Autostrada Transilvania: Tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, peste un an in circulatie

 

Tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau-Bors, de 64 km, va fi deschis circulatiei in noiembrie anul viitor, cu 10 luni inainte de receptia lucrarilor, programata pentru 30 august 2013, potrivit unui document guvernamental. Contractul cu Bechtel a fost renegociat in acest an, compania americana urmand sa finalizeze doar 2 tronsoane din restul de 8 ale autostrazii, si acestea la costuri reduse cu 50%, de 6,9 milioane euro/km.

Lucrarile la sectorul Suplacu de Barcau-Bors au inceput in 2007, cand Bechtel a inceput sa construiasca peste raul Aries cel mai mare viaduct al proiectului, de aproape un kilometru lungime si 23 de metri inaltime. Lucrarile au fost insa taraganate si, la inceputul acestui an, abandonate, astfel ca tronsonul urmeaza sa fie gata dupa mai bine de 5 ani.

Bechtel va continua lucrarile si la tronsonul Campia Turzii-Gilau care, impreuna cu portiunea Suplacu de Barcau-Bors, vor insuma 118 km din cei 415 km ai autostrazii. Pana acum, compania americana a construit abia 52 de km, iar aceasta in anii 2009 si 2010, desi contractul – pentru care nu s-a facut licitatie – a fost semnat in 2004.

Pana la sfarsitul anului vor fi reactualizate si proiectele pentru tronsoanele Gilau-Nadaselu si Campia Turzii-Iernut, urmand ca in prima parte a anului viitor sa fie lansata licitatia pentru sectiunea Iernut-Targu Mures si sa inceapa lucrarile – de catre Bechtel – pentru Campia Turzii-Gilau.

Traseul autostrazii mai cuprinde 6 sectiuni insumand 297 km, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Pentru acestea vor putea fi accesate fonduri europene, deoarece vor fi scoase la licitatie, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

In prezent, Romania are finalizati 313 km de autostrada si alti 276 km in executie. In cativa ani, reteaua de autostrazi va ajunge la 845 km, potrivit ministrului Boagiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.