Bechtel va primi o parte din datorie si va continua lucrarile la Autostrada Transilvania

 

Premierul Emil Boc a declarat joi, la Cluj, ca in bugetul pe acest an exista resurse financiare pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, urmand sa fie extinsa pregatirea pentru tronsonul Targu-Mures – Campia-Turzii, unde inca nu exista un proiect tehnic. El a precizat ca sunt in curs de finalizare negocierile cu Bechtel in privinta preturilor, iar compania americana va primi “o parte buna” din datoriile pe care le are statul roman catre ea.

 

\”Exista resurse financiare in bugetul actual pe 2011 pentru Bechtel. De asemenea, ceea ce am stabilit cu ministrul Transporturilor, prioritatile in ceea ce inseamna Autostrada Transilvania, sunt cele legate de continuarea sectiunii Gilau-Nadasel din judetul Cluj si finalizarea sectiunii din Bihor, de la Suplacu de Barcau. Acestea sunt cele doua prioritati, concomitent cu extinderea pregatirii pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii, unde din nefericire nu exista in acest moment exproprieri, nu exista nici macar proiectul tehnic. Si am dat sa se lucreze si la aceasta componenta strategica de pregatire\”, a declarat, intr-o conferinta de presa, premierul Emil Boc.

Potrivit premierului, pentru cele doua sectiuni din judetele Cluj si Bihor exista proiecte tehnice si sunt pregatite si exproprierile. \”Urmeaza acum sa se finalizeze negocierile cu Bechtel in ceea ce priveste preturile, pentru ca aici trebuie sa fim corecti, sunt niste standarde de cost care trebuie respectate, indiferent ca este Bechtel sau altcineva, si incadrarea in limitele acestora cu asigurarea finantarii aferente, inclusiv gasirea unor solutii de finantare extrabugetara pentru ceea ce inseamna continuarea pe termen mediu si lung a proiectului\”, a afirmat premierul.

Emil Boc a adaugat ca in buget exista si resurse financiare pentru \”acoperirea unei parti bune a datoriilor statului fata de compania Bechtel\”. \”Autostrada Transilvania este extrem de importanta pentru aceasta parte de tara, si stim cu totii cate beneficii poate sa ofere. Uitandu-ne numai la acest tronson de 54 km din judetul Cluj, putem vedea consecintele lui benefice, ca sa nu mai vorbim de legarea lui de celelalte autostrazi din Ungaria. Autostrada Transilvania reprezinta o prioritate majora ale infrastructurii de transport din Romania\”, a conchis Emil Boc.

Autostrada Transilvania (A3) este proiectata pe o lungime totala de 415 km, iar construirea ei a inceput in 2004, pe traseul Brasov – Bors, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta, iar termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

In prezent, sunt finalizati 52 de km, din care 42 inaugurati in decembrie 2009, pe tronsonul 2B Turda – Gilau, de Emil Boc impreuna cu fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, si 10 in noiembrie anul trecut, intre Turda si Campia Turzii, inaugurati de Emil Boc cu actualul ministru, Anca Boagiu.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.