Volkswagen Amarok, asul din maneca

Noul Volkswagen Amarok este cea mai recenta creatie a inginerilor germani, fiind un pick-up pregatit sa se ia la tranta cu modelele asiatice si americane care si-au impartit piata pana acum.

Amarok este detinatorul titlului de international Pick-Up of the Year 2011, iar faptul ca este castigatorul acestei distinctii vine sa intareasca ideea ca acest model concureaza serios pentru suprematie.

Primul pick-up european

Prin lansarea acestui segment, producatorul german isi imbogateste gama de produse si, totodata, ataca un segment nou de clienti. Linia masinii este armonioasa, dar inspira si putere, simtindu-se mana lui Walter da Silva, designerul italian care, printre altele, a creat Audi A5, Audi R8 sau Volkswagen Passat CC. Partea frontala a masinii se incadreaza in noua linie a constructorului german, iar din lateral masina da impresia de masivitate, insa una cizelata. Pe partea din spate, mai exact pe oblon, troneaza impunator logo-ul Volkswagen. In functie de nivelul de echipare ales, aspectul exterior poate fi usor schimbat, aparand jantele de aliaj, geamurile fumurii, proiectoarele de ceata, bara spate (care, la modelul dedicat transportului, lipseste, facand astfel mai usoara incarcarea benei prin coborarea oblonului la 180 de grade), elemen te ornamentale in spatele lunetei etc. Pentru piata romaneasca, Amarok este oferit in versiunea de caroserie double-cab, cu 4 usi si 5 locuri, urmand ca, spre sfarsitul anului, sa fie introdusa si o versiune single-cab, iar anul viitor este posibil sa apara chiar si o cutie de viteze automata, momentan fiind disponibila doar transmisia manuala in 6 trepte. Remarcabil la acest model este faptul ca bena ofera cea mai mare sarcina utila si suprafata de incarcare din aceasta clasa.

Interiorul

La partea de interior, Amarok arata ca un Volkswagen autentic. Daca nu ai sesiza diferenta de nivel fata de ceilalti participanti la trafic, elementele care sa tradeze ca esti intr-un pick-up se regasesc cu greu. Este probabil cel mai aratos exemplar din clasa sa in materie de interior. Exista o oaresce asemanare intre interiorul de Amarok si cel de Caddy, dar acum regasim in jurul schimbatorului si comenzile pentru manevrarea tractiunii integrale. Plansa de bord este una prietenoasa, ceasurile sunt usor de citit, computerul de bord afiseaza toate informatiile necesare, ergonomia este la ea acasa, ba chiar si confortul. Volanul, cel regasit si pe turismele de ultima ora ale marcii, este placut la atingere si usor de manevrat.

Performante

Amarok este pregatit sa ofere fiecarui client exact masina care i se potriveste, existand trei categorii de transmisie 4×2 si doua tipuri de 4×4. in primul caz, 4×2, este vorba de tractiune spate, mai exact spus propulsie, iar la 4×4 avem versiunea 4motion, ce poate fi o tractiune integrala permanenta sau nepermanenta. Si suspensiile difera, putandu-se opta pentru heavy-duty sau de oras, in functie de utilizarea masinii. Motorizarea disponibila pe piata romaneasca este un 2.0 TDI de 122 CP echipat cu o turbina cu geometrie variabila si care poate dezvolta un cuplu maxim de 340 Nm inca de la 2.000 rpm, acest motor avand, potrivit datelor oficiale, un consum mediu de 7,5 l/100 km. Cea de a doua varianta de motorizare este „cireasa de pe tort“, un 2.0 Bi-TDI, adica bi-turbo, de 163 CP si un cuplu de 400 Nm regasit de la 1.500 rpm, iar la 3.000 rpm inca sunt disponibili 340 Nm, rezultand o curba de cuplu spectaculoasa. Trebuie mentionat ca, in cazul transmisiei integrale permanente, masina este echipata si cu un diferential Torsen, ce asigura o distributie optima a puterii motorului intre cele doua axe.

De pe autostrada pe carari de munte

Testul efectuat de noi s-a desfasurat pe traseul Bucuresti – Pitesti – Curtea de Arges – Bradetu – Vidraru – Transfagarasan – Pitesti – Bucuresti. Modelul testat de noi a fost un 2.0 Bi-TDI de 163 CP 4motion nepermanent, cu echipare Trendline, ce a beneficiat de jante de aliaj, proiectoare de ceata iar la interior de un sistem audio RCD210 si de sistemul de aer conditionat Climatic. La capitolele vizibilitate si confort, suntem de parere ca VW si-a respectat blazonul. La capitolul siguranta, putem spune ca am beneficiat de o multitudine de sisteme precum ABS, EDS, ASR si ESP, un sistem ESP concepul special pentru trans misia 4×4. Am pornit la drum de pe centura Bucurestiului pe A1, avand ocazia, pe parcursul intregului traseu, care a insumat aproximativ 350 km, sa traversam diferite tipuri de sosele, de la autostrada la drumuri nationale, judetene si drumuri forestiere, putand astfel sa ne formam o idee despre comportamentul masinii in diferite situatii. Daca despre mersul pe drumuri asfaltate nu sunt prea multe de spus, nefiind o noutate faptul ca Volkswagen stapaneste acest tip de mers, din momentul in care am intrat pe drumuri de munte, am putut realiza ca inginerii germani si-au facut bine temele cand au conceput acest pick up. Comportamenul masinii a fost unul mai bun decat ne-am fi asteptat, masina demonstrand ca totul este foarte bine calculat, de la suspensie la garda la sol, dar si simbioza dintre cutia de viteze si transmisia integrala. intr-adevar, manevrarea schimbatorului nu este chiar ca a unui turism, dar este peste ceea ce se gaseste in aceasta clasa. La momentul cuplarii transmisiei integrale, comportamentul masinii s-a schimbat radical, aceasta fiind mult mai responsiva la comenzi, devenind mai usor de manevrat. Traseul de off-road a fost unul cu o dificultate scazuta; totusi, provocarea a venit din cauza folosirii anvelopelor de strada, care, pentru unii dintre participantii la test, a fost ceva mai mare, in functie de abordarea zonelor „mlastinoase“. Consumul mediu de combustibil s-a situat undeva in jurul valorii de 11 l/100 km, dar trebuie tinut cont ca folosirea sistemului 4×4 a influentat aceasta medie, precum si faptul ca masina indica doar 50 km parcursi la momentul plecarii in test. Probabil ca, dupa ce masina va inregistra cateva mii de kilometri, consumul se va apropia de cel oficial, de 7,9 l/100 km, pentru modelul testat de noi. Una peste alta, a fost o experienta frumoasa, pe un traseu variat, unde masina chiar a putut fi bine observata, iar concluziile testului sunt pozitive. Din punctul nostru de vedere, Amarok se anunta a fi un concurent serios pentru pick-up-urile prezente pana acum pe piata, chiar daca si acestea au ridicat destul de mult stacheta, cel putin in ceea ce priveste abordarea off-road. Din punct de vedere al pretului, acesta porneste de la 22.500 euro cu TVA inclus pentru modelul entrylevel.

Fisa tehnica

Motorizare: 2.0 Bi-TDI

Capacitate cilindrica: 1.968 cmc

Putere: 163 CP/4.000 rpm

Cuplu: 400 Nm/1.500 – 2.000 rpm

Transmisie: 4×4, 4motion nepermanent, cutie de transfer

Consum (urban/extraurban/mixt): 10/6,6/7,9 l/100 km

Masa totala maxima autorizata: 2.820 kg

Suprafata de incarcare: 2,52 mc

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.