Protest COTAR în 10 decembrie: 7.000 de autovehicule la Guvern, ASF şi Primăria Capitalei

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) organizează în 10 decembrie, între orele 10:00 – 14:00, un miting de protest în fața Guvernului, urmat de un marș până în fața Primăriei Municipiului București (PMB) și a sediului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). 

La acțiunea vor fi mobilizate aproximativ 7.000 de autobuze, autocare și taxiuri care aparțin patronatelor cu activitate în domeniul transportului public de persoane.

Prezentăm scuzele noastre bucureștenilor pentru acțiunea de protest care va afecta circulați în zona centrală a orașului, însă aceasta este singura cale prin care autoritățile pot fi determinate să înțeleagă că instituțiile trebuie să fie în slujba cetățenilor și nu invers”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Principalele revendicări ale COTAR sunt:

  1. Solicităm consultări în regim de urgență între Autoritatea Metropolitană de Transport București (AMTB) și organizațiile reprezentative ale transportatorilor rutieri pentru întocmirea noului Program de transport din zona metropolitană București, a criteriilor de atribuire și a metodologiei de punctare, în vederea atribuirii traseelor dintre Municipiul București și localitățile Județului Ilfov.

Patronatele  atrag atenţia Ministrului Transportului şi chiar Primului Ministru că deţin informaţii potrivit cărora se face trafic de influenţă în interesul unor potentaţi ai zilei pentru modificarea Legii nr. 92/2007 astfel încât transportatorii privaţi care îşi desfăşoară activitatea pe traseele dintre Bucuresti şi Ilfov şi nu răspund la comenzile politice să poată fi scoşi de pe aceste trasee fară a da socoteală nimănui şi pentru a putea atribui aceste trasee celor loiali politicului sau grupurilor de interese.

,,Prin aceleaşi modificări se urmăreşte desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport  Bucureşti (AMTB), autoritate care a reuşit, într- un sfârşit, să îşi intre în atribuţii, precum şi înfiinţarea unei Asociaţii de transport între Bucuresti şi Ilfov”, a declarat Vasile Ştefănescu,  preşedinte COTAR

  1. Acțiuni drastice în cazul autobuzelor RATB care, în mod ilegal, efectuează transport de persoane în  județul Ilfov tinand cont de faptul ca potrivit legilor in vigoare ele nu pot depasii raza administrativa a Municipiului Bucuresti.
  1. Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate și aprobate în Comisiile de dialog social (HG 69), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare;
  1. Sa se deblocheze toate plăţile către transportatori – şi aici ne referim la banii pe acciză si plata cupoanelor de pensionari sau persoane cu handicap. Transportatorii nu mai pot face protecţie socială în locul statului şi nu vor să intre în faliment şi să pună în pericol mii de locuri de muncă făcând , astfel, presiune pe Bugetul social al Statului.
  2. Alături de protestatari se vor afla şi operatorii de transport din domeniul taximetriei. Cei ce oferă mii de locuri  de muncă şi dau miliarde de lei la stat ca taxe şi impozite cer să se pună capăt corupţiei din Primăria Capitalei, un audit la Direcţia de transporturi din PMB şi luarea măsurilor care se impun împotriva celor vinovaţi care şi-au făcut propiile interese in cadrul Directiei de Transport a PMB. “Mai exact, se ştie că, autorizaţiile taxi trebuiau vizate până în data de 28.02.2015 dar acest lucru nu s a întâmplat, în acest moment fiind nevizate şi în analiză aproximativ 4700 de autorizaţii din care peste 2000 sunt în instanţă, din cauza incompompetenţei şi ambiţiilor prosteşti ale lui DEDU ION şi MADALIN DUMITRU, foştii directori ai acestei Direcţii care si-au permis să interpreteze legile după bunul lor plac şi să comită numai infracţiuni şi abuzuri în această direcţie. Dar, cum în cazul lor sunt deschise dosare penale lăsăm legea să-şi facă datoria, noi avem probe concrete  care arată si probează abuzurile făcute de aceste persoane”, spune Ştefănescu.

Pentru a proba acuzaţiile făcute la adresa celor doi foşti  angajaţi ai Direcţiei de transporturi din PMG , transportatorii susţin că: Din 2006 şi până în prezent, nu s-au eliberat toate contractele de gestiune delegata. Din 2010 nu s-au  facut acte de prelungire a contractelor de gestiune delegată, deci conform legilor în vigoare toate autorizaţiile sunt nule. DE CE ?? De ce tot noi transportatorii să fim mereu vinovaţi din cauza abuzurilor făcute de nişte persoane incapabile să gestioneze activitatea de taximetrie în Bucureşti, dar culmea,  foarte capabile când este vorba de buzunarul si interesul lor propriu!

Neîncheierea unui Protocol între Primăriile din Ilfov si Primaria Municipiului Bucuresti, conform Legii nr. 38/2003 – a dus la extinderea pirateriei în domeniul taximetriei în Bucureşti. Astfel, peste 4000 de taxiuri desfăşoară activitate în Bucureşti , în baza autorizaţiilor emise de localităţi limitrofe Municipiului Bucureşti făcând concurenţă neloială celor care plătesc taxe şi impozite  in Bucureşti.

  1. Solicităm intervenția urgenta din partea Guvernului României pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exonerați de obligația de a plăti drepturile de autor numai pentru simplu fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. În prezent, în cadrul Uniunii Europene, un astfel de operator pentru transportul de persoane, achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului.
  1. Tariful RCA a crescut cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane și marfă, inclusiv Taxi.

În acest sens, solicităm următoarele:

  1. Schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliței RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului, astfel:
  • 50% din tariful RCA să fie determinat de către caracteristicile tehnice ale autovehicului;
  • 50% să fie determinat de cazierul auto al șoferul autovehiculului (identificat dupa CNP)

Un asemenea mod de calcul al poliței RCA atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creșterii responsabilității în trafic și implicit, a creșterii siguranței rutiere.

  1.  Posibilitatea de a fi efectuată reparația unui autovehicul în cazul unui eveniment rutier acoperit de o poliță RCA, în baza propriei asigurări RCA, ulterior, asigurătorul RCA care a achitat dauna să aiba posibilitatea de regres asupra asigurătorului RCA a persoanei vinovate.

În acest fel, se vor modifica criteriile de selecție în momentul achiziției unei poliței RCA, responsabilizând pentru prima data, cumpărătorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obligatoriu.

,,Membrii ASF, în loc să supravegheze cu adevărat această piaţă, care pe noi ne duce la faliment, domniile lor sunt interesaţi numai cum să-şi asigure salariile fabuloase. În România anului 2015 Piaţa liberă în domeniul RCA nu funcţionează”,  mai spune Ştefănescu.

Reamintim cele mai importante contraperformanțe ale ASF din ultimele 12 luni:

  • O importantă societate de asigurări aflată în faliment, ai cărei asigurați nu sunt despăgubiți nici în prezent de către Fondul de Garantare a Asiguraților;
  • Alte două societăți de asigurări aflate în perioada premergătoare falimentului;
  • Creșterea cu 600% a prețului RCA în ultimele 12 luni pentru transportatori;
  • Creșterea prețului RCA pentru tineri la valori nesuportabile în raport cu puterea lor de cumpărare;
  • Plata daunelor achitate doar parțial și în afara termenului legal;
  • Nerezolvarea petițiilor adresate ASF cu privire la abuzurile societăților de asigurări;

Între ASF-ul domnului Rușanu și ASF-ul domnului Negrițoiu nu există nici o diferență. ASF a rămas aceeași instituție anti-cetățean, preocupată de bunăstarea firmelor de asigurări care le cumpără complicitatea angajaților ASF prin salarii astronomice și nejustificate în raport cu performanțele obținute. Parlamentul trebuie să analizeze performanțele acestei instituții și să dispună Demiterea de urgență a președintelui ASF și prim-vicepreședintelui ASF pentru dezastrul existent în piața de asigurări si angajarea unor tehnocrați în locul unor numiți politic”, conchide presedintele COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.