UPDATE! Podul de la Agigea, închis complet 2 luni

După 3 ani de lucrări cu restricţii de circulaţie, Podul de la Agigea va fi închis complet, din 1 octombrie până la 30 noiembrie, pentru finalizarea reparaţiilor, a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă, Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa, susţinând că încearcă să găsească rute ocolitoare cât mai scurte pentru traficul de marfă, dar şi pentru cei cu autoturisme. Acestea vor fi anunţate în zilele următoare. Deja de luni, 23 septembrie, pe pod se circulă pe un singur fir pe sens. Cristian Andrei, de la CNADNR, a explicat de ce este necesară închiderea completă a circulaţiei: trebuie înlocuite hobanele care se află la o înălţime de 70 de metri, iar operaţiunea de tăiere a celor vechi ar pune în pericol siguranţa şoferilor, dacă ar trece pe acolo în timpul manevrelor. 

“Hobanele, aşa cum există în cartea tehnică a construcţiei, au o durată de viaţă de 30 de ani, care s-a împlinit anul trecut. Ceea ce facem noi acum este o operaţiune tehnologică de schimbare a vechilor hobane cu unele noi. Din păcate, ca să fie schimbate aceste hobane care sunt ancorate la o înălţime de 70 de metri, sunt necesare manevre speciale pentru tăierea celor vechi şi înlocuirea lor cu altele noi, fapt care poate pune în pericol traficul, deci este stringentă închiderea circulaţiei. E vorba despre cele patru hobane care sunt la mijlocul podului, iar proiecţia lor orizontală faţă de stâlp este chiar deasupra părţii carosabile”, a precizat consilierul directorului general al CNADNR, prezent la conferinţa de presă.

El a arătat că, pentru buna desfăşurare a traficul auto în sezonul estival recent încheiat, au fost puse hobane suplimentare.

“Ele rezistă pentru că le-am pus în siguranţă cu hobane suplimentare. S-au mai pus încă 4, deci am putut să deschidem traficul pe timpul sezonului estival aproape fără restricţii decât cu o restricţie locală de viteză. (…) E periculos să lucrezi sub trafic, aceasta este măsura pe care să o suportăm două luni, ca apoi să avem un trafic fără probleme”, a explicat Cristian Andrei.

Reprezentantul CNADNR nu a putut preciza cât au costat până în prezent lucrările la podul de la Agigea şi nici care este valoarea contractului.

3 ani de reparaţii

Lucrările pentru reabilitarea podului de la Agigea au început în octombrie 2010, moment la care CNADNR anunţa că firma Bilfinger Berger Baugesellschaft a câştigat licitaţia. Valoarea contractului era atunci de 3,8 milioane de euro, fără TVA. Podul de la Agigea are 266 m lungime şi 20,90 m lăţime.

Timp de 3 ani au existat nenumărate restricţii de circulaţie pe pod, dar lucrările s-au executat tot timpul fără oprirea traficului auto.

UPDATE 24 septembrie: În vederea unei bune informări, CNADNR a dorit să aducă la cunoştinţa publicului informaţii privind „Reabilitare pod pe DN 39 Agigea – Constanţa”. Redăm integral comunicatul: 

“Precizăm că acest contract face parte din Proiectul Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea – Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea BILFINGER BAUGESELLSCHAFT m.b. H. Proiectantul şi Consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. 

Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 EURO (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65  EURO (fără TVA). 

Valoarea lucrărilor mai sus menţionate este o valoare estimată, întrucât ordinele de variaţie prin care se va definitiva această valoare sunt în lucru la această dată. Valoarea lucrărilor va putea fi considerată finală numai după întocmirea ordinelor de variaţie şi negocierea preţului cu constructorul, dar si după actualizarea preţurilor conform contractului“.

Lucrări şi în primăvara viitoare

Lucrări vor mai avea loc şi în primăvara viitoare, dar vor afecta într-o mai mică măsură traficul rutier, a mai spus Andrei.

Prefectul de Constanţa susţine că a primit asigurări de la constructor că reparaţiile cu traficul închis vor fi gata la 1 decembrie.

“Începând de astăzi se circulă pe un singur fir pe sens. Începând cu 1 octombrie traficul va fi restricţionat total, deci nu se va mai circula pe podul de la Agigea, termenul de finalizare a lucrărilor fiind 30 noiembrie. Constructorul ne-a asigurat că depune toate eforturile pentru a finaliza această etapă până la 30 noiembrie”, a precizat prefectul de Constanţa.

Autorităţile încearcă acum să găsească rute ocolitoare cât mai scurte pentru autoturisme şi camioane.

Pentru locuitorii din sudul judeţului care se deplasează cu mijloace de transport în comun în municipiul Constanţa s-a găsit soluţia: vor veni cu autobuzul până la pod, îl vor traversa pe jos şi vor fi aşteptaţi de alte autobuze care îi vor duce la destinaţie.

Oamenii vor fi anunţaţi cu o zi înainte asupra intervalelor orare în care se va putea trece, şi vor fi dirijaţi de reprezentanţii constructorului, pentru a se evita producerea unor accidente.

500 de navetişti

Prefectul va căuta variante, împreună cu cei de la CFR, şi pentru cei circa 500 de navetişti: “Mâine ne întâlnim şi cu reprezentanţii CFR, se măreşte capacitatea navetelor, sunt 6 pe zi şi se mai introduce una-două, în funcţie de necesităţi. Avem o problemă la Şantierul Naval Daewoo Mangalia. Cei de acolo au de adus la Mangalia 500 de oameni din judeţ în fiecare zi, şi atunci să vedem dacă putem să-i adunăm în diferite puncte de-a lungul căii ferate ca să poată să fie aduşi în timp util, iar oamenii să lucreze şi să ajungă acasă cu o pierdere de timp cât mai mică”, a mai spus prefectul judeţului Constanţa.

La intrarea în judeţ de la Cernavodă vor fi amplasate panouri prin care şoferii vor fi avertizaţi că podul de la Agigea este închis şi le vor fi prezentate rutele ocolitoare.

Întâlnire mâine şi cu transportatorii

Marţi, prefectul se va întâlni şi cu transportatorii, cu primarii din sudul judeţului, cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar, ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă şi ai altor instituţii, pentru a găsi împreună soluţii astfel încât locuitorii din zonă, dar şi traficul de marfă să fie cât mai puţin afectate de închiderea podului de la Agigea.

 Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.