Paradoxurile crizei: Toyota a vândut peste 10 milioane de vehicule într-un an

Toyota a devenit primul producător auto care a reușit să vândă pe plan mondial peste 10 milioane de vehicule într-un singur an, în perioada aprilie 2013 – 31 martie 2014, transmite Xinhua. Nici criza economică mondială, nici cutremurul urmat de un tsunami devastator din 11 martie 2011 nu au împiedicat compania niponă să redevină lider mondial la vânzări în anul fiscal 2012 după un singur an de detronare iar cum să se depăşească pe sine şi orice record de până acum.

Compania niponă a anunțat, astăzi, că în anul fiscal 2013 vânzările grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unități, pe fondul majorării cererii în Japonia și China. Pe piața niponă anunțul privind majorarea taxei pe vânzări de la 1 aprilie a determinat creșterea vânzărilor de vehicule.

Pentru acest an fiscal, Toyota se așteaptă la vânzări globale de 10,32 milioane de unități.

De asemenea, compania niponă a raportat astăzi că a vândut în primul trimestru din 2014 mai multe mașini decât General Motors (GM) și Volkswagen (VW).

Este al treilea trimestru consecutiv în care Toyota își menține poziția de lider al vânzărilor pe plan mondial.

În perioada ianuarie-martie 2014, vânzările producătorului auto nipon, care includ și diviziile Hino Motors și Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors și Volkswagen au anunțat că au vândut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germană încă nu a raportat datele privind livrările de camioane, de la diviziile sale MAN și Scania.

“Ne așteptăm ca Toyota să rămână liderul industriei auto până în 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota să-și mențină titlul dincolo de acest an, trebuie să-și majoreze mai mult vânzările în China”, a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din Tokyo. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.