Volvo Trucks Telematics Gateway: Camioane conectate

În prezent, circulă pe şoselele europene aproximativ 175.000 camioane Volvo conectate online. Multe dintre ele pot deja să transmită informaţii despre necesităţile lor de întreţinere sau de reparaţii.

Dar acesta este numai începutul. În următorii ani, camionul va fi capabil să îşi monitorizeze starea în timp real, promovând servicii mai simple şi mai rapide, care conduc la un grad mai mare de productivitate pentru şoferi, pentru atelierele service şi pentru companiile de transport.

Cu Telematics Gateway, unitatea de comunicaţii inteligentă de la Volvo Trucks, computerul de bord al camionului și baza centrală schimbă, în permanență, informații între ele. Acest flux bilateral de informații ajută la conectarea motorului şi a cutiei de viteze, care devin mai inteligente şi mai puternice. Astfel, senzorii pot detecta în mod inteligent starea componentelor, pe care o transmit apoi la centrele de service. Totodată, vehiculul este conectat la servicii Volvo Trucks, precum Dynafleet, pentru ca autocamionul şi activităţile transportatorilor să ruleze mai inteligent, mai sigur şi mai eficient.

Mai multă eficiență

Centrele de service pot supraveghea atent autocamioanele, în timp ce sunt pe şosea, monitorizându-le de la distanţă. Atunci când centrele de reparaţii şi întreţinere cunosc starea autocamionului, ele pot fi mai eficiente, oferind o planificare mai bună în ceea ce priveşte momentele în care sunt necesare lucrările de service, durata şi piesele necesare.

De aceea, un „autocamion conectat” oferă posibilitatea unei intervenţii rutiere mai inteligente, în situaţia nefericită în care este nevoie de acest lucru. Șoferul trebuie doar să acționeze butonul VAS de pe autocamionul Volvo FH sau Volvo FM pe care îl conduce, pentru a fi conectat automat la Volvo Action Service.

De asemenea, este disponibil un serviciu inteligent de „Funcţii online”, care permite centrelor de service să actualizeze de la distanţă anumite caracteristici ale autocamionului. În viitor, vor fi posibile şi mai multe astfel de actualizări, de exemplu, la schimbarea programului pentru trepte de viteză din I-Shift.

Dar și clienții își pot monitoriza camioanele în mod direct, având posibilitatea de a-şi supraveghea întregul parc auto, deoarece unitatea Telematics Gateway trimite date către Dynafleet. Astfel, utilizatorii pot monitoriza totul, de la localizarea şi poziţia autocamionului, până la eficienţa consumului de combustibil obţinutde şofer şi la datele înregistrate de către tahograf. În plus, sistemul oferă o modalitate sigură şi ieftină de comunicare cu şoferii.

Nu mai este, deja, SF

În contextul unor evoluții tehnologice în continuă mișcare, Volvo Trucks a identificat patru importante tendințe ale viitorului, care nu sunt foarte departe de a se concretiza practic.

În domeniul serviciilor inteligente, în plus faţă de previzionarea defecţiunilor, fabricanţii de camioane vor fi capabili, în câţiva ani, să înţeleagă de ce anume apar aceste defecţiuni – înainte ca acestea să se ivească. Vehiculul va fi capabil, de asemenea, să rectifice singur defecţiunile minore şi să emită o alertă, precum şi să-şi programeze singur vizita la service înainte de apariţia unei probeme.

În al doilea rând, în viitor, întreţinerea camionului va implica mult mai puţină muncă administrativă pentru o firmă de transport sau pentru un atelier service, deoarece camionul va fi capabil să se ocupe singur de multe dintre aceste aspecte, cum ar fi programarea operaţiunilor de service şi descărcarea şi actualizarea software-ului de bord.

Tot într-un viitor nu foarte îndepărtat, toate produsele din jurul nostru, cum ar fi ceasurile de mână, jachetele sau căştile de protecţie pentru biciclişti sau motociclişti, vor fi capabile să comunice direct între ele, atâta timp cât acest lucru asigură un plus de valoare. De exemplu, ceasurile de mână ale viitorului nu vor indica numai timpul, ci vor fi capabile să monitorizeze pulsul şoferului şi să emită o alertă, ba chiar să activeze pilotul automat în cazul în care i se întâmplă ceva celui de la volan.

În fine, va fi posibilă o personalizare atentă a vehiculelor. Cu cât mai multe informaţii primeşte producătorul de camioane despre cine se află la volan şi despre cine este proprietarul camionului, cu atât mai uşor va fi să personalizeze un camion pentru se potrivi cât mai bine stilului de conducere şi cerinţelor specifice de transport.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.