cu o capacitate de 100.000 tone, transporturi în regim complet (atât rutier, cât şi feroviar), soluţii logistice pentru producătorii de componente auto în regim de antrepozitare vamală, agenturare nave maritime şi servicii de împingere şi remorcare nave/barje.

Astfel, în terminalul MOL1S, DB Schenker poate stoca, ambala şi livra orice marfă de tip cargo.

Dotări de top

În ceea ce priveşte parametrii tehnici, terminalul DBSL din Portul Constanţa Sud ocupă o suprafaţă totală de 240.000 mp, dintre care 20.000 mp sunt alocaţi spaţiilor de depozitare acoperite, şi deţine 3 chei cu 9 dane de adâncime de la 10,5 la 14 m, lungimea cheului fiind de 2 km.

În plus, în terminalul MOL1S sunt folosite 12 macarale de cheu (8 x 3,5 t şi 4 x 20 t), 2 macarale pentru automobile (2 x 63 t), 1 macara de mare tonaj cu o capacitate de ridicare de 270 t, 1 macara plutitoare cu o capacitate de ridicare de 35 t, 1 remorcher şi 2 locomotive, 20 stivuitoare (cu capacitate de ridicare de la 3 la 25 t) şi 2 utilaje de manipulare containere cu o capacitate maximă de 45 t.

Operaţiunile din terminalul MOL1S sunt oferite de peste 320 de angajaţi cu o experienţă îndelungată şi care asigură cele mai înalte standarde de calitate.

DB Schenker Logistics România

Reamintim, DB Schenker reprezintă divizia de transport şi servicii logistice a grupului Deutsche Bahn. Compania este al doilea furnizor global de transport şi servicii logistice. În anul financiar 2014, DB Schenker a generat o cifră de afaceri de 19,8 miliarde euro, aproximativ 50 procente din capitalul grupului DB. Acest succes se datorează, în primul rând, celor 95.000 angajaţi DB Schenker.

DB Schenker este prezent în România prin activităţile a trei companii: DB Schenker Logistics Romania, DB Schenker Rail Romania şi DB Schenker Global Services Europe.

DB Schenker Logistics România deţine şase sucursale şi peste 60 de puncte de lucru în toate regiunile ţării, având peste 1.100 de angajaţi. Compania oferă o gamă completă de servicii de transport (rutier: camioane complete şi parţiale, transporturi în regim de grupaj, operaţiuni aeriene, maritime şi feroviare, servicii vamale, operaţiuni portuare, serviciul de relocări), adaptate la nevoile partenerilor.

Cu două sucursale, în Bucureşti şi Timişoara, DB Schenker Rail Romania, subsidiară a DB Schenker Rail, cel mai mare transportator feroviar din Europa, este lider la nivel naţional în transportul pe calea ferată. Compania are peste 300 de angajaţi şi o flotă proprie de vagoane şi locomotive electrice şi diesel, şi dispune de toate resursele reţelei europene DB Schenker Rail.

DB Schenker Global Services Europe

Ca parte a reţelei Deutsche Bahn, centrul contabil DB Schenker Global Services Europe a fost lansat în martie 2015 în Bucureşti şi va gestiona activităţile financiare ale tuturor locaţiilor concernului DB din afara Germaniei. În prima etapă vor lucra în Bucureşti, până la sfârşitul anului 2015, circa 160 de angajaţi pentru contabilitatea din opt ţări. Reorganizarea pentru toate cele 35 de ţări în afara Germaniei urmează a se finaliza la sfârşitul lui 2018 cu 600 de angajaţi. Pentru locaţiile germane ale DB contabilitatea se va concentra în Berlin.

Astfel, DB Schenker oferă, în România, prin intermediul celor trei divizii specializate, o gamă complexă de servicii, iar modul în care a decis să profite de oportunităţile pe care le oferă Portul Constanţa va aduce, fără îndoială, beneficii tuturor părţilor implicate.

Echipamente operate în terminalul MOL1S

– 12 macarale de cheu (8 x 3,5 t & 4 x 20 t)

– 2 macarale pentru automobile (2 x 63 t)

– 1 macara de mare tonaj cu o capacitate de ridicare de 270 t

– 1 macara plutitoare cu o capacitate de ridicare de 35 t

– 1 remorcher şi 2 locomotive

– 20 stivuitoare (cu capacitate de ridicare de la 3 la 25 t)

– 2 utilaje de manipulare containere cu o capacitate maximă de 45 t

Terminalul DBSL RO MOL1S – cifre cheie

– Suprafaţă totală: 239.911 mp

– Suprafaţă zonă triaj: 63.609 mp

– Suprafaţă zonă depozitare deschisă: 134.830 mp

– Depozite: 18.304 mp + 2000 (cort)

– Lungime cheu: 2.200 mp

– Număr dane: 9

– Adâncime: 7,0 – 13,80 m

– Sistem feroviar: 16,708 m (8 km triaj, 8 km linii)

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.