Comerţul cu amănuntul a urcat cu 2,9% anul trecut

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul – cu excepţia celui cu autovehicule şi motociclete -, serie brută, a urcat cu 2,9%, în 2012 comparativ cu 2011, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,4%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,6%), se arată într-un comunicat al INS remis vineri.

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,3%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,9%).

În decembrie, cifra de afaceri a crescut pe ansamblu cu 2,6% faţă de luna precedentă, datorită creşterii la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 19,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 1%). Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 17%.

În ceea ce priveşte seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, volumul a scăzut pe ansamblu cu 3,2%, din cauza scăderii vânzărilor de produse nealimentare (minus 4,5%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (minus 3,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (minus 3,1%). (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.