Kapsch va livra o rețea digitală radio pentru Tyne and Wear Metro, una dintre cele mai utilizate infrastructuri de transport ușor din Marea Britanie

Kapsch CarrierCom și-a extins activitatea în sectorul transportului public prin constituirea în urmă cu doi ani a unei noi divizii de business, Public Transport. Experiența îndelungată a companiei în domeniul telecomunicațiilor, expertiza specialiștilor Kapsch în domeniul transportului public, cât și soluțiile tehnice avansate pe care le dezvoltă și integrează au fost principalii factori care au condus la adjudecarea unui contract în valoare de 7,7 milioane de lire sterline, având ca obiect implementarea unei rețele radio digitale bazate pe standardul TETRA.

Beneficiarul contractului este Nexus, operatorul celui mai mare sistem de transport public din nord-estul Angliei, cu sediul în Newcastle. Compania deține și administrează rețeaua de metrou Tyne and Wear, cea mai utilizată rețea de transport public din Marea Britanie cu excepția Londrei și care deservește anual un număr de 37 de milioane de pasageri. Noul sistem radio digital va fi instalat pe cele 90 de garnituri de metrou, înlocuind sistemul analogic existent.

Acesta va contribui pe viitor la creșterea siguranței și ușurinței în operare și va crea pentru Nexus premisele dezvoltării și extinderii ofertei cu noi tipuri de servicii. Acest proiect este parte a planului general de modernizare a Tyne and Wear Metro, ce se va derula pe perioada a 11 ani cu un buget de 389 de milioane de lire sterline, printr-o finanțare asigurată de Guvernul Marii Britanii.

„Contractul cu Nexus este până în prezent cel mai important al diviziei Public Transport, un domeniu pe care am început să-l abordăm recent. Acesta demonstrează în mod remarcabil că strategia noastră de a aplica propria experiență în proiectarea, dezvoltarea și operarea de soluții de comunicații în domeniul transportului public a fost cea mai potrivită decizie,” a declarat Kari Kapsch (foto), CEO al Kapsch CarrierCom.

Kari Kapsch_CEO al Kapsch CarrierCom

Kapsch va construi întreaga infrastructură TETRA și va livra echipamentele de comunicații montate pe vehicule, precum și toate terminalele pentru centrele de control. Noul sistem de comunicații va asigura acoperirea integrală a ariei de operare Nexus și va oferi performanțe tehnice semnificativ mai bune decât ale sistemului analogic existent.

Raymond Johnstone, directorul Departamentului de Infrastructură Feroviară al Nexus, a declarat: „Lucrările de înlocuire a sistemului radio în rețeaua Tyne and Wear Metro este o parte importantă a programului de modernizare în valoare de 389 de milioane de lire sterline. Este un proiect de importanță vitală care va introduce cele mai recente tehnologii digitale în scopul îmbunătățirii sistemului de comunicații al rețelei de metrou. Sistemul analogic utilizat în prezent este de încredere, însă utilizând tehnologii moderne de telecomunicații vom obține un nivel superior al performanței”.

Migrarea rețelei fără impact asupra derulării operațiunilor

Cea mai mare provocare este cea de a introduce noua tehnologie radio digitala TETRA în următoarele 18 luni, fără a afecta operațiunile în desfășurare. De-a lungul perioadei de migrare, operatorii vor putea lucra confortabil cu ambele tehnologii. Cu un total de 60 de stații, două linii de metrou cu o lungime totală de 77 km, 90 de garnituri de metrou și trei mașini de manevră, un astfel de proiect necesită planificare și pregătire intensivă.

Parteneriat pentru inovație

Nexus este un operator de transport public foarte inovator. Compania a fost primul operator din Marea Britanie ce a asigurat pentru utilizatorii de telefonie mobila accesul la servicii de telefonie și internet în tunelurile de metrou. Odată ce sistemul de comunicație actual va fi migrat spre o soluție TETRA bazată pe IP, vor aparea noi posibilități de inovație.

Programul de modernizare a metroului a început în 2010, când guvernul britanic a acceptat să finanțeze cu 389 de milioane de lire sterline modernizarea rețelei Tyne and Wear Metro, veche de 34 de ani.

Haymarket

Nexus gestionează acest proiect care include activități de modernizare a stațiilor de metrou și a garniturilor de tren, de introducere de noi sisteme inteligente de taxare, precum și de înlocuire a infrastructurii feroviare.

Kapsch CarrierCom (www.kapsch.net și www.kapschcarrier.com) este un integrator global de sisteme și furnizor de soluții end-to-end de telecomunicații. Compania furnizează soluții inovatoare pentru operatorii publici, feroviari și de transport public urban, precum și pentru companiile care au nevoie de soluții de comunicații M2M.

Kapsch CarrierCom este partenerul de încredere pentru o gamă largă de clienți care doresc să beneficieze de susținerea oferită de un set complet de servicii profesionale și capabilități de suport.

Parteneriatele strategice și orientarea puternică spre inovație în cele nouă centre de cercetare și dezvoltare din Europa și Asia fac din Kapsch CarrierCom un specialist în domeniul telecomunicațiilor. Kapsch CarrierCom este parte din grupul Kapsch și are sediul central la Viena. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.