Busworld Kortrijk

CRIZA cu masura in lumea autobuzelor

Cea de-a 20-a editie a Busworld Kortrijk s-a desfasurat si a aratat mult mai bine decat s-au asteptat multi. Cea mai importanta expozitie europeana dedicata transportului rutier de persoane a reusit sa sfideze criza, reunind 389 de expozanti, dintre care 70 au fost producatori de autobuze.

Nici premierele nu au lipsit, iar tendintele au fost cele cu care ne-am obisnuit deja in ultima perioada – mai multa electronica, consum redus de combustibil, tehnologii mai ecologice.

Irizar in premiera cu stand propriu

Pentru prima data, grupul spaniol Irizar a participat la Busworld in propriul stand. Constructorul a sarbatorit 120 de ani de existenta si a prezentat, pe o suprafata de 650 mp, gama de modele produse – Irizar Century pe un sasiu Scania, Irizar PB cu o caroserie autoportanta si Irizar i4, de asemenea pe un sasiu Scania.

Asa cum ne-a obisnuit la toate expozitiile mari la care participa, MAN a prezentat o gama larga de solutii de transport: MAN Lion’s City LE U, cu motor de 290 CP, MAN Lion’s Regio C, 360 CP, MAN Lion’s Coach L, 440 CP. Marca Neoplan a fost reprezentata de modelele Starliner L si Cityliner C.

Mercedes-Benz a sarbatorit castigarea titlului de „Coach of the Year 2010“ pentru modelul Travego. Dedicat transportului interurban, dar putand deservi si curse turistice, Tourismo RH a reprezentat o alta noutate a targului. Autovehiculul este disponibil in doua variante de lungime, de 12,14 si 12,98 m, avand o capacitate de transport de 51, respectiv 55 pasageri. Cala de bagaje ofera un volum de 6,7 mc si 7,9 mc. Tourismo RH este echipat cu un motor de 12 l, cu sase cilindri in linie, avand doua variante de putere, de 354 CP si 408 CP.

Autovehiculele electrice reprezinta una dintre posibilitatile de a desprinde definitiv industria autobuzelor si autocarelor de combustibilii fosili si, totodata, pot aduce poluare zero pe sosele. Compania franceza PVI ofera tehnologia completa pentru un autovehicul comercial electric.

Higer construieste Scania Touring

Scania a adus una dintre noutatile expozitiei prin lansarea unui nou autocar turistic, dar si a unei colaborari cu unul dintre producatorii chinezi de autocare. Astfel, Scania Touring a fost proiectat in Suedia si este realizat de constructorul chinez Higer. Dispune de un motor EURO 5 si cutie de viteze Opticruise, iar dotarile privind siguranta si confortul sunt la un nivel ridicat.

Setra a prezentat doua premiere mondiala – noul Setra ComfortClass 400 si autocarele cu podea ridicata S 415 H si S 416 H, apartinand seriei MultiClass 400. S 416 H are o capacitate de transport de 56 de pasageri, fiind echipat cu un motor de 354 CP si o transmisie manuala cu sase trepte.

La fiecare expozitie, constructorul polonez Solaris surprinde prin inovatiile prezentate. Busworld 2009 a insemnat lansarea unui nou model destinat curselor interurbane. Prin InterUrbino, Solaris abordeaza si acest segment de piata, propunand un autovehicul elegant si spatios. De asemenea, a fost prezentata si varianta de 12 m a autobuzului hibrid – Solaris Urbino 12 Hybrid. Pana acum, Solaris dispunea doar de un model de autobuz hibrid articulat.

Variante de reducere a consumului de combustibil

Producatorul turc Temsa a lansat cu ocazia expozitiei autobuzul urban Avenue Hybrid. O decizie strategica de asteptat in conditiile in care aproape toti marii constructori de autobuze au lansat asemenea variante de motorizare, iar piata pare pregatita sa lanseze comenzi semnificative de autobuze hibrid.

Reducerea consumului de combustibil reprezinta tema principala abordata de Volvo Buses la aceasta editie a Busworld Kortrijk. Varianta de autobuz hibrid a constructorului suedez este deja in exploatare de cinci luni de zile. Volvo 7700 Hybrid este utilizat in Göteborg, unde a inregistrat un consum mediu de 26 l de motorina la 100 km, ceea ce inseamna o reducere cu 30% fata de varianta diesel clasica. În aceste conditii, Volvo pregateste introducerea modelului hibrid in productia de serie. De asemenea, la standul Volvo a fost prezentat un nou motor de 13 l, care echipeaza autocarele Volvo 9700 si 9900. Acest motor are avantajul unei puteri crescute in conditiile in care consumul de motorina este mai mic cu pana la 5%.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.