WebEye: Câștigă timp!

… câștigă eficiență… fii mai bun și, în același timp, mai rapid. Și asta… fără să îți scape nimic. Este până la urmă obiectivul de bază pe care îl avem de fiecare dată când optăm pentru un sistem telematic.

Ungaria – o flotă de 1.100 de camioane, destinate transportului sub temperatură controlată. România – 26 de autocare, care fac anual aproape 5 milioane de kilometri. Economii financiare substanțiale, vizibilitate, siguranță crescută… timp câștigat pentru management, și nu numai. Și încă un punct comun – adoptarea soluțiilor propuse de WebEye.

Waberer’s și Rombus, membră a grupului Eurolines, sunt, fără îndoială, clienți reprezentativi din segmentele de transport marfă și persoane, pentru WebEye. Doi, dintr-un număr important, pentru că furnizorul de soluții telematice s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, câștigând piață, tocmai datorită rezultatelor notabile generate la nivelul companiilor de transport.

Waberer’s – un singur sistem telematic pentru toată flota internă

Pentru Waberer’s, posibilitatea de a utiliza un singur serviciu telematic în organizarea flotei interne a însemnat un consum mai redus de timp și o creștere a eficienței proceselor, prin renunțarea la lucrul în paralel cu mai multe sisteme. Decizia a fost luată după testarea WebEye. Implementarea la nivelul întregii flote interne a soluțiilor telematice propuse de companie s-a finalizat în aprilie 2017, dar sistemul WebEye de monitorizare era utilizat de transportatorul maghiar încă din 2010.

Concret, sistemul WebEye include:

– măsurarea consumului de carburant;

-monitorizarea flotei;

– măsurarea temperaturii, senzori pentru deschiderea ușilor semiremorcii, furnizarea de rapoarte solicitate inclusiv de clienții din industria farmaceutică;

– rapoarte despre flotă;

– soluții tahograf și managementul timpului de condus.

Waberer’s este primul client care a solicitat tableta WebEye cu funcția Scanner – care generează fotografii ce includ data, ora, locația și numărul de înmatriculare al camionului, sistemul WebEye având funcție de căutare după aceste criterii.

Rombus – economii de zeci de mii de euro pe lună

Membră a grupului Eurolines, Rombus a apelat din timp la soluțiile telematice, din două motive majore: dorința de a garanta securitatea pasagerilor și necesitatea de a reduce cheltuielile operaționale. Astăzi, managerii consideră investiția în acest proiect, demarat în 2012, cu WebEye, drept o idee inspirată, pe care rezultatele o certifică.

În primă fază, colaborarea dintre Rombus și WebEye a însemnat instalarea unui pachet de bază track & trace. A urmat un upgrade, prin instalarea de sonde litrometrice pentru monitorizarea consumului de carburant.

„Când ai o flotă de autocare cu peste 4,7 milioane de kilometri rulați anual, informațiile privind consumul de carburant și stilul de condus sunt esențiale. De când am implementat soluțiile WebEye, am ajuns la economii de zeci de mii de euro/flotă/lună”, a precizat Cristian Băciucu, director general Rombus.

El a apreciat că „declicul” s-a produs în momentul instalării de sonde litrometrice. A fost un impact psihologic asupra șoferilor, conștienți că sunt monitorizați. Rezultatele s-au văzut repede, consumul scăzând, în medie, cu 2 litri/100 km, la aproximativ 29 de litri/100 km, în contextul unui rulaj mediu lunar/autocar de 20.000 de kilometri.

În paralel, a fost dezvoltat un sistem IT de urmărire a autocarelor, care este interconectat cu WebEye și poate fi accesat și de către partenerii externi ai transportatorului. Astfel, fiecare pasager sau apropiat al acestuia poate să verifice, în orice moment, locația autocarului care îl interesează.

WebEye DrivingStyle – rezultate notabile

Soluția WebEye DrivingStyle, de monitorizare a stilului de condus, a fost implementată atât de Rombus, cât și de Waberer’s, iar rezultatele au fost notabile. Modulul analizează comportamentul șoferilor, urmărindu-i aspectele principale. Astfel, decizia de a trimite conducătorii auto este întotdeauna luată în mod corect, generând ulterior reduceri de costuri atât în consumul de combustibil, cât și în cheltuielile cu întreținerea. Și totul, fără a avea nevoie de analize suplimentare… câștigând timp!

Elemente apreciate la nivelul Waberer’s:

– ușurința în utilizare, extrem de importantă pentru șoferii care folosesc intensiv sistemul;

– informații în timp real privind programul de condus;

– vizibilitatea foarte bună a informației;

– informațiile care vizează îmbunătățirea segmentului de întreținere și reparații, oferite la un anumit interval de kilometri, care au oferit un suport suplimentar pentru programul de reducere a costurilor cu anvelopele;

– rapoartele pe care managementul companiei le poate obține;

– integrarea cu noul ERP utilizat de Waberer’s, care permite inclusiv descărcarea, la final de lună, a datelor, pentru un calcul automat al sumelor de plată pentru fiecare șofer;

– experiența WebEye în relație cu serviciul maghiar de taxare a folosirii infrastructurii rutiere;

– infrastructura de care dispune WebEye;

– COSTURILE de implementare.

Cristian Băciucu, director general Rombus:

„Fără telematică, nu văd cum ne-am mai putea desfășura activitatea astăzi. Mie mi-a ușurat munca și nu am un parc extraordinar de mare de autocare.”

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.