Aeroportul Otopeni, cu un nou terminal de pasageri

 

Emil Boc a inaugurat, marti, noul terminal de pasageri al Aeroportului Otopeni, ce reprezinta, in opinia sa, “unul dintre pasii realizarii politicii investitionale a Guvernului, precum si o carte de vizita a Romaniei pentru strainii care vin in tara noastra”. Potrivit premierului, acest obiectiv indica si faptul ca Romania este pregatita sa adere la spatiul Schengen si indeplineste toate conditionalitatile tehnice in acest sens.

 

“Cand intri in Romania, in primul rand intri prin Bucuresti, prin aeroportul Otopeni, iar acesta reprezinta prima carte de vizita a tarii. De astazi, cred ca orice roman poate fi mandru ca, atunci cand un strain intra in Romania, are la intrare aceleasi standarde precum cele existente in UE. Pentru asta, apreciez eforturile companiei, eforturile Ministerului Transporturilor, sustinerea Ministerului Administratiei si Internelor si, in general, a Guvernului, pentru ca acest obiectiv de investitii sa fie finalizat. In al doilea rand, aceasta investitie de 60 de milioane de euro, derulata de Guvernul Romaniei prin compania Aeroportul Bucuresti, este un succes al politicii investitionale si arata ca politica Guvernului orientata spre investitii isi arata roadele. In al treilea rand, acest obiectiv de investitii finalizat arata inca o data faptul ca Romania este pregatita din punct de vedere tehnic sa intre in spatiul Schengen si ca, asa cum am promis, din punct de vedere tehnic, Romania a indeplinit si indeplineste toate conditionalitatile pentru a accede in spatiul Schengen”, a spus seful Executivului.

Emil Boc sustine ca realizarea terminalului reprezinta si ”o victorie in batalia cu nihilismul, cu cei care spun ca nu se intampla nimic bun in Romania”.

La randul sau, ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, a insistat pe indeplinirea standardelor Schengen pentru acest terminal. El a spus ca Romania si Bulgaria vor adera la spatiul Schengen in cursul acestui an.

La eveniment a fost prezenta si Anca Boagiu, ministrul Transporturilor. “Vrem sa transformam aeroportul Henri Coanda intr-un hub regional, ceea ce si va deveni, odata cu inagurarea noului terminal. Lucrul acesta este demonstrat si de progresia numarului de pasageri, care va ajunge la 7,5 milioane anul viitor si, in 2015, pana la 12 milioane”, a declarat ea.

Aeroportul International Henri Coanda asteapta, pentru 2011, un trafic de 5,25 milioane pasageri, in crestere cu circa 5% comparativ cu 2010, cand numarul de pasageri a ajuns la 4,9 milioane, mai mult cu 10% fata de 2009.

Dezvoltarea Aeroportului Henri Coanda va continua prin extinderea terminalului de plecari internationale (viitorul terminal plecari Schengen non Schengen), care va avea o suprafata de 19.600 mp, din care 52 ghisee check in si 8 porti noi pentru Schengen, obiectiv preconizat a se realiza in iulie 2012, iar pana la finele acestui an vor fi reconfigurate terminalele sosiri internationale si curse interne, in noul terminal sosiri Schengen non Schengen. Toate aceste lucrari fac parte din proiectele de modernizare a aeroportului si au necesitat, in total, eforturi financiare de 150 milioane euro.

Primul zbor care a sosit, marti, la noul terminal a fost cursa TAROM ROT372 Bruxelles – Bucuresti, la ora 14.00, iar oficialitatile i-au asteptat pe pasageri la sosire. Zborul a fost efectuat cu aeronava Boeing 737-700, singura aeronava din flota TAROM cu identitatea vizuala SkyTeam. La 10 ani de la primul sau zbor comercial, in data de 20 martie 2011, aeronava inmatriculata YR-BGF si denumita “Braila” a efectuat prima cursa cu noua schema de vopsire pe ruta Bucuresti – Viena – Bucuresti, zborul ROT341/ROT342. Aeronava are o capacitate de 116 locuri, avand 14 locuri business si 102 locuri economic, in configuratia de baza, are o viteza de croaziera de 837 Km/h si poate zbura o distanta maxima de 6.000 Km.

Incepand din luna iunie a anului 2010, Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM este membra a Aliantei SkyTeam, cea de-a doua mare alianta internationala din lume. Odata cu aderarea la SkyTeam, TAROM a trecut la programul de fidelitate Flying Blue – creat si operat de Air France si KLM. In prezent, acest program numara peste 15 milioane de membri, din intreaga lume.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.