CNADNR închide circulaţia pe lotul 3 Orăştie-Sibiu la alunecările de teren

CNADNR anunţă închiderea traficului pe Autostrada A1 Orăștie – Sibiu, lot 3, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455), începând de luni, 7 septembrie, ora 8.00, timp de o lună şi jumătate, “în funcţie şi de condiţiile meteorologice”.

Redăm comunicatul remis redacţiei: 

Precizăm că instituirea acestei restricții este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii (km 60+600 proiect). 

În conformitate cu prevederile Contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, Antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani). Astfel, aceste lucrări de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului.  

Menționăm că, atât experţii tehnici din partea Antreprenorului, cât şi cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 – 2013. 

Precizăm că în perioada de restricție totală, traficul rutier se va desfășura pe o rută alternativă, respectiv: 

  • DN 1 între localităţile Sălişte şi Cunţa.

Precizăm că perioada de închidere a circulaţiei este de aproximativ o lună şi jumătate, în funcţie şi de condiţiile meteorologice.

Inaugurare de campanie

Amintim că la 1 iulie, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, a inspectat lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu în zona Aciliu, unde ceruse constructorului Salini Impregilo să remedieze o fisură de 20 de metri până cel mai târziu la 29 iunie, dar a găsit şantierul pustiu şi, mai mult, a constatat că remedierea defecţiunii nici măcar nu era începută.

Inaugurat de Victor Ponta şi Ioan Rus în ultima zi a campaniei electorale pentru prezidenţiale (14 noiembrie 2014), Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu a intrat în reparaţii în ianuarie anul acesta, la km 275, după doar două luni de la darea lui în circulaţie.

Fisuri în carosabil apăruseră încă din primele două săptămâni de la inaugurare, însă CNADNR ne liniştea atunci: „Sunt degradări superficiale constatate şi la alte autostrăzi sau drumuri noi”.

SF pe bani grei, alunecări de teren arhicunoscute

Lucrările la Autostrada Sibiu-Orăştie au început în anul 2011 şi ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2013, dar nu au putut fi inaugurate decât loturile 1, 2 şi 4 – şi ele înainte de Crăciun, cu 8 luni întârziere –, deoarece pe lotul 3 s-au produs alunecări de teren pe o porţiune de 6 km în zona localităţii Aciliu.

După mai multe extensii de contract, lotul 3 a fost dat în circulaţie, termenul de finalizare dublându-se faţă de cel prevăzut iniţial.

În vara acestui an, directorul adjunct de investiţii al Regionalei din Craiova, Alin Goga, a denunţat în cadrul mai multor emisiuni la Realitatea TV ilegalităţi comise de CNADNR, arătând, printre altele, că Studiul de Fezabilitate (SF) a lotului 3 de autostradă „a fost realizat de o firmă din Germania care s-a desfiinţat ulterior şi nu mai poate fi trasă la răspundere”.

În opinia sa, lotul 3 de autostradă Sibiu-Orăştie ar trebui închis, singura soluţie rămânând reconstruirea sa. Nimeni nu răspunde pentru situaţia de acolo, în ciuda faptului că „au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizări cu privire la situaţia terenului, dar traseul s-a modificat cu câteva sute de metri pe o zonă unde se produc alunecări şi este cunoscut acest lucru”.

Alin Goga a explicat că o dovadă în plus a situaţiei terenului din zonă sunt DN7 şi magistrala feroviară 200, care în zona aceea au avut probleme dintotdeauna cu alunecările de teren iar CNADNR şi CFR au efectuat în permanenţă reparaţii. Cu toate acestea, alunecările tot se produc.

Reîntors din concediu, Narcis Neaga l-a suspendat din funcţie pe Alin Goga iar ministrul Iulian Matache a dispus un control la CNADNR.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.