Soluţii de eficientizare

Costurile cu combustibilul reprezintă un parametru foarte important, alături de costurile de întreţinere şi reparaţii ale unei maşini. EvoBus a lansat, o dată cu modelele Euro VI, sisteme menite să asigure reducerea acestor costuri.

 

 

Obligativitatea echipării autovehiculelor cu motoare Euro VI reprezintă un lucru foarte bun pentru mediu, dar şi transportatorii au avantajele lor.

„Maşinile echipate cu ultima generaţie de motoare, Euro VI, au un consum mai mic de combustibil, emisii de gaze reduse, au o eficienţă crescută şi o fiabilitate ridicată. Un alt aspect important este faptul că intervalele de servisare au crescut foarte mult faţă de modelele anterioare“, a precizat Bogdan Aldea, director vânzări autocare EvoBus România. Un element important ce ajută la scăderea consumului este echiparea maşinii cu o cutie de viteze automată. Deşi în trecut, se spunea că acest tip de cutie mai de grabă creşte consumul, modelul actual promite nu numai să facă economie, dar şi să schimbe treptele exact în momentul potrivit.

Predictive Powertrain Control

Programul Predictive Powertrain Control (PPC) este un produs nou, prin care maşina primeşte informaţii despre geografia terenului care urmează să fie parcurs. De exemplu, în momentul în care se ajunge în vârful unei rampe şi aparent este necesară schimbarea într-o treaptă de viteză inferioară, dar acest lucru nu se justifică pentru că urmează imediat o coborâre, maşina primeşte comanda şi acţionează în consecinţă. „Am testat sistemul PPC într-o zonă plină de dealuri, întâi în modul automat, normal, apoi cuplând PPC. Diferenţa de consum între cele două probe a fost de 4 litri, în minus pentru maşina care foloseşte PPC“, a spus Radu Borcescu, redactor-şef Ziua Cargo.

Practic, noul sistem oferă posibilitatea pentru toţi şoferii să obţină un consum optim de carburant, beneficiind, totodată, de confortul oferit de modul automat de schimbare a vitezelor.

Factorul uman

Daimler lucrează în permanenţă şi la îmbunătăţirea performanţelor umane, cu impact direct asupra costurilor înregistrate de firmele de transport.

„Punem accent foarte mult pe şcolarizarea şi perfecţionarea şoferilor, oferim cursuri de condus economic, în siguranţă. Dar nu doar consumul este câştigul în urma unui curs. O maşină condusă corect, bine întreţinută, va avea reduceri şi pe partea de reparaţii şi pe partea de întreţinere. Să nu uităm şi de reducerile care se pot face pe partea de frânare şi de anvelope în cazul unui şofer bine pregătit“, a arătat Bogdan Aldea.

Astfel, Daimler a lansat sistemul Fleetboard pentru monitorizarea flotelor.

„Fleetboard este un sistem care, pe lângă poziţionarea în timp real al maşinii, oferă informaţii despre modul cum a fost exploatată aceasta. Există o notă care se acordă şoferului, care ţine cont de mulţi factori, inclusiv de categoria de drum. Fiecare notă are numeroase date în spate, oferind informaţii despre eventualele greşeli de exploatare şi modalităţi de îmbunătăţire a stilului de conducere a şoferilor“, a afirmat Bogdan Aldea.

Una dintre companiile care au beneficiat de avantajele acestui sistem este Atlassib, reuşind să amelioreze stilul de condus al şoferilor săi, fapt ce a condus la economisirea de combustibil.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.