Business ca în James Bond. Ce informaţii caută oamenii de afaceri despre partenerii lor – analiză 

Cine semnează cu ochii închişi un contract sau taie o factură fără să se intereseze de partenerul de afaceri ori n-are experienţă, ori are o încredere oarbă în steaua lui norocoasă. Asta în condiţiile în care, în economia reală, neplata facturilor este o problemă generalizată iar insolvenţele şi falimentele se propagă ca un adevărat domino.

Business-ul a ajuns o misiune de-a dreptul imposibilă în absenţa unor informaţii concrete privind partenerii cu care faci afaceri, spun experţii de la agenţia de business information şi credit risk management KeysFin.

“Să ştii în ce situaţie financiară se află firma cu care lucrezi, cum stă cu datoriile, în ce diferende juridice se află etc. – sunt date care te pot ajuta să iei o decizie optimă atunci când vine vorba de valoarea contactului, câtă marfă îi pui la dispoziţie, ce servicii poţi să îi prestezi, să ai siguranţa că îţi vei primi banii”, afirmă economiștii KeysFin.

Pe baza datelor generate de interogările din platforma proprie de business information din ultimii 3 ani, economiştii de la KeysFin au extras câteva dintre elemente esenţiale care îi pot ajuta pe cei care fac afaceri să ia deciziile optime – de exemplu, în cazul unui credit comercial.

Potrivit statisticii KeysFin, din cele aproape 300.000 de interogări de date realizate în perioada 2012-2014 reiese că cele mai multe (236.951) au vizat date despre companii, de la forma juridică, domeniu de activitate, codurile CAEN, la adresă şi persoane de contact, informaţii financiare anualizate şi comunicate la Registrul Comerţului.

Totodată, 58.004 oameni de afaceri dintre cei care au accesat platforma KeysFin au fost interesaţi de informaţii financiare în detaliu (încasări vs cheltuieli, pierderi, lichiditatea curentă, gradul de îndatorare, situaţia bunurilor mobile şi imobile, profitabilitate etc.).

Alte 56.045 de căutări au vizat verificări de firme prin comparaţie, criteriile fiind, de regulă, cele financiare.

“Sunt mulţi oameni de afaceri care, prin intermediul serviciilor de business information, de exemplu, isi caută posibili parteneri de business. Dau căutare după CAEN, după oraş, cifră de afaceri, îşi stabilesc un profil de posibil asociat şi apoi îşi generează rapoarte concrete care îi pot ajuta să genereze relaţii de afaceri pe baze solide”, afirmă cei de la KeysFin.

Cele mai multe interogări, din retail

Foarte interesant și relevant este faptul că, din totalul interogărilor de date, cele mai multe au vizat un numar de  aprox. 200 de firme, majoritatea din retail.

“Sunt companii aşa-numite volatile, care au o activitate extrem de dinamică, fiind prezente in diverse domenii ale economiei, cu precădere în comert”, explică analiştii.

Dincolo de rezultatele financiare, de situaţia generală a firmelor, aproape 55.000 de interogări au vizat informaţii despre persoanele cu care fac business: acţionarii persoane fizice şi administratorii companiilor.

“Cei care interoghează baza de date sunt interesaţi, de exemplu, în ce alte business-uri sunt implicaţi partenerii de afaceri, dacă sunt adminstratori şi acţionari în acelaşi timp, ce interese economice au şi în ce domenii de activitate, ce istoric au firmele pe care le-au înfiinţat, le-au închis, administrat etc., unde fac afaceri şi la ce nivel”, au mai spus experţii Keysfin.

Un alt domeniu care a generat căutări multiple a vizat legăturile dintre firme, grupurile de interese, gradul de concentrare şi răspândire a business-urilor.

“Concluzia este că indiferent de dimensiunea business-ului, istoricul, situaţia acesteia, astfel de informaţii sunt esenţiale pentru a creiona o evaluare care să includă atât aspectele pozitive cât şi cele cu potenţial negativ în relaţia cu partenerul de afaceri. Pe baza acestui raport, departamentele financiare, managerii în principal, îşi pot dimensiona contractele, aşteptările şi măsurile de prevenire pentru a exploata potenţialul de dezvoltare dar şi pe cel de risc”, au mai spus analiştii de la KeysFin.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.

KeysFin (www.Keysfin.com) oferă servicii de business information şi credit risk management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa românească.

Keysfin deţine şi aplicaţia Keysfin Mobile, prin intermediul căreia utilizatorul poate accesa usor şi rapid informaţii  de contact, situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste un milion de companii şi PFA-uri active din România. Informaţiile pot fi salvate şi vizualizate în format PDF şi trimise via e-mail sau SMS oricărui contact din agendă. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.