Autostrada Bucuresti-Ploiesti, gata abia in primavara

 

Autostrada Bucuresti-Ploiesti, cu termen de finalizare 31 decembrie, va fi data in folosinta “cel tarziu in primavara anului viitor”, a anuntat premierul Emil Boc.  Lucrarile au inceput in 2007, dar contractul a trecut de atunci prin multe peripetii, fiind catalogat de presedintele Traian Basescu drept “treaba romaneasca”.

Primul-ministru spune ca partea carosabila ar fi gata inca de pe acum, dar mai este de construit un pod. \”Practic, autostrada este gata in decembrie, cu exceptia unui pod extrem de important si care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. In rest, este gata. Asta inseamna ca in primavara viitoare, aprilie cel tarziu, Bucuresti-Ploiesti este terminat”, a declarat Emil Boc sambata, la Brasov.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare. Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei este lucrat de consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar tronsonul si Moara Vlasiei-Ploiesti este construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct \’98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti Ploiesti va avea 62 km, iar valoarea totala a lucrarilor este de 450 de milioane de euro.

Initial, termenul de finalizare era iulie 2010 – pe care fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, il dadea drept sigur -, dar a fost prelungit cu un an din cauza problemelor de expropriere. In august, presedintele Traian Basescu a vizitat santierul si a decretat drept “misiune imposibila” terminarea lucrarilor in decembrie. \”E o lucrare in care s-a incercat in primul rand un test cu constructori romani. Contractele s-au semnat in 2007, suntem in 2011. Termenul lor de terminare a lucrarii ar fi fost in mod normal, dupa ce s-au terminat exproprierile, mai 2012. Cu buna lor vointa, avand in vedere ca au stat pentru exproprieri vreo doi ani, au acceptat decalarea termenului la 31.12.2011, cand s-a suparat putin pe ei doamna Boagiu si a vrut sa le rezilieze contractile (in primavera aceasta, n. red.). Si atunci se pare ca s-au accelerat. Eu cred ca va fi o reusita, chiar daca au unele probleme de incadrare in termenul de 31.12 cu primul pod de aici, de pe tronsonul de la capatul segmentului lui Pizzaroti. Sa speram ca vor reusi. Pana la urma ar fi prima proba daca ne putem bizui pe constructorii romani la constructia de autostrazi sau nu. Si asta e foarte important\”, a spus presedintele.

Seful statului a mai amintit ca “la inceput a fost un consortiu de trei firme romanesti”, dar “fiind trei firme romanesti, pana la urma s-au certat si au rupt contractul”, iar “de la calitatea de consortiu care se angajase cu statul roman, pana la urma s-a spart consortiul in trei contracte”. ”Ma rog, treaba romaneasca. Au aratat ca inca mai avem de invatat la capitolul acesta. Eu sper ca experienta sa le fi fost buna tuturor\”, a afirmat Traian Basescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.