Dacia: 23% creştere a înmatriculărilor în Franţa

Dacia a înregistrat în primele 4 luni cea mai mare creştere a înmatriculărilor din Franţa, de 23%, la 30.352 unităţi, în timp ce piaţa franceză a consemnat o scădere de 12,3%, la 591.741 unităţi. Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au coborât însă cu 28,5% în perioada amintită, la 1.222 unităţi, iar în aprilie cu 20,6%, la 320 de unităţi. Cota de piaţă a Dacia a avansat de la 3,66% la 5,13%, în cele 4 luni, arată datele publicate, joi, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.

Pe creştere s-au mai aflat în perioada amintită doar mărcile Hyundai (19%), KIA (6,9%), Lexus (5,3%), Fiat (4,8%) şi Toyota (3%).

Avansul Dacia a compensat parţial declinul de 13,3% al grupului Renault, ale cărui vânzări pe piaţa autoturismelor noi a scăzut cu 7,5%. la 141.159 unităţi. Cota de piaţă a grupului se situează la 23,85%.

Dacia Sandero s-a menţinut la 4 luni pe locul 10 în topul celor mai bine vândute autoturisme din Franţa, cu 12.395 unităţi şi o cotă de piaţă de 2,1%. Liderul este modelul Renault Clio IV, cu 37.141 unităţi vândute şi cotă de piaţă de 6,3%.

SUV-ul Duster se situează pe poziţia a 15-a, cu 10.400 de unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă 1,8%.

Lodgy este pe locul 30, cu 4.559 unităţi şi cotă de 0,8%. Dacia Dokker este pe locul 74, cu 2.255 unităţi şi o cotă de piaţă de 0,4%.

În aprilie, înmatriculările Dacia au crescut cu 19,1%, la 7.756 unităţi, într-o piaţă care s-a contractat cu 5,2%, la 157.859 unităţi.

Înmatriculările de autoturisme noi din Franţa au scăzut cu 16,4% în martie şi cu 14,7% în primul trimestru. Piaţa franceză de profil a scăzut cu 8,8% în intervalul ianuarie-aprilie, la 125.215 unităţi, în timp ce în aprilie declinul a fost mai lent, de 4,1%, la 32.749 unităţi.

Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.

Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată fiind de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 şi Spania – 17.847. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.