VOLVO TRUCKS FL și FE Electric, cu autonomie mai mare

Volvo Trucks prezintă, acum, o gamă de baterii mai puternice pentru camioanele sale de tonaj mediu, capabile să ofere o autonomie de până la 450 km și să facă posibilă electrificarea mai multor misiuni urbane de transport.

Datorită bateriilor mai puternice destinate gamei medii de camioane Volvo, Volvo FL și Volvo FE Electric, este, acum, posibilă accelerarea tranziției către transporturi urbane mai silențioase și mai curate. Noile baterii oferă o capacitate mai mare cu 42% și pot livra, ca rezultat, până la 450 km autonomie totală, cu o singură încărcare.

Acest lucru înseamnă că vehiculele pot să abordeze majoritatea tipurilor de rute și misiuni din zonele urbane, precum și să asigure puterea necesară echipamentelor pentru misiuni consumatoare de energie, cum ar fi manipularea deșeurilor sau aplicațiile din construcții urbane. Energia suplimentară poate fi utilizată pentru sarcini de transport urban în cadrul unor ture lungi de lucru, fără să necesite o reîncărcare. Ca rezultat al îmbunătățirii bateriilor, Volvo FL Electric are, acum, o autonomie de până la 450 km, iar Volvo FE Electric are o autonomie de până la 300 km.

„Cu o autonomie de până la 450 km, camioanele noastre electrice sunt gata să înlocuiască întreaga flotă de camioane diesel urbane a clienților noștri. Volvo FL și FE Electric produc un nivel minim de emisii și de zgomot, ceea ce este în beneficiul mediului, al șoferului și al tuturor celor care trăiesc și se deplasează în interiorul orașelor,” spune Jessica Sandström, SVP Product Management la Volvo Trucks.

Sarcină utilă mai mare

O capacitate mai mare înseamnă că sunt necesare mai puține baterii, pentru același nivel de putere disponibil în prezent. Dacă misiunile clienților necesită autonomii mai mici, pot, astfel, să își crească sarcina utilă, prin utilizarea unui număr mai scăzut de baterii – cu o creștere a sarcinii utile de 500 kg pentru fiecare baterie eliminată.

„Pentru unii clienți, este mai important să obțină mai multă sarcină utilă, decât să-și maximizeze autonomia. Colaborăm strâns cu clienții noștri, pentru a alege cea mai bună soluție,” spune Jessica Sandström.

Prin înlocuirea unui camion Volvo FL sau Volvo FE diesel cu o versiune electrică utilizând energie „verde”, pe o rută tipică, sunt economisite aproximativ 30 de tone de CO2 anual. Economia de CO2 se bazează pe calculul realizat utilizând Volvo Environmental Footprint Calculator (comparația este realizată în cazul utilizării urbane, cu un kilometraj mediu anual de 50.000 km și presupunerea că omologul diesel utilizează 7% biodiesel și obține o medie de consum de 21 l/100 km. Masa totală a Volvo FE Electric este de 27 t, iar cea a modelului Volvo FL Electric – 16,7 t).

Camioanele Volvo FL și FE Electric îmbunătățite sunt disponibile pentru comandă acum, iar pentru livrare în toamna anului 2023.

De când a început producția de camioane integral electrice, în 2019, Volvo Trucks a vândut aproape 5.000 de camioane electrice în 40 de țări de pe glob. Obiectivul companiei este ca jumătate din vânzările sale globale de camioane să fie electrice, până în 2030.

Volvo FL Electric

  • Lanț cinematic: până la 180 kW
  • Unitate de propulsie: 1 motor electric
  • Baterii: 280-565 kWh, 3-6 baterii
  • Autonomie:
    – până la 450 km (distribuție), fără priză de putere electromecanică, 6 baterii
    – până la 280 km (distribuție), fără priză de putere electromecanică, 3 baterii

Volvo FE Electric

  • Lanț cinematic: până la 225 kW
  • Unitate de propulsie: 2 motoare electrice
  • Baterii: 280-375 kWh, 3-4 baterii
  • Autonomie:
    – până la 300 km (distribuție), fără priză de putere electromecanică, 4 baterii
    – până la 200 km (manipularea deșeurilor), cu priză de putere electromecanică, 4 baterii

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.