Cu 20% mai mulți turiști români în Serbia

Numărul românilor care au vizitat Serbia a crescut cu 20% anul trecut iar un studiu realizat de Organizaţia de Turism a Serbiei relevă că peste 50% dintre ei au venituri medii și aproape 60% au vârste între 35-45 de ani.

Organizaţia de Turism a Serbiei îşi doreşte să atragă mai mulţi români iar studiul a fost realizat pentru a afla care este percepţia lor despre această țară ca destinaţie turistică și pentru a înţelege mai bine nevoile şi temerile turiştilor români.

Cercetarea calitativă realizată în rândul agenţiilor de turism din România, dar şi în rândul consumatorilor de produse turistice şi cu implicarea unor consultanţi în turism a oferit informaţii despre profilul turiştilor români din Serbia, preferinţele de călătorie ale acestora, motivele pentru care aceştia vizitează Serbia şi obiectivele turistice cele mai vizitate de români.

În medie, un turist român cheltuie în Serbia între 75 și 100 euro/zi, sumă în care este inclusă și cazarea, conform statisticilor Oficiului Național de Turism al Serbiei.

Majoritatea turiştilor tineri aleg să călătorească alături de un grup de prieteni în perioada decembrie-februarie, când pot practica sporturi de iarnă, sau optează pentru city-break-uri în Belgrad. Cei mai mulţi provin din judeţele din vestul României, în special Timişoara. O altă categorie reprezentativă este cea a oamenilor de afaceri care călătoresc periodic, pentru perioade scurte, în special în lunile de primăvară şi toamnă. Totodată, peste 10% dintre turişti sunt persoane în vârstă, care optează pentru circuite culturale dar şi pentru vizitarea mănăstirilor ortodoxe.

Atracţii culturale, sporturi de iarnă şi viaţă de noapte

Cei mai mulţi români merg în Serbia pentru a se relaxa în vacanţa de iarnă (50%), pentru a vizita atracţiile culturale (10%) sau pentru o escapadă la finalul săptămânii (20%). Printre activităţile preferate se numără sporturile de iarnă în staţiunea montană Kopaonik, distracţia în cluburi şi evenimente de renume, cel mai cunoscut fiind EXIT Festival, precum şi vizitarea oraşului Novi Sad, situat destul de aproape de graniţa cu România.

Fortareata Petrovaradin
Fortareata Petrovaradin

Capitala Serbiei, Belgrad, este de asemenea în topul preferinţelor românilor, cele mai populare atracţii fiind Fortăreaţa Belgrad, Turnurile Kalemegdan, clădirea Parlamentului şi reşedinţa Prinţesei Ljubica.

Pachete turistice, city-break-uri şi circuite în Serbia

Jumătate dintre agenţiile turistice din România care au destinaţia Serbia în portofoliu o promovează sub formă de pachete turistice de 5-7 zile în lunile de iarnă. 10% dintre acestea promovează destinaţii specifice din Serbia, cum ar fi Belgrad şi staţiunea montană Kopaonik, dar şi city-break-uri şi excursii de o zi, publicul principal fiind în special turiştii români din vestul ţării.

În perioada iunie-septembrie creşte cererea pentru circuite în rândul vârstnicilor, care sunt interesaţi mai ales de atracţiile culturale ale Serbiei sau de circuite cu autocarul pe la mănăstirile ortodoxe, o parte organizate de agenţii de turism şi o altă parte fiind pelerinaje organizate de mănăstiri sau diverşi preoţi.

Oficiul Naţional de Turism al Serbiei este o organizaţie publică a cărui scop este să contribuie la dezvoltarea imaginii Serbiei ca o destinaţie turistică atractivă şi accesibilă, în care posibilităţile de petrecere a timpului liber sunt multiple: de la vacanţe în natură, city-break-uri, până la festivaluri şi târguri tradiţionale. De asemenea, se doreşte promovarea turismului gastronomic, iar pentru acest lucru a fost realizat un film de prezentare care a fost premiat la festivaluri internaţionale, dar şi broşuri care prezintă 52 de idei pentru 52 de week-end-uri gastronomice de petrecut în Serbia. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.