Reglementări noi privind detașarea în Franța

Începând din iunie, în Franța se aplică reguli noi, după publicarea Decretului 2019-555 din 4 iunie, care include diverse dispoziții privind detașarea lucrătorilor și consolidarea luptei împotriva muncii ilegale.

Pascale RICAILLE

Actul normativ completează articolul L.1262-6 din Codul francez al muncii.

Punctele cheie:

• Sunt necesare informații suplimentare pentru a completa declarația de preînregistrare, începând cu 1 iulie 2019, inclusiv: numărul individual de identificare fiscală pentru datoria plătitorului de taxă pe valoarea adăugată a plătitorului în Franța; rata orară a remunerației angajatului străin pe durata perioadei de detașare în Franța, convertită în euro, în loc de valoarea remunerației brute lunare.

• Procedurile de numire a reprezentantului legal al societății în Franța sunt simplificate începând cu 1 iulie 2019: numirea reprezentantului companiei pe teritoriul național se face în declarația de detașare on-line prin site-ul SIPSI; acest document trebuie păstrat de angajator sau de client. Decretul din 4 iunie 2019 prevede o altă măsură de simplificare.

Pentru activitățile pe termen scurt, angajatorul stabilit în afara țării nu mai este obligat să întocmească o declarație preliminară de detașare sau să numească un reprezentant al societății, în Franța.

Încadrați aici sunt, de exemplu, artiștii sau sportivii care se află în Franța pentru o perioadă mai mică de 90 de zile.

Termenele de depunere a documentelor în timpul inspecției inspectoratului de muncă devin multiple, începând cu data de 6 iunie 2019.

Astfel, în cadrul prestațiilor pe termen scurt și pentru anumite activități prevăzute la articolul L.1262-6 din Codul muncii, angajatorul străin dispune de 15 zile să prezinte documentele enumerate la articolul R. 1263-1 din Codul muncii în timpul inspecției inspectoratului de muncă.

De asemenea, angajatorul străin care detașează un angajat străin în Franța, în contextul unei tranzacții pe cont propriu, are o perioadă de 15 zile pentru a prezenta documentele enumerate la articolul 2 din clauzele II și III din articolul R.1263-1, necesare în timpul inspecției inspectoratului de muncă.

Este vorba despre documentul care atestă un examen medical în țara de origine și contractul de muncă sau orice alt document echivalent care permite stabilirea locului de recrutare al angajatului.

Se păstrează principiul prezentării fără întârziere a celorlalte documente enumerate și pentru alte cazuri de detașare – în cadrul unui contract de prestare de servicii sau de detașare în interiorul grupului.

Pascale RICAILLE

office@grap.eu.com

Contact limba română: Adrian Gegiu:

Tel.: 0033.645.666.694

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.