Spune-ți părerea! Despre o nouă criză a șoferilor

Consideraţi că asistăm la o nouă creştere a cererii din Vestul Europei pentru şoferi români?

1. Da. Dar nu în mod semnificativ.

2. Da, într-o măsură în care ar putea genera o nouă criză a șoferilor pe piața autohtonă.

3. Nu

Interese ascunse şi lipsă de maturitate

Acestea sunt principalele elemente trecute de către respondenţii la întrebarea lunii din ianuarie în dreptul cauzelor care afectează unitatea mişcării patronale din transporturi. Astfel, la întrebarea „Care credeţi că este motivul principal pentru care nu se poate ajunge la unitate în mişcarea patronală din transporturi?“ 38% au ales răspunsul „Interesul unor persoane care folosesc patronatul în scop personal, pentru influenţă şi/sau bani“. Alţi 34% dintre respondenţi sunt de părere că principalul motiv constă în „Lipsa de maturitate a pieţei – transportatorii nu reuşesc să comunice coerent între ei“. Acestora li se adaugă 21% care susţin că această stare de fapt este generată de interesul autorităţilor de a menţine dezbinarea în sfera patronatelor. În fine, doar 7% au considerat că lipsa de unitate este generată de „Orgoliul unor persoane, care vor cu orice preţ să iasă în evidenţă“. George Spătaru, care a comentat pe pagina Întrebării lunii de pe site-ul www.ziuacargo.ro, apreciază că sunt multe variabile care trebuie luate în calcul atunci când se vorbeşte despre lipsa de unitate a mişcării patronale. „Sunt foarte multe variabile aici… depinde de persoană şi care îi sunt interesele, depinde de asociaţia din care face parte şi, de foarte multe ori, de orgolii prosteşti sau chiar copilării, ca să nu mă exprim altfel“. Pe de altă parte, pe pagina de Facebook a revistei Ziua Cargo, un cititor afirmă că este vorba despre toate cele patru motive trecute sub întrebarea lunii şi încă de ceva în plus… Reamintim, anul 2014 a început destul de abrupt pentru patronate, după un sfârşit destul de aglomerat de 2013. S-au redeschis subiecte vechi legislative, au fost aprobate modificările normelor la Legea transporturilor aşteptate de luni bune şi a fost adoptată modificarea HG 69 privind amenzile aplicate în transportul rutier. Pe de altă parte, au avut loc schimbări ale conducerii la nivelul unor patronate din transporturi, iar lipsa de unitate continuă să caracterizeze mişcarea patronală, deşi toţi par să îşi dorească o voce unică, mai puternică… cel puţin pentru obiectivele comune.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.