Cine se bate pe metroul Bazilescu-Straulesti si terminalul multimodal, de 953 mil. lei

Metrorex a deschis, vineri, ofertele la licitatia deschisa privind executia lucrarilor de extindere a retelei de metrou pe Linia 4, Tronsonul Parc Bazilescu-Laminorului-Lac Straulesti. Concureaza 5 companii si consortii de firme: Hochtief (Germania), Asocierea Somet-Astaldi (Italia)-Tiab-UTI, consortiul Max Bogl Romania-Max Bogl-Delta ACM, FCC Construccion (Spania) si consortiul Aktor (Grecia)-Euro Construct-Arcada. Lucrarile costa 953,5 milioane lei (circa 220 mil. euro), bani asigurati din bugetul de stat, sunt prevazute a fi gata in 3 ani si jumatate (42 de luni) si cuprind construirea tunelului, a galeriei, a statiilor, a unui depou, precum si a unui terminal multimodal, plus instalatiile aferente punerii lui in functiune.

Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, contractul ce va fi atribuit inglobeaza totalitatea lucrarilor necesare extinderii retelei de metrou: Racordul 2 al Magistralei 4, cu lucrarile de structura tunel (1,3 km cale dubla), structura aferenta celor 2 statii (Laminorului si Lac Straulesti), depoul de metrou, terminalul multimodal si Park & Ride, precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a obiectivului.

“Se urmareste realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential, prin implementarea unor poli de schimb, cum va fi cel de la Lac Straulesti, in ideea de a stimula renuntarea benevola la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane”, precizeaza Udriste.

In acest sens, a fost prevazuta amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal in Zona Lac Straulesti-parcare si autogara (Park & Ride Straulesti) pentru calatorii din zona periurbana de nord-vest a Capitalei.

Magda SEVERIN 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.