Analiză Chep: Marii producători de ambalaje din carton şi-au redus cu 50% costurile de gestiune a paleţilor

La nivelul industriei producătoare de ambalaje din carton se înregistrează, în prezent, unul dintre cele mai ridicate niveluri de eficienţă logistică ca urmare a externalizării activităţilor cu paleţi, fiind obţinută o reducere de până la 50% după primul an, confirmă o analiză CHEP România, filiala liderului mondial în servicii de închiriere a paleţilor.

Opt companii din topul primilor 10 producători de ambalaje din carton au implementat – parţial sau complet – un lanţ logistic circular, prin trecerea de la sistemul tradițional „cumpără, deţine şi administrează”, la sistemul de închiriere CHEP.

În cadrul acestui model logistic, compania închiriază paleții în cantitatea necesară, doar pentru perioada în care are nevoie de aceștia. Conversia la sistemul de închiriere implică externalizarea către furnizorul logistic a activităților administrative cu depozitarea, colectarea din piață, reparaţia, precum și a obligaţiilor legale cu privire la declararea şi reciclarea paleţilor.

De asemenea, sistemul de închiriere susține colaborarea între partenerii din lanțul logistic și crearea unor sinergii de transport și distribuție, cu impact pozitiv la nivel de costuri și de sustenabilitate a afacerii companiilor.

Sistemul de închiriere a paleţilor a fost introdus de CHEP în sectorul de packaging în urmă cu trei ani şi acoperă, în prezent, nevoia pieței de scădere a costurilor indirecte cu logistica în contextul inflaţiei preţurilor pentru materie primă și al presiunilor legislative suplimentare referitoare la ambalajele puse pe piaţă.

Producătorii din industria de profil consideră că principalele avantaje ale trecerii la sistemul de închiriere a paleţilor sunt: eficientizarea costurilor logistice, deblocarea capitalului investit în parcul de paleţi, ce poate fi reinvestit în alte proiecte de interes pentru companie, sinergiile de transport (între furnizorii și producătorii din FMCG) şi scutirea de la raportarea şi de la plata contribuțiilor către Fondul de Mediu pentru paleţii închiriaţi.

Remus Crăciun, Director General Ecopack
Remus Crăciun, Director General Ecopack

“Cele mai vizibile efecte ale optimizării lanţului logistic sunt reducerea costurilor şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor comerciale. În cazul Ecopack, acestea au determinat o reacţie benefică în lanţ, începând de la sistemele de lucru şi până la relaţiile cu partenerii noştri,” a declarat Remus Crăciun, Director General Ecopack.

“Important – îndeplinirea obligațiilor către Fondul de Mediu intră în sarcina CHEP, pentru că furnizorul logistic este proprietarul permanent al paleților, noi doar îi închiriem. Practic, suntem scutiţi atât de obligația de raportare către Administraţia Fondului pentru Mediu a introducerii acestor paleți pe piață, cât și de plata contribuției la Fond pentru cantitățile rulate,” a mai adăugat acesta.

“Închirierea paleţilor rezolvă câteva aspecte importante: este un serviciu externalizat, dând companiilor posibilitatea să se concentreze pe activitatea de bază și integrează interesele logistice ale producătorilor de bunuri de larg consum cu cele ale producătorilor de ambalaje și ale marilor rețele comerciale, dând avantaje de predictibilitate și disponibilitate”, 
a concluzionat Remus Crăciun.

chep
Modelul logistic bazat pe închiriere implică, de asemenea, eficientizarea transportului, îndeosebi pe retur. În sistemul logistic circular, paletul este colectat de CHEP de la punctele finale de descărcare, inspectat, reparat și repus în circuit. După livrarea ambalajelor, paleţii rămân în custodia clientului din FMCG şi pot fi refolosiţi în distribuţia ulterioară a acestuia, ceea ce reduce kilometrii parcurși fără încărcătură, precum şi emisiile poluante.

Între 2013-2016, prin sistemul circular de închiriere a paleţilor, producătorii din sectorul de packaging au economisit 180.433 dm3 de lemn sau echivalentul a 174 de pini ajunși la maturitate, 16.983 kg de deşeuri și au redus gradul de poluare din România cu 207.872 kg de CO2.

CHEP a introdus pe piaţa românească serviciul de închiriere şi reutilizare a paleţilor în anul 2012.

Despre CHEP

CHEP este lider global în furnizarea de soluţii logistice pentru sectoarele bunurilor de larg consum, produse proaspete, băuturi, manufactură şi retail în peste 60 de ţări. CHEP oferă o gamă largă de platforme logistice şi operaţionale, precum şi servicii de suport create pentru a creşte performanţa şi a minimiza riscul, îmbunătăţind sustenabilitatea la nivelul mediului înconjurător.

Prin cei 12.000 de angajaţi şi cele aproximativ 300 de milioane de paleţi şi containere, CHEP oferă valoare excepţională și acoperire eficientă celor peste 500.000 de puncte de livrare, printre care se află branduri globale ca Procter & Gamble, Sysco şi Nestlé.

CHEP face parte din Grupul Brambles, operatorul unui portofoliu care include IFCO, cel mai important furnizor de containere reutilizabile din plastic pentru industria globală de alimente proaspete și furnizori de containere speciale pentru sectoarele auto, aerospațial și sectorul de petrol și gaze.

Pentru mai multe informaţii despre Grupul Brambles, vizitaţi www.brambles.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.